Gå til innhold

Hvordan unngå "rings of death"?

genetex

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, i dag kom xbox 360'en i posten.

Det jeg lurer på er selvsagt dette med at veldig mange xbox'er får de røde ringene, og må så sendes inn til microsoft. Dette skjedde senest med en kompis sin for 1 uke siden.

Jeg er sikker på at jeg en gang leste her noen ting man kunne gjøre for å minske faren for at dette skjedde, noen som vet noe om dette? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det aller aller ALLER viktigste i mine øyne er å unngå støvete omgivelser. Stue med f.eks. gulvteppe akkumulerer enormt med støv. Jeg har sett mer enn en 360 som har tatt kvelden fordi den har hatt et tjukt lag med støv inni seg, som ikke bare fungerer som varmeinnpakning men som også senker rpm på viftene.

Lenke til kommentar

Om jeg har forstått det riktig så skylles de beryktede RoD at hovedkortet som prossesoren er (dårlig) "limt på" og etter en stund får hovedkortet en svakt buet form og som følge av det så mister prossesoren delvis kontakten med hovedkortet.

Så er egentlig bare å håpe at din er av den ok byggekvalitet, hvis ikke så får den en gratis kiste av microsoft for tur/retur til Tyskland for reperasjon.

Endret av Bad_Byte
Lenke til kommentar
Mer eller mindre alle xboxer solgt etter September skal ha en minimal sjangse for PRoD uten at den er plassert veldig feil.

Tror jeg ville sagt de aller fleste Xbox'er LAGET etter september. Mange butikker selger fremdeles eldre 360'er fra lager. Alle Elkjøp-butikkene her i området ihvertfall.

Lenke til kommentar
Har hørt at kondens, eller ihvertfall at den står i rom der temperaturen går opp og ned ofte, kan føre til at den får ringene... Leste det en eller annen plass.

Det gjør min. Den står ved vinduet, lufter ofte, kommer dermed masse kald luft på konsollen. Om dagen er det ofte ganske varmt på rommet. Konsollen har holdt helt siden release.

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å sette i gang "tiltak" som dere kommer opp med? Når ikke maskinen klarer å takle normal bruk så er det ikke din feil. Jaja legg maskina til et luftig sted, men det skjønner jo sikkert de fleste. Jeg, fikk jo det problemet selv om den lå toppen av tv-bordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...