Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Bygd PC... Ingenting skjer når jeg trykker på power-knappen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En annen ting: Hva er minimum som kan være koblet til får at systemet starter?

 

Ei minnebrikke og prosessor, men det er vel praktisk med et skjermkort for og lese "beskjeder" på en skjerm. Noen hovedkort har ulike "display" som viser hvor i oppstarten maskina er og kommer og med "feilkoder".

 

MSI har "DLED" fikk beskjed der på et 939 kort som "streika" for 3 år siden (nybygg). PC-en hang seg opp i et skjermbilde i 3Dmark, fikk kun slå av med powerknappen ( inne i ca. 5 sekund). DLed kom med feilmelding på "floppycontroller" :mad:

Fant et PCI skjermkort og bytta - då forsvant feilen - synderen var skjermkortet som døde på en av sine første dager...

 

Skal du prøvekjøre strømforsyninga koble den fra i "alle ender" bortsett fra ledningen til "veggen" for 230V til forsyninga, "Kortslutninga" blir og ta en streng feks. en binders og ha den mellom en av de svarte ledningene og den grønne i ATX kontakten, her er en guide til jumpstart av PSU

Lenke til kommentar
En annen ting: Hva er minimum som kan være koblet til får at systemet starter?

 

Ei minnebrikke og prosessor, men det er vel praktisk med et skjermkort for og lese "beskjeder" på en skjerm. Noen hovedkort har ulike "display" som viser hvor i oppstarten maskina er og kommer og med "feilkoder".

 

MSI har "DLED" fikk beskjed der på et 939 kort som "streika" for 3 år siden (nybygg). PC-en hang seg opp i et skjermbilde i 3Dmark, fikk kun slå av med powerknappen ( inne i ca. 5 sekund). DLed kom med feilmelding på "floppycontroller" :mad:

Fant et PCI skjermkort og bytta - då forsvant feilen - synderen var skjermkortet som døde på en av sine første dager...

 

Skal du prøvekjøre strømforsyninga koble den fra i "alle ender" bortsett fra ledningen til "veggen" for 230V til forsyninga, "Kortslutninga" blir og ta en streng feks. en binders og ha den mellom en av de svarte ledningene og den grønne i ATX kontakten, her er en guide til jumpstart av PSU

 

 

Takk for godt svar! Da jeg jumpstartet den kjørte den i tre sek... Så da vet jeg i hvertfall at selve GPU'en fungerer, men hvordan går jeg videre nå? Kan det være hovedkortet som har fått seg en smell?

Lenke til kommentar
Må 12volts ATX ledningen fra CPU være koblet til? Viftene starter når den ikke er i, men når den er i starter de ikke...

 

Hadde vært fint med svar!

 

Om den 12V ATX ledningen er synonym med "P4-kontakten" så står den for strømmen til hovedkortet prosessoren bruker, at den nekter systemet og starte når den er tilkobla kan lukte feil. Enten i strømstyringa på hovedkortet, kortslutning, eller annen "død" på hovedkortet.

 

Tror det har vært noen aksjoner her på forumet med maskiner som ikkje har starta som har blitt løst fra første sekund det har kommet strøm inn på hovedkortet denne veien.

Lenke til kommentar
Tror det har vært noen aksjoner her på forumet med maskiner som ikkje har starta som har blitt løst fra første sekund det har kommet strøm inn på hovedkortet denne veien.

 

Hva mener du med dette?

 

 

Har kjøpt ny strømforskyner i dag, men det hjalp nada (ingenting)... Så da retter jeg søkelyset mot HK!

Lenke til kommentar

Meininga var at endel PC-er som har nekta og starte har gjort det siden de ikke har fått strøm til "P-4" kontakten på hovedkortet (12V ATX). Siden maskina kom lenger i oppstarten uten strøm til den kontakten, meinte eg at det var noe som ikke stemte i hovedkortet - det er vel belyst mer nå når ny strømforsyning gav samme resultat som forrige ;-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...