ooddbb Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Her eg bor sliter eg og flere med litt dårlige signaler på mobiltelefonen, dette er meget plagsomt siden alle ringer på mobilen og så blir det brutt etter litt, også må eg ringe opp igjen fra en fast telefon. Finnes det noen form for GSM forsterkere eg kan montere hjemme sik att eg får bedre signal på mobiltelefonen? Lenke til kommentar
johanlo Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg tror neppe du får tak i en forsterker, men du kan monere en ekstern antenne. Jeg er ganske sikker på at du vil få mye bedre motakerforhold hvis du monterer en GSM-bilantenne på taket o.l. Lenke til kommentar
aron Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Clas Ohlson har en retningsstyrt yagiantenne med 10 meter kokas kabel til ca. 500 kr. Klikk deg inn på telefoni=>mobiltilbehør og ytre antenner. Bruker en slik på hytta og det funker helt supert. Du må ha antenne utgang på telefonen for å få det til. En pigtail fra antennekontakten på mobilen og til fme kotakten på koaksen som går til antenna. Du finner pigtails (adapterkabel) under samme kategori. Det er da bare å peke antenna mot nærmeste basestasjon. Husk at antenna skal monteres vertikalt, altså med elementene på høykant og ikke slik som tv-antenner som monteres horisontalt. Dette funker fint selv om du har dualband telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå