Xcrtry Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Heisann Har en gammel maskin som er veeeldig treg. Så jeg tenkte jeg kunne klokke den for å få den raskere, men jeg veit ikke om delene er for gamle? Det jeg hadde tenkt å klokke er cpu'en og ram'en. Delene: (sokkel 462) Hovedkort: Asus A7V8X-LA CPU: AMD Athlon XP 3000+, 2166 MHz Ram: 1 stk. Infineon, 512 mb, PC 2700 og 1 stk. Apacer Tech, 512 mb, PC 2700 Så er det noen mulighet for å klokke disse delene? Takker for svar Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er det bra kjøling på diverse deler da??. Ja du kan klokke di, men det bør ikke bli for varmt i PC-en din:) Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Er det bra kjøling på diverse deler da??. Ja du kan klokke di, men det bør ikke bli for varmt i PC-en din:) Det er orginal kjøling da. Kommer sikkert til å bli litt varmt. Men bare heg får klokket litt. Noen idèer om hva jeg kan bruke til å klokke med? Lenke til kommentar
keitran Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Siden det er gamle (og stort sett verdiløse deler), så klokk til du kjenner røyklukta! Er jo bare å prøve. Litt overklokking skader ikke (som regel). EDIT: Bruk BIOS du, det er det letteste. Loddebolten er nok litt mer tricky Endret 21. desember 2007 av keitran Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Siden det er gamle (og stort sett verdiløse deler), så klokk til du kjenner røyklukta! Er jo bare å prøve. Litt overklokking skader ikke (som regel). EDIT: Bruk BIOS du, det er det letteste. Loddebolten er nok litt mer tricky hmm. hvordan klokker jeg med bios? veit det er lett med de nyeste biosene, men de gamle har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
keitran Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Gå inn i BIOS og se om du kan øke FSB. Det er nok kansje det letteste. BIOS er vell stort sett slik som det har vært lenge, med unntak av de automatiserte overklokkingsgreiene en finner i noen BIOSer. Bare å gi gass, gi faen Kan jo alltids resette CMOS om det klikker litt Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Gå inn i BIOS og se om du kan øke FSB. Det er nok kansje det letteste. BIOS er vell stort sett slik som det har vært lenge, med unntak av de automatiserte overklokkingsgreiene en finner i noen BIOSer. Bare å gi gass, gi faen Kan jo alltids resette CMOS om det klikker litt Går ikke ant å øke FBS. kansje jeg må oppdatere biosen? har en annen maskin med ny bios og dær kan jeg stille opp mhz på cpu, ram osv. Lenke til kommentar
keitran Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Da må du nesten bare prøve deg frem i BIOS. Så lenge det ikke er en gammel Compaq eller liknende skal det være mulig å klokke. Men husk at AMD ofte har rare navn på ting i BIOS, så det er muligens ikke så lett å finne frem hvis du har klokket mest på Intel før. Lenke til kommentar
tranzer Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 men ikke glem å stille inn volten da.. for uten den så kan CPU`en bli GANSKE ustabil.. og det gjelder ramen og. Men du kan også klokke skjermkortet og da.. kan bruke rivatuner ganske lett P.S God Jul Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) De delene der skal det gå greit å klokke litt. Men er det vits i? Du kommer ikkje til å få til noe som gir deg god ytelse uansett, det beste du kan håpe på er vel 2500-2600mhz på CPU. Etter mye strev. Og det vil ikkje gi deg noen god PC uansett. Bare litt mindre treg. Spar penger til nye deler, du kan få en veldig god oppgradering med hovedkort, prosessor, minne og skjermkort til 3000kr. Handlevogn. Endret 23. desember 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Xcrtry Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 De delene der skal det gå greit å klokke litt. Men er det vits i? Du kommer ikkje til å få til noe som gir deg god ytelse uansett, det beste du kan håpe på er vel 2500-2600mhz på CPU. Etter mye strev. Og det vil ikkje gi deg noen god PC uansett. Bare litt mindre treg. Spar penger til nye deler, du kan få en veldig god oppgradering med hovedkort, prosessor, minne og skjermkort til 3000kr. Handlevogn. Gidder ikke bruke penger på en maskin som jeg nesten ikke bruker. Er på en måte en "helgemaskin". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå