Gå til innhold

Noen fengselfilmer å anbefale?

Zingzing

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Great Escape. Ikke en fengselsfilm, men fangeleirfilm. Men faller nok i smak uansett. Cool Hand Luke, som ble nevnt over, er i min bok den beste fengselsfilmen. Selv om det er mer som en fengselsleir.

Fantastisk film, anbefales på det strkeste. De tre timene gikk nærmest alt for fort. Eneste jeg kan anbefale sterkere er The Shawshank Redemption, men skal en del til for å slå den :)

Lenke til kommentar
Her er en ganske arti "komedie" som handler om fengselsfanger som skal vinne en Rugbykamp over vaktene.

The Longest Yard http://www.imdb.com/title/tt0398165/

Bytt ut Rugby med fotball og Adam Sandler med Vinnie Jones = Mean Machine

Angående "Mean Machine". Bytt ut fotball med amerikansk fotball, og Vinnie Jones med Burt Reynolds, og du har The Longest Yard (1974). Men er ellers enig i at "Mean Machine" er en bra film, er bare ikke så orginal som mange vil ha den til å være...

Lenke til kommentar

Hvem har skrevet at Mean Machine er så original? Kan være en god film likeså og er i mine øyne bedre en The Longest Yard, med Burt Reynolds. konseptet er nok uansett old, de flest har vel sett "victory" fra 1981, med stallone, Michael Caine, Hallvard Thoresen (Norsk fotballspiller) og Pele osvsov

Riktignok ikke mot fengselsvakter, men handler om mye av det samme: Ære og den slags ...

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...