Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Små hakking i alle spill på ny pc ,hjelp !

Anbefalte innlegg

Jeg bygget en ny PC for en måned siden og hadde også noen problemer med å få RAM'en til å virke uten blåskjerm etc.

Jeg kjøpte et Q6600 CPU, 8800GT skjermkort, Gigabyte X38 hovedkort og 4x 1GB Ballistic PC8500 DDR2 RAM. Default settinger som HK satte opp i BIOS for RAM var 1066MHz 5-5-5-18 og 1.8V. Dette ga imidlertid blåskjerm etter noen minutters spilling. Det gikk bra i vanlig Vista 64.

Jeg overklokket min Q6600 til 400MHz FSB og satte den til synkron (1:1) mot RAM. Da gikk RAM på 800 MHz. Timingene ble satt il 4-4-4-12 og spenning økt til 1.9V. Dette etter tips fra en som har gode erfaringer med Ballistix RAM. Etter dette forsvant alle problemene.

Så dette viser at timinger, spenning og RAM frekvens er viktig å sette opp helt riktig for å få en stabil PC. Hvilket RAM fabrikat er det TS kjører?

Jeg leste dessuten på forum med Gigabyte med at de har BIOS bugs for X38 HK som gjør at den ikke klarer 1066MHz på RAM dersom det er montert 4 RAM brikker. Det er ennå ikke kommet offisielt BIOS som har løst dette, men enkelte kjører betaversjoner hvor dette skal være løst (ikke tilgjengelig annet enn for betatestere ennå). Dette viser at det det er viktig å oppdatere BIOS til siste versjon.

Jeg lurer også på om hva slags antivirusprogram som TS bruker? Jeg har lest at mange sliter med tregheter i spill med Norton eller Norman antivirus kjørende i bakgrunnen. Jeg ville ha midlertidig deaktivert alle andre programmer slik som firewall, antivirus og andre residente programmer og deretter kjørt spillet som hakker. Dette for å utelukke om andre programmer bidrar til hakkingen.

Hmm .. Rart at du kjører på 4-4-4-12 @ 1.9V .. Jeg må kjøre de på 2.1V hvis de skal være stabile, har akkurat samme ram. Stock er vel 1066MHz 5-5-5-15 @ 2.2V tror jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm .. Rart at du kjører på 4-4-4-12 @ 1.9V .. Jeg må kjøre de på 2.1V hvis de skal være stabile, har akkurat samme ram. Stock er vel 1066MHz 5-5-5-15 @ 2.2V tror jeg.

Jeg vet at stock settingene er slik du beskriver, men det er for 1066MHz. Det kan jeg ikke bruke fordi det er en bug i BIOS'en til Gigabyte HK. Så jeg kjører istedet på 800MHz. Da ble jeg anbefalt å kjøre 4-4-4-12 og 1.9V. Det går veldig bra.

Lenke til kommentar
Hjelp Meg!

om jeg ikke leste feil så kom hakkene når disken jobbet felt.

tenk på hvorfor .

1. disken begynner å bli utslitt

2. defekt

3.overfult

4.for treig til systemet ditt

5.kjører flere programmer på en gang

tror der problemet ligger.

hdd din er stor og ikke noe rask. (7200 rpm er standar hastighet og har vert det siden 2001)

er hdd en partisjon eller delt opp. begynner den å bli fylt opp ?

sats på en raptor eller en disk med samme hastighet som raptor:)

Endret av qpeg
Lenke til kommentar
Hjelp Meg!

om jeg ikke leste feil så kom hakkene når disken jobbet felt.

tenk på hvorfor .

1. disken begynner å bli utslitt

2. defekt

3.overfult

4.for treig til systemet ditt

5.kjører flere programmer på en gang

tror der problemet ligger.

hdd din er stor og ikke noe rask. (7200 rpm er standar hastighet og har vert det siden 2001)

er hdd en partisjon eller delt opp. begynner den å bli fylt opp ?

sats på en raptor eller en disk med samme hastighet som raptor:)

Har prøvd 2 helt nye disker så at de begynner å bli utslitt er usannsynlig siden jeg nettopp har bygget pcen

Hdd er delt opp i 2 partisjoner har det noe å si?

takk for svar

Lenke til kommentar

Spilte WOW og begynnte å fikle med innstillingene, så det var en instilling som hette smooth mouse, satt den på og hakkingen forsvant, hurra.Hva er dette for en innstilling og hvordan kan jeg gjøre dette i andre spill?

Johoo fremgang!!!

Lenke til kommentar
Spilte WOW og begynnte å fikle med innstillingene, så det var en instilling som hette smooth mouse, satt den på og hakkingen forsvant, hurra.Hva er dette for en innstilling og hvordan kan jeg gjøre dette i andre spill?

Johoo fremgang!!!

Hvis denne innstillingen hjelper, hva slags mus har du? Kan være maskinen som ikke takler høy usb hz/polling

Såkalt mouse smoothing/filter i spill bruker 2 input ifra musen for å gjøre en enkelt bevegelse og interpolerer dette.

Resultatet er tregere mus enkelt og greit.

edit: leste over post 2.

Kanskje du kunne prøvd å kjørt mouserate checker, se om du kan finne en kopi fra internet. For å finne ut hva slags hz musa ligger i snitt på.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
Har prøvd 2 helt nye disker så at de begynner å bli utslitt er usannsynlig siden jeg nettopp har bygget pcen

Hdd er delt opp i 2 partisjoner har det noe å si?

Hvor stor er partisjonen som windows ligger på, og hvor mye plass har du ledig på denne partisjonen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...