Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Små hakking i alle spill på ny pc ,hjelp !

Anbefalte innlegg

Minnedivider er vel forholdet mellom FSB frekvensen og Minnefrekvensen, og 1:1 er det optimale, altså samme frekvens. Det vil si at du må sette FSB hastigheten til 400MHz (eller omvendt). Eventuelt sette opp eller ned multiplieren på CPUen for å få ønsket frekvens.

EDIT: Ojsann så ikke posten rett over.

Endret av Submoose
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke lest alt så nøye, men problemet kan være Dual core?

har prøvd å kjøre kun en kjerne men uten hell.

Hva tror dere kan det være en hardware feil eller driver software bios feil

jeg får 5,7 i windows opplevelses index of 11400 i 3dmark 06

så jeg kan bare ikke skjønne dette

Lenke til kommentar
som sagt så har jeg prøvd xp og der kan jeg se at jeg får en mer renere" fps enn i vista men jeg blir ikke kvitt disse markante hakkene stoppene i spillet som jeg ikke kan forstå?

Var eg deg ville eg prøvd kvar enkelt pc-del inni ein anna pc som fungerer. Viss det er feil på nokon av delane finner du det ut ved hjelp av å feilsøke kvar enkelt del inni ein frisk PC.

her må du gjerne gå fram sånn:

din RAM inni eit friskt hovudkort med "frisk" CPU og skjermkort. Fungerer det?

Hovudkortet ditt med ein "frisk" CPU, RAM og skjermkort.

osv..

Endret av Quote
Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har akkurat det samme problemet som trådstarter. Jeg kjører Core 2 duo. Jeg har også merket at hardisken jobber som et helvete hver gang dette skjer. Utrolig irriterende ettersom jeg brukte en god del penger på systemet.

Hva er temperaturen på systemet ditt? Kan hende at harddisken blir overoppheita.

Lenke til kommentar
Heisann. Jeg har akkurat det samme problemet som trådstarter. Jeg kjører Core 2 duo. Jeg har også merket at hardisken jobber som et helvete hver gang dette skjer. Utrolig irriterende ettersom jeg brukte en god del penger på systemet.

Kjører du vista også? Akkurat dette med harddisk thrasinga i vista kan man gjøre noe med.

Må også spørre om folk merker hakking ved lyd som spilles av, enten i spill eller windows, eller generelt om lyd

avspilling er unormalt i vista. Dette kan man gjøre noe med allerede nå. Har ikke vista inne nå men kan gjøre ett forsøk på å forklare det hvis dette er interessant.

Lenke til kommentar

Kjører du vista også? Akkurat dette med harddisk thrasinga i vista kan man gjøre noe med.

Må også spørre om folk merker hakking ved lyd som spilles av, enten i spill eller windows, eller generelt om lyd

avspilling er unormalt i vista. Dette kan man gjøre noe med allerede nå. Har ikke vista inne nå men kan gjøre ett forsøk på å forklare det hvis dette er interessant.

Han har samme problem i xp også står det.

Lenke til kommentar

HDD har jeg skiftet, før jeg skiftet fikk jeg 5,7 på hdd i windows opplevelses indez når jeg skiftet fikk jeg 5.9.

Tror kanskje det har noe med dårlig ram å gjøre kan være dårlig ram fordi om det ikke er feil på den,

prøvd både xp og vista

Har lurt litt på om det kan være en IRQ konflikt, hvem vet

.Ellers har jeg fått høre at 8 serien av Geforce har hatt eller har problemer med tekstur lasting da dette vil forårsake hakking, sett dette på flere forum bare søk på google,

når det gjelder den hakkingen som er hele tiden så går den vekk ved å installere xp

men ikke den store stoppene i spillet som varer 0.3-.0.5 sekund

vet ikke men tror at dette er loading lagg?

Hva er temperaturen på systemet ditt? Kan hende at harddisken blir overoppheita.

temp på hdd var noe immelom 40 og 50 celsios

Lenke til kommentar
HDD har jeg skiftet, før jeg skiftet fikk jeg 5,7 på hdd i windows opplevelses indez når jeg skiftet fikk jeg 5.9.

Tror kanskje det har noe med dårlig ram å gjøre kan være dårlig ram fordi om det ikke er feil på den,

prøvd både xp og vista

Har lurt litt på om det kan være en IRQ konflikt, hvem vet

.Ellers har jeg fått høre at 8 serien av Geforce har hatt eller har problemer med tekstur lasting da dette vil forårsake hakking, sett dette på flere forum bare søk på google,

når det gjelder den hakkingen som er hele tiden så går den vekk ved å installere xp

men ikke den store stoppene i spillet som varer 0.3-.0.5 sekund

vet ikke men tror at dette er loading lagg?

temp på hdd var noe immelom 40 og 50 celsios

Dette virker som loading-lagg ja. Har du prøvd rammen i ein anna pc?

Det her virker bare meir og meir som eit hardwareproblem. Dessverre..

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å teste delene i et system som funker perfekt? Det vil være letteste måten å finne problemet på. Bytt ut en og en del i systemet som funker, med delene dine. Når du opplever samme hakking så har du sannsynligvis funnet problemet.

Det kan jo også være at det kompabilitets problemer mellom noen av delene dine, men om du gjør som jeg beskrev over, så er du isåfall litt nærmere en løsning.

Endret av stekre
Lenke til kommentar

Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066 (OC) SDRAM. (Max: 8GB)

• Supports two unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066 SDRAM. (Max: 4GB)

• Supports dual channel memory architecture.

dette har jeg tatt fra sepc på hovedkort

Ser ut som hovedkortet ikke støtter 2,1 volt ram brikker som jeg harm kna dette ha no med saken å si?

Lenke til kommentar
Main Memory

• Supports four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 667/800/1066 (OC) SDRAM. (Max: 8GB)

• Supports two unbuffered DIMM of 1.5 Volt DDR3 800/1066 SDRAM. (Max: 4GB)

• Supports dual channel memory architecture.

dette har jeg tatt fra sepc på hovedkort

Ser ut som hovedkortet ikke støtter 2,1 volt ram brikker som jeg harm kna dette ha no med saken å si?

Det er mulig, men synes det virker litt rart da jeg mener å ha lest at MSI P35 er bra til overclocking.

Lenke til kommentar

I Går i dag har jeg testet minne cpu

testet minne i 12 timer med ultimate boot cd memtest ingen errors

testet cpu i 6 timer hot cpu tester burnin pcen klikket ikke

testet hdd med ubcd

det jeg ikke har testet er skjermkort og strømforsyning

hvordan skal man teste det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...