-GrAvYy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg synes jeg begynner å bli treigere etter et år med styrketrening nå. Når jeg trener bein tar jeg 15 reps på 3 set i beinpress og leg curl. Hvordan burde jeg trene for å bli raskere til beins? Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Først og fremst løpe mye... Ellers trene forholdsvis tungt med fokus på mest mulig eksplosivitet i pressfase, og ikke trene til utmattelse på bekostning av eksplosiviteten. Øvelser som går på først og fremst forside lår, kanskje litt legg. Knebøy er bra. Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 og ikke trene til utmattelse på bekostning av eksplosiviteten Mener du å ikke trene med så tungt at man ikke klarer å løfte eksplosivt? I treningslære boka mi står det: Eksplosiv styrke: Vekt: 30-40% av maks Reps: 3-5 Serier: 3-5 Tempo: Maks Pauser: over 3 min. Skjønner ikke det helt bare 3-5 reps? blir jo faen ikke sliten av det ^^ Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det skal være veldig rolig nedover, og 100% maks fart oppover. Da blir du sikkert sliten av 5 repetisjoner. Hvis ikke, så kan du kanskje prøve 50% av maks. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Øvelser som går på først og fremst forside lår, kanskje litt legg. Knebøy er bra. Sterke og eksplosive hamstings er også meget viktig for hurtighet. PS Knebøy er ikke bare bra, knebøy er best Endret 21. desember 2007 av kengdal Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) For litt variasjon kan du finne deg noen betongtrapper, helst med stort stor avstand mellom trinnene, for så å springe så kjappt du kan oppover. Tribunene på en idrettsarena burde være tingen. Broren min sier det er god trening for eksplosiv styrke og hurtighet, han har vært sprinter noen år og trener en gjeng i Molde Olymp. Jeg tror det er viktig å få en bevegelse som er realistisk når en trener styrke som skal praktiseres i form av springing. Endret 25. desember 2007 av kjaks Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Burde jeg trene baksiden av låret på samme måte da, eller? Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Kanskje utfall kan være en fornuftig øvelse? Lenke til kommentar
wodwin Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Du burde også trene en del fartslek/intervall hvor du løper det du kan en bestemt strekning/tid. Gjør dette flere ganger i uken over en lengre periode. Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Takker for tips Men til det spørsmålet mitt lenger opp Har det noe å si hvordan jeg trener baksiden av låret? har det stor betydning? =) Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Som en hovedregel så følger du prinsippet om spesifistet så mye som mulig. Altså prøver du å trene den med bevegelser som er tilnærmet like steget, og også eksplosivt. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Takker for tips Men til det spørsmålet mitt lenger opp Har det noe å si hvordan jeg trener baksiden av låret? har det stor betydning? =) Dette er noe jeg har fått innprentet på skolen: Trener du bak - skal du trene foran også. Trener du foran - skal du trene bak også. F.eks. hvis du trener magen, så må du ta ryggen også. Dette er viktig for å få en balansert og god holdning. Lenke til kommentar
War Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Eliteutøveren - hurtighet, del 1 Eliteutøveren - hurtighet, del 2 Kanskje noen tips her? Lenke til kommentar
selurdog Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 http://www.idrett.as/trening/spenst/001spenst.html Lenke til kommentar
-GrAvYy Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 Takker for tips Men til det spørsmålet mitt lenger opp Har det noe å si hvordan jeg trener baksiden av låret? har det stor betydning? =) Dette er noe jeg har fått innprentet på skolen: Trener du bak - skal du trene foran også. Trener du foran - skal du trene bak også. F.eks. hvis du trener magen, så må du ta ryggen også. Dette er viktig for å få en balansert og god holdning. Jaja, men det jeg ville frem til var om man burde trene baksiden av låret på samme måte som forsiden.. eksplosivt bak og foran om du skjønner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå