Gå til innhold

Dårligere minne-score etter oppgradering, hva har skjedd?

Republic3D

Anbefalte innlegg

Jeg hadde to brikker DDR2 minne på 1024 mb hver ifra før i mitt system. Jeg kjøpte to nye brikker med omtrent like timings på 1024mb hver og satte i. Før jeg satte i de nye brikkene hadde jeg 5.9 i minneytelse i Vista. Etterpå falt det ned til 5.4. Hvorfor skjer dette? Jeg merker dog at responsen i å åpne og lukke programmer er bedre nå enn tidligere. De nye brikkene var egentlig 2.1v, mens de gamle var 1.8. Nå kjører alle fire på 1.8v. Er klar over at Vista 32-bit kun finner 3.25 gb av de 4 gb jeg egentlig har.

Legger til et bilde med info om brikkene. Den gamle typen øverst og den nye nederst.

post-96633-1198258593_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilke brikker hadde du først i maskinen?? de på 800mhz? viss du hadde det så vil det jo automatisk si deg hvorfor du har lavere score viss de klokkes ned. Men nå vet ikke jeg hvilket sett du hadde i først.

Endret av ducA
Lenke til kommentar

Blir jo bare spekulasjon da, men sett at det laster inn så mye det kan til minne først for så å teste det, tar lengre tid å teste mer.. Men det kan ikke være så teit, selv om det hadde ikke forundret meg i grunn. Vista er jo bygget rundt superfetch og alt det greiene der, så mer minne er alltid bedre. I dag er minne så raskt at det skal egentlig svært mye til for at man trenger noe uber dyrt minne synes jeg. Forøvrig så hadde jeg for en tid tilbake da jeg hadde vista inne, googlet nettopp dette "problemet" og vi er nok ikke de eneste som har støtt på dette. Kanskje MS ordner det til SP1?

Lenke til kommentar

Hopper på her litt. Jeg er ute etter å få tak i etterhvert 16GB ram til en ny maskin jeg skal bestille.

Er det noen som har erfaringer med 533mhz 4gb brikker? 2x4GB 533mhz ddr2 koster ifra en 1600kroner og jeg synes dette er overkommelig, ikke billig akkurat men man får jo makset ut minne. Photoshop skulle bli ganske så glad for 16GB i alle fall, men jeg lurer på om den tregere hastigheten spiller noe særlig inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...