Isvarmt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 her ser dere listen over brukte IRQ porter, ser at flere deler en? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 (endret) http://www.techpowerup.com/atitool/ Scan for artifacts. Husk bruk memtest86+ 1.70 http://www.softpedia.com/get/Others/Home-E...n/Prime95.shtml Blend tester mye minne litt cpu---small fft`s tester cpu max Kan være psu som er ustabil. Last ned virker 30dager. Se på spenninger temp. http://www.lavalys.com/products/download.p...=UE&lang=en Endret 29. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 skal prøve nå Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Kan ikke finne pc oppsett på deg. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 CPU: Intel Core 2 Duo 6850 skjermkort: Asus Geforce 8800GT 512 MB Strømforsyning: MIST 500W Ram : 2 GB 800mhz DDR2 4-5-4-15 Hovedkort: MSI P35 Platinum COMBO HDD: Seagate 250GB 7200 RPM Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 fikk ingen feil til nå. Det jeg lurte på om noen her kan vise hvodan jeg skal stille inn bios, siden det kanskje kan være noen innstillinger der som ikke er helt som de skal? For de som klarer ø løse dette problemet skal jeg gledelig sette inn en 100rings på kontoen deres jeg er nemlig desperat etter hjelp her. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 29. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2007 her er en som hadde lignende problem og han løste det ved å : 05-08-2005, 06:04 PM Well I have now pretty much solved the issue, seems was a config in bios issue plus a few background tasks causing issue Noticeable improvement to the stutter issue now, looks like the culprit was Webroot SpySweeper being active (on highest security level, now disabled in favour of daily sheduled scan only) I've also manually configed the RAM timings, disabled spread spectrum and enabled 32bit access to HD. Now games dont stutter even with Norton on MAX security. ???? Hva er spread spectrum og 32bit access to HD Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvor fant du den linken da? Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg sliter med akkurat samme problemet som trådstarter. Disken jobber uansett hva jeg gjør, åpner programmer, surfer på nettet, spiller.. Og når jeg spiller, så kommer det massive lagspikes hver gang disken loader. Jeg har merket at det er på begynnelsen av brett osv når ting blir lastet og gjerne når jeg kommer til nye områder som trådstarter nevner. Slik var det ikke før, utrolig irriterende.. Jeg vil tro det er minnet, skal se om jeg kan få tweaket litt på det nå.. Lenke til kommentar
Submoose Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Hvor fant du den linken da? Her Lenke til kommentar
viceroy Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har opplevd det samme selv ..fikk en del lagg selv på lave instillinger med et geforce 7900 gtx kort. I mitt tilfelle var det skjermkortet som var gåent. Så har du muligheten så prøv med et annet skjermkort. Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg flashet nettopp BIOS og satt ram timings manuelt.. Merkbar forbedring men ikke helt perfekt enda.. Skal tweake litt mer i BIOS nå og se om det blir noe særlig bedre. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 kjørte memtest 86+ i går og på pass nummer 16 av 28 så fikk jeg en error er dette alvorlig, kan det være ram alikevel som forårsaker laggen Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 (endret) kjørte memtest 86+ i går og på pass nummer 16 av 28 så fikk jeg en error er dette alvorlig, kan det være ram alikevel som forårsaker laggen Enkelt og greit , ja klart det! Rart du ikke har gjort dette før... Hvor fant du den linken da? Her Morsomt.. Endret 30. desember 2007 av amiganostalgia Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 jeg lurte bare på om det er nok med en feil i memtest for at det skal gi store utslag kan også oppgi at jeg har fått blåsjerm 3 ganger siden jeg fikk pcen for 1 måned siden Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 En feil i memtest er en for mye, det viser bare at det er feil med en eller flere av rambrikkene. Dette kan også skyldes at du kjører på for lave timinger eller høy frekvens eller begge deler. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 30. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2007 må vel kanskje prøve å bestille nye da. Lurte på om disse ser greie ut https://prisguiden.no/product.php?productId=56664 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Glemte Maskinvare Spec: CPU: Intel Core 2 Duo 6850 skjermkort: Asus Geforce 8800GT 512 MB Strømforsyning: MIST 500W Ram : 2 GB 800mhz DDR2 4-5-4-15 Hovedkort: MSI P35 Platinum COMBO HDD: Seagate 250GB 7200 RPM Hvilken ram er dette? Er du sikker på at du kjører minnet med riktig volt? For det høres ut som dette minnet krever litt ekstra. Tror nok dette er syndebukken sånn uten videre info. Lenke til kommentar
Isvarmt Skrevet 1. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2008 RAM har jeg prøvd både å sette til det som er optimized settings i bios og sette volt og timings etter spec.Jeg fikk ikke error i memtest når jeg prøvde med det som var optimized settings i bios, men fikk 1 feil når jeg satte det til spec 454 15 2.1 volt Ramen yter godt i forhold til tester i Sandra og slikt,men når jeg testet hdd i sandra så fikk jeg følgende resultater, merk dette er på begge hardiskene mine: Hvis dere ser på drive index så får jeg kun 59mb per sekund, trodde at jeg skulle få 300 her siden disken min skal klare det er jeg på vidda nå eller? Takker for alle svar til nå! Legger også med mine resultater med windows ytelsesindex: Lenke til kommentar
Stauffenberg Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Jeg bygget en ny PC for en måned siden og hadde også noen problemer med å få RAM'en til å virke uten blåskjerm etc. Jeg kjøpte et Q6600 CPU, 8800GT skjermkort, Gigabyte X38 hovedkort og 4x 1GB Ballistic PC8500 DDR2 RAM. Default settinger som HK satte opp i BIOS for RAM var 1066MHz 5-5-5-18 og 1.8V. Dette ga imidlertid blåskjerm etter noen minutters spilling. Det gikk bra i vanlig Vista 64. Jeg overklokket min Q6600 til 400MHz FSB og satte den til synkron (1:1) mot RAM. Da gikk RAM på 800 MHz. Timingene ble satt il 4-4-4-12 og spenning økt til 1.9V. Dette etter tips fra en som har gode erfaringer med Ballistix RAM. Etter dette forsvant alle problemene. Så dette viser at timinger, spenning og RAM frekvens er viktig å sette opp helt riktig for å få en stabil PC. Hvilket RAM fabrikat er det TS kjører? Jeg leste dessuten på forum med Gigabyte med at de har BIOS bugs for X38 HK som gjør at den ikke klarer 1066MHz på RAM dersom det er montert 4 RAM brikker. Det er ennå ikke kommet offisielt BIOS som har løst dette, men enkelte kjører betaversjoner hvor dette skal være løst (ikke tilgjengelig annet enn for betatestere ennå). Dette viser at det det er viktig å oppdatere BIOS til siste versjon. Jeg lurer også på om hva slags antivirusprogram som TS bruker? Jeg har lest at mange sliter med tregheter i spill med Norton eller Norman antivirus kjørende i bakgrunnen. Jeg ville ha midlertidig deaktivert alle andre programmer slik som firewall, antivirus og andre residente programmer og deretter kjørt spillet som hakker. Dette for å utelukke om andre programmer bidrar til hakkingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå