Gå til innhold

DEL 2650 vs 4150 vs 8200

MCT

Anbefalte innlegg

Hva er den store forskjellen mellom disse maskinene? Jeg ser at grafikkkortet er bedre i 8200, men er det fler forskjeller som jeg ikke ser? Jeg skal ikke bruke den til å spille på. Den skal brukes til konsulent arbeid ute hos kunder, til og fra nett og dokumentering....

Ellers har jeg sett på Fujitsu Siemens Computer C1020 P1,8m. Noen som har erfaring med 1020 fra FSC

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stod mellom 8200 og 4150. Gikk til slutt for 4150, og etter å ha sett 8200 som en venn av meg kjøpte, er jeg glad jeg gjorde det valget.

8200 er diger og stygg. 4150 er ikke liten den heller (iforhold til ultraportable), men mye mindre enn 8200, og mye penere.

Lenke til kommentar

>8200 er diger og stygg. 4150 er ikke liten den heller (iforhold til ultraportable), men mye mindre enn 8200, og mye penere.

Da er det i så fall størrelsen som gjør at du synes den er stygg, ikke designen. For 8200 og 4150 har i det vesentligste identisk design.

MCT, her er svar til deg:

Gå inn på www.dell.no og klikk deg frem til Bærbare og Inspiron, og velg hvilken modell Inspiron du ønsker, så kan du der velge "3D Product Tour". Du kan se maskinen fra alle vinkler og retninger, zoome inn og ut, snu og vende etter eget ønske. Du vil få et meget godt inntrykk av hvordan maskinen ser ut.

Jeg har selv en 8200, og er meget godt fornøyd på alle måter. Men nå reiser ikke jeg mye, så vekten er uvesentlig for meg. Inspiron 4150 er nesten ett kilo lettere, og derfor klart å anbefale for de som har behov for å frakte maskinen ofte.

Hvis du går for en 4150, så pass på velge diskettstasjon dersom du har behov for det, og velg den største skjermen (1400x1050), det største grafikkortet, og en 5400RPM harddisk (40 GB). Dette koster ikke all verdens ekstra, rundt en tusenlapp, men har mye å si for den totale ytelsen, og du blir trolig langt bedre fornøyd med kjøpet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
det er korrekt, 2000 serien er større enn 4000 serien og tyngre oxo hvis jeg ikke tar helt feil. men så har ikke 4000 serien diskettstasjon eller media bay...?

Joda, er media bay i den så det optiske drevet er utbyttbart (Men om du har DVD/CDR(W) hvorfor skulle du ville bytte :) )

Floppy får du kjøpt om du trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...