Dotten Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 The Great Escape. Ikke en fengselsfilm, men fangeleirfilm. Men faller nok i smak uansett. Cool Hand Luke, som ble nevnt over, er i min bok den beste fengselsfilmen. Selv om det er mer som en fengselsleir. Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Lock Up fra 1989, med Sylvester Stallone og Donald Sutherland i hovedrollene kan også anbefales. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Rescue Dawn er kanskje ikke 100% fengselsfilm, men den er i alle fall inne på temaet i stor grad. HBO-serien OZ anbefales..sterkt. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 The Great Escape. Ikke en fengselsfilm, men fangeleirfilm. Men faller nok i smak uansett. Cool Hand Luke, som ble nevnt over, er i min bok den beste fengselsfilmen. Selv om det er mer som en fengselsleir. Fantastisk film, anbefales på det strkeste. De tre timene gikk nærmest alt for fort. Eneste jeg kan anbefale sterkere er The Shawshank Redemption, men skal en del til for å slå den Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 TV-Serier: Prison Break Oz Filmer: The Shawshank Redemption Das Experiment. The Green Mile Alle anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar
pompews Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Her er en ganske arti "komedie" som handler om fengselsfanger som skal vinne en Rugbykamp over vaktene. The Longest Yard http://www.imdb.com/title/tt0398165/ Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Her er en ganske arti "komedie" som handler om fengselsfanger som skal vinne en Rugbykamp over vaktene. The Longest Yard http://www.imdb.com/title/tt0398165/ Bytt ut Rugby med fotball og Adam Sandler med Vinnie Jones = Mean Machine Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Endret 25. desember 2007 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Bytt ut Rugby med fotball og Adam Sandler med Vinnie Jones = Mean Machine Korrekt. Mean Machine eier. Lenke til kommentar
Ullsokk1 Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 The longest yard Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Her er en ganske arti "komedie" som handler om fengselsfanger som skal vinne en Rugbykamp over vaktene. The Longest Yard http://www.imdb.com/title/tt0398165/ Bytt ut Rugby med fotball og Adam Sandler med Vinnie Jones = Mean Machine Angående "Mean Machine". Bytt ut fotball med amerikansk fotball, og Vinnie Jones med Burt Reynolds, og du har The Longest Yard (1974). Men er ellers enig i at "Mean Machine" er en bra film, er bare ikke så orginal som mange vil ha den til å være... Lenke til kommentar
Sir Game Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 (endret) Hvem har skrevet at Mean Machine er så original? Kan være en god film likeså og er i mine øyne bedre en The Longest Yard, med Burt Reynolds. konseptet er nok uansett old, de flest har vel sett "victory" fra 1981, med stallone, Michael Caine, Hallvard Thoresen (Norsk fotballspiller) og Pele osvsov Riktignok ikke mot fengselsvakter, men handler om mye av det samme: Ære og den slags ... Endret 25. desember 2007 av The Game Lenke til kommentar
athorb Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Jeg slenger meg med paa aa anbefale Down By Law og Cool Hand Luke. DBL er riktignok ingen "typisk fengselsfilm", men det er bare en bagatell, knallfilm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå