Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Var ute for noen dager siden og tok noen bilder ute i kulda som jeg ble temmelig godt fornøyd med. Det skal vel sies at jeg er temmelig ustødig på hånden og helt nybegynner i dette feltet, så all kritikk er god kritikk. Si ifra om størrelsen er litt for stor, aldri lastet opp her før, så det er litt vanskelig å si hva som er god størrelse eller ei. Fujifilm FinePix S9600 ISO 800 1/20 sek f/2,8 Endret 21. desember 2007 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
DHM Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bra motiv, dessverre dårlig utført. Først det positive: Liker fargene, de skiller seg fra bakgrunnen, plasseringa funka egentlig helt fint, rimen på bladene passet også godt inn. Så det negative: Veldig rotete bakgrunn, ingenting i fokus, ville likt litt mer DOF om du skal beholde bakgrunnen, ser ut på det fremste bladet som om du har prøvd å redde deg i etterkant med masse sharpening pga. dårlig fokus. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Takker for kritikk. Har forøvrig ikke tatt og skarpet det opp i det hele tatt i Photoshop, bare endret på curves, levels og fargene. Og kameraet har en fokus som er litt fæl i dårlig lys ute, så jeg skylder delvis på det. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Med et speilrefleks og 50/85/(105)mm f/1.4 eller f/1.8 (2.8) kunne dette blitt riktig så bra! Synd at du bare har et kompaktkamera å leke med. Motivet, fargene og komposisjonen var det ingenting å utsette på, men teknisk sett holder det ikke helt mål. Slike "nesten makroer" fungerer stor sett dårlig med kompaktkameraer. Been there done that (titt på de første bildene i flickr profilen min så ser du hva jeg mener ), og det var litt av grunnen til at jeg gikk til anskaffelse av speilrefleks in the first place! Sjekk også ut www.flickr.com/photos/eple som du vil ha enda mer inspirasjon til å skaffe deg speilrefleks selv Men du har et øye for det estetiske, det skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå