Gå til innhold

samsung syncmaster 997mb problem med hertz/oppløsning

c7Nn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Samsung syncmaster 997mb 19" crt skjerm som jeg har pleid å kjøre 1280*1024 @ 85hz med, men plutselig en dag merka jeg at den flimra veldig (ikke like mye som ved 60hz ofc men en del), så jeg prøvde å sette den ned til 1024*768@100hz men da ble teksten veldig uklar og jeg fikk veldig vondt i hue av å se på skjermen.

Men det jeg ikke skjønner er hva som er galt med skjermen, noen som kan gi meg noen tips om hva jeg kan gjøre for å fikse problemet??

PS: jeg har prøvd powerstrip, men får ikke satt noe høyere hertz enn hva jeg kan i windows.. :s

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om dette er noe som skjer med enkelte crter, dette skjedde med min gamle panasonic skjerm også. Hadde den på 1600*1200 på 60hz, og ingen trodde på at det var 60hz (flimra ikke i det hele tatt), men plutselig en dag så var det bare vondt å se på, og ingen innstilling hjalp, skjermen ble samtidig noe "ufokusert", og begynte å "hikke".

Lenke til kommentar
Det virker som om dette er noe som skjer med enkelte crter, dette skjedde med min gamle panasonic skjerm også. Hadde den på 1600*1200 på 60hz, og ingen trodde på at det var 60hz (flimra ikke i det hele tatt), men plutselig en dag så var det bare vondt å se på, og ingen innstilling hjalp, skjermen ble samtidig noe "ufokusert", og begynte å "hikke".

hmm, ja har opplevd det før også faktisk. min gamle compaq kjørte jeg på 1280*1024 @ 60hz og det flimra ikke, plutselig en dag gjorde det.. Er noe rart i det der:p

Men denne skjermen er ikke gammel da:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...