Gå til innhold

Frakttid med ebay?

Anbefalte innlegg

Heisann

Er helt ny på ebay og driver å bestiller noen batterier til Dell og HP-laptoper for tiden.

Har bestilt et Dell batteri for en uke tilbake fra USA, og er nå veldig nyskjerrig på når det kommer og om det gjør det.. Skal til å bestille et til, men dette helt fra Hong Kong..

Prisene til ebay er jo fabelaktige i seg selv, selv helt fra Kina. Uansett er jeg så skeptisk som normalt skal være mtp kjøp av varer på andre siden av kloden.

Det er meget sjelden (i alle fall på de produkter jeg har sett på) at det står noe dårlig ang feedback fra kunder til selgerne. det er jo gjerne flere tusen feedbacks, så de virker jo pålitelig, slik sett.. :)

Noen erfaringer om hvor langt tid det tar med frakt fra USA, og Hong kong noen? :D

Tenker ikke på spesialfrakt av noe slag, men normalt billig frakt som man ofte har på ebay.

*Slakt meg om dette er blitt spurt om før og jeg burde funnet det på søk..

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra Kina tar det stort sett 14 dager med vanlig rekomandert flypost (som stort sett er brukt).

Fra usa avhenger frakttid av forsendelsesmåte, men de oppgitte tidene er veldig nøyaktige - og avvik skyldes vel i 9 av 10 tilfeller vår kjæres postvesen som skal tullbehandle.. USPS 1st class er i min erfaring ofte en dag raskere enn USPS Global priority mail - så å betale ekstra for global priority har eg sluttet med..

Har stort sett bra erfaring med eBay og bare blitt "svindlet" ein gang (av 143), fikk ein kopi av et Sandisk minnekort, Men eg fikk tilbake pengen fra PayPal uten store problemer, og uten å betale for å sende varen i retur..

Lenke til kommentar
Fra Kina tar det stort sett 14 dager med vanlig rekomandert flypost (som stort sett er brukt).

Fra usa avhenger frakttid av forsendelsesmåte, men de oppgitte tidene er veldig nøyaktige - og avvik skyldes vel i 9 av 10 tilfeller vår kjæres postvesen som skal tullbehandle.. USPS 1st class er i min erfaring ofte en dag raskere enn USPS Global priority mail - så å betale ekstra for global priority har eg sluttet med..

Har stort sett bra erfaring med eBay og bare blitt "svindlet" ein gang (av 143), fikk ein kopi av et Sandisk minnekort, Men eg fikk tilbake pengen fra PayPal uten store problemer, og uten å betale for å sende varen i retur..

'

Hmm. Har ennå ikke benyttet meg av PayPal, men kunne noen forklare kort hva som gjør dette sikkert og bedre enn f.eks. betaling med Visa? :)

Takk for tilbakemeldingen btw! ;)

Lenke til kommentar

Meninga med PayPal er vel at du stoler på PayPal, og selger stoler på PayPal. PayPal tjener penger, gir deg litt ekstra beskyttelse ifbm kjøp på eBay (vi har riktignok kredittkjøpslov i tillegg)

I praksis så er det beste at du kun oppgir kreditkortdetaljene dine til PayPal, og kun epostadressen din til alle selgerene.

Lenke til kommentar
Meninga med PayPal er vel at du stoler på PayPal, og selger stoler på PayPal. PayPal tjener penger, gir deg litt ekstra beskyttelse ifbm kjøp på eBay (vi har riktignok kredittkjøpslov i tillegg)

I praksis så er det beste at du kun oppgir kreditkortdetaljene dine til PayPal, og kun epostadressen din til alle selgerene.

veel, kredittkjopsloven blir noe vanskelig i situasjonen, siden vi betaler til selger, men selger har ikke noe direkte avtale med visa og mc. Sist gang jeg var i kontakt med FR og minnes bankklagenemda, sa mente begge at dette er juridisk grasone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...