Republic3D Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg hadde to brikker DDR2 minne på 1024 mb hver ifra før i mitt system. Jeg kjøpte to nye brikker med omtrent like timings på 1024mb hver og satte i. Før jeg satte i de nye brikkene hadde jeg 5.9 i minneytelse i Vista. Etterpå falt det ned til 5.4. Hvorfor skjer dette? Jeg merker dog at responsen i å åpne og lukke programmer er bedre nå enn tidligere. De nye brikkene var egentlig 2.1v, mens de gamle var 1.8. Nå kjører alle fire på 1.8v. Er klar over at Vista 32-bit kun finner 3.25 gb av de 4 gb jeg egentlig har. Legger til et bilde med info om brikkene. Den gamle typen øverst og den nye nederst. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Viss jeg ikke tar helt feil så klokker de raskeste seg automatisk ned til den med laveste viss det er forskjellige speeds på brikkene. (ikke helt sikker. ser du har 533mhz og 800mhz brikker (effektivt). Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jupp.. ser jo at de nye også kjører på 1.8v slik som de gamle, istedet for 2.1 som de er laget for. Men at minne-scoren skulle bli tregere, hadde jeg ikke trodd. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) hvilke brikker hadde du først i maskinen?? de på 800mhz? viss du hadde det så vil det jo automatisk si deg hvorfor du har lavere score viss de klokkes ned. Men nå vet ikke jeg hvilket sett du hadde i først. Endret 21. desember 2007 av ducA Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg hadde de tregeste først. Men det rare er at jeg synes jeg merker at PC-en jobber bedre og litt kjappere nå. Selv om scoren er lavere. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Om jeg kjører med bare 2stk minnebrikker istedet for 4 så får jeg bedre score enn med 4 selv om jeg har mer minne og ytelsen er bedre. Og vista suger jo alt minne man har så det er litt morsomt igrunn. Det programmet er ikke verdt en skit spør du meg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Godt å høre at det ikke bare er meg som opplever det samme. Må jo være noe rart med måten programmet henter resultatene på. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Blir jo bare spekulasjon da, men sett at det laster inn så mye det kan til minne først for så å teste det, tar lengre tid å teste mer.. Men det kan ikke være så teit, selv om det hadde ikke forundret meg i grunn. Vista er jo bygget rundt superfetch og alt det greiene der, så mer minne er alltid bedre. I dag er minne så raskt at det skal egentlig svært mye til for at man trenger noe uber dyrt minne synes jeg. Forøvrig så hadde jeg for en tid tilbake da jeg hadde vista inne, googlet nettopp dette "problemet" og vi er nok ikke de eneste som har støtt på dette. Kanskje MS ordner det til SP1? Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 La oss håpe det. I teorien burde man da få enda høyere score om man kun har 1 brikke også. Akkurat det orker jeg bare ikke å kravle under bordet for å finne ut nå. =p Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 La oss håpe det. I teorien burde man da få enda høyere score om man kun har 1 brikke også. Akkurat det orker jeg bare ikke å kravle under bordet for å finne ut nå. =p Her kommer dualchannel inn så jeg tror nok neppe det. SP1 beta er vel ute for vista eller RC eller hva de kaller den. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Merkelige greier. Før hadde jeg 4gb 800mhz 2x2gb sticks og da var scoren på 5.7 og nå har jeg 8gb 4x2gb sticks og nå er scoren 5.9 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Hva var merkelig med det, ducA? Lenke til kommentar
ducA Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det var merkelig dere fikk lavere score mens jeg fikk høyere score. mest ment mot han andre som fikk lavere score. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Ok, sånn ja. Spiller forsåvidt ingen rolle da jeg merker forskjell selv om ikke Vista gjør det.. hehe Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Hopper på her litt. Jeg er ute etter å få tak i etterhvert 16GB ram til en ny maskin jeg skal bestille. Er det noen som har erfaringer med 533mhz 4gb brikker? 2x4GB 533mhz ddr2 koster ifra en 1600kroner og jeg synes dette er overkommelig, ikke billig akkurat men man får jo makset ut minne. Photoshop skulle bli ganske så glad for 16GB i alle fall, men jeg lurer på om den tregere hastigheten spiller noe særlig inn. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 26. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg regner med du har operativsystem og hovedkort som støtter så store brikker? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Skal kjøpe ett veldig bra m-atx 690G hovedkort som støtter inntil 16GB ddr2 så det blir ikke noe problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå