Gå til innhold

Et nytt sucessionspill i Medieval 2: Total War?


Hvilken kampanje skal vi spille?  

38 stemmer

  1. 1. Hvilken kampanje skal vi spille?

    • Teutonic
      4
    • Americas
      3
    • Britannia
      14
    • Crusades
      12
    • Ingen formening
      5


Anbefalte innlegg

Vil bare si at jeg anbefaler sterkt imot Very Hard på battlefield. Etter en del turer er det absolutt ikke gøy lenger, og vil aldri prøve det i M2TW etter MANGE dårlige erfaringer i RTW VH.

 

Som sagt har jeg ikke prøvd Very Hard battlefield i M2TW, men jeg kan se for meg bueskyttere banke dritten ut av, eller i hvertfall stoppe et tungt kavaleri-angrep, for så å ta med seg en god del av folkene dine før de kneler.

Mange rare ting kan skje på VH.

 

Fiender som aldri stikker av etc

 

Kjørte nettopp igjennom Britannia campaign med Wales på VH/VH. Wales er en bueskytter nasjon pluss de starter med en veldig sterk konge som knuser alt så det er nok ikke den vanskeligste nasjonen å spille. Uansett så knuste jeg England gang på gang takket være katapulter og bueskyttere og tåplig AI som tillater mitt kavaleri å pløye over dens bueskyttere.

 

Konklusjonen er vel at AIen suger uansett hvilken vanskelighetsgrad man velger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare si at jeg anbefaler sterkt imot Very Hard på battlefield. Etter en del turer er det absolutt ikke gøy lenger, og vil aldri prøve det i M2TW etter MANGE dårlige erfaringer i RTW VH.

 

Som sagt har jeg ikke prøvd Very Hard battlefield i M2TW, men jeg kan se for meg bueskyttere banke dritten ut av, eller i hvertfall stoppe et tungt kavaleri-angrep, for så å ta med seg en god del av folkene dine før de kneler.

Mange rare ting kan skje på VH.

 

Fiender som aldri stikker av etc

 

Kjørte nettopp igjennom Britannia campaign med Wales på VH/VH. Wales er en bueskytter nasjon pluss de starter med en veldig sterk konge som knuser alt så det er nok ikke den vanskeligste nasjonen å spille. Uansett så knuste jeg England gang på gang takket være katapulter og bueskyttere og tåplig AI som tillater mitt kavaleri å pløye over dens bueskyttere.

 

Konklusjonen er vel at AIen suger uansett hvilken vanskelighetsgrad man velger.

 

Sant så sant :/

 

Med bare litt utnyttelse av dårlig ai får man faktisk de seirene hvor begge lag har 1000 man hver (dog kanskje av litt varierende kvalitet av pc'ens tropper) hvor man kommer ut som seirende part med 30-50 mann tapt, og 1000 drept. Og på autocombat står det 1:1 ratio. Morro >_<

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok. Utsettes til fredag før vinterferien, de som har meldt sin interesse vil motta en PM. Det er ikke nødvendig å ha annen tråd enn denne i øyeblikket, men når den første AAR'n kommer inn (After Action Report) vil det bli gjort.

 

Kanskje er det interesse for å vente til patchen til "Kingdoms" kommer ut? Er nemlig annonsert at det er "rundt hjørnet".

 

Ting vi er enige om

Crusades

VH/VH

 

Ting vi ikke er helt enige om:

Hvor lenge det skal spilles

Hvilken nasjon vi skal gå for (Crusades)

 

De som har meldt sin interesse er:

TSP

Dark Archon

Gorilla-Gutten

Camper_killer

magicgunnar

smrt

toeblast

 

Usikre:

Mildir

Bertram2k

Xpm

Lenke til kommentar
Ok. Utsettes til fredag før vinterferien, de som har meldt sin interesse vil motta en PM. Det er ikke nødvendig å ha annen tråd enn denne i øyeblikket, men når den første AAR'n kommer inn (After Action Report) vil det bli gjort.

 

Fredag den 15ende?

 

Her på Sunnmøre er det vinterferie kommende uke, så fredagen før vinterferien er i dag...

Lenke til kommentar

Ok. Det er mulig vi kan ta det før. Men ideen var fredag 15. Februar. Før uke 8.

 

Nå er det viktig at vi bestemmer nasjon, hvor lenge hver enkelt skal spille og hvem som starter, etter det er er det egentlig bare å fyre løs :)

 

Noen som har spilt gjennom Kingdoms - Crusades: Har dere en viss ide om hvor mange turer dere hadde og hvor mange forskjellige ledere dere hadde? Kingdoms foregår vel over en langt mindre periode så det beste er kanskje X antall turns denne gang.

Lenke til kommentar

Inspirert av at jeg faktisk står på listen over interessenter, selv om jeg ikke har "Kingdoms"-utvidelsen, har jeg kastet meg rundt og bestilt spillet. Det burde komme om noen dager, men jeg er bortreist i helgen og kan ikke spille da...

 

Håper vi kan diskutere strategi i forkant og underveis i kampanjen, eller syns folk det er teit?

Lenke til kommentar

Du får da selv lov til å bestemme hvilken av de ikke-muslimske landene i Crusadeskampanjen som skal spilles.

 

Du spiller frem til lederen din dør. Om du føler at du er i besittelse av en leder for lenge og for liten tid til andre å spille kan lederen drepes i et selvmordsoppdrag, men satser på at det ikke blir nødvendig eller noe du ønsker gjøre ;)

 

Dark Archon starter.

Lenke til kommentar

Førstemann til å svare av disse:

Gorilla-Gutten

Camper_killer

magicgunnar

 

Får den neste omgangen.

 

Undertegnede har nettopp formatert maskinen sin og den ene installasjons-CD-en til M2TW er ødelagt (egen feil).

 

PM blir straks sendt til alle de tre personene.

 

 

I gang med historien DA? :D

Endret av TSP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...