MrLuggage Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg fikk for et par dager siden en 80gb PS3 fra Videogamesplus. Den ble koblet til og alt så ut til å være ok. Jeg rakk å stille inn dato og oppgradere FW før den crashet første gang. Bildet ble uklart og hadde masse små streker, det var ikke mulig å se noe som helst. Jeg måtte restarte konsollen. Etter litt testing er resultatet at den kun gir bilde innimellom når jeg slår den på, prøver jeg mange nok ganger funker det til slutt. Jeg har prøvd å holde på-knappen inne i 5 sekunder slik at den resetter bilde-instillingene, det hjelper av og til. Når den virker kan jeg f.eks spille Motorstorm uten problem, men den crasher hver gang jeg prøver å registrere meg på PSN. Den crasher også konsekvent under lasting av Tiger Woods. PS3'en er koblet til TV med den medfølgende kabelen. I håp om at det kanskje var min TV som ikke var helt bekvem med NTSC besøkte jeg en kamerat og testet med hdmi mot hans flatskjerm. Der fikk jeg bilde, men den crashet i løpet av få sekunder hver gang. Det som skjer når konsollen crasher er av en slik art at jeg umiddelbart hadde tenkt defekt skjermkort hvis det hadde vært på en pc. Jeg er nå temmelig sikker på at jeg har fått en Ps3 med hardware-feil. Hvis noen har noen tips om ting jeg bør prøve tar jeg selvfølgelig imot det. Har kikket litt på nettet og på VGP sine betingelser og ser at jeg sannsynligvis må bekoste transport til Canada for den defekte konsollen, og frakt tilbake for en ny PS3. Umiddelbart ser kostnaden ut til å bli 1300-1400 kroner. Jeg har sendt mail til Sony USA, norsk Playstation support og VGP i håp om å finne en bedre løsning, men er ikke optimistisk. Jeg tenkte dette kunne ha interesse for folk her siden det er mange som har bestilt PS3 fra Videogamesplus, og sikkert flere som tenker på å gjøre det samme. Skal forsøke å oppdatere med hva som skjer videre. -- Luggage Lenke til kommentar
Loko Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Slike historier kommer dessverre når man skal spare noen hundrelapper på produkter kjøpt i utlandet, men ikke tar med i betrakting de gode forbrukerrettighetenen man har i Norge Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det finnes verksted i Norge som tar reperasjon på PS3. Jeg kjøpte en PS3 60gb fra Elprice, som sluttet å virke. Denne sender de til Service Kompaniet AS i Bergen. De tar reperasjon for privatpersoner også, så jeg ville kontaktet dem, og sett om det kanskje er billigere å få den fikset på egen regning i Norge (noe jeg ikke tviler på). Lenke til kommentar
MrLuggage Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Slike historier kommer dessverre når man skal spare noen hundrelapper på produkter kjøpt i utlandet, men ikke tar med i betrakting de gode forbrukerrettighetenen man har i Norge Basert blant annet på positive tilbakemeldinger her tok jeg en kalkulert risiko. Det er langt fra umulig at jeg ville gjort det samme igjen. Innos: Tusen takk for info, jeg skal høre med dem før jeg sender den tilbake. At de holder til i samme by som meg gjør det til en enkel løsning hvis de ikke skal ha en formue. -- Luggage Lenke til kommentar
Linuxguru Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Sjekk om Sony har 1 års verdensgaranti - hvis det er tilfellet, så er problemet løst. Lenke til kommentar
MrLuggage Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Sjekk om Sony har 1 års verdensgaranti - hvis det er tilfellet, så er problemet løst. Såvidt jeg kan se av betingelsene på nett er garantien begrenset til regionen den er kjøpt : "This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other rights which vary from state to state or province to province. This warranty is valid only in the United States and Canada. " -- Luggage Lenke til kommentar
MrLuggage Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Status nå er at jeg har fått et svadasvar fra Sony Nord-Amerika om at konsollen ikke på noen måte er brukbar i andre land, de hevder blant annet at den kun støtter 120v. Så der er der nok ingen hjelp å hente. VGP har svart som ventet at jeg må sende den tilbake og dekke all frakt. De sier også at jeg må vente på at de får den reparert hos Sony, noe som jeg krangler på basert på det de selv skriver under Warranty "Confirmed defective merchandise will be replaced immediately with same item shipped at cost to customer." Playstation-support Norge har ikke svart i det hele tatt. -- Luggage Lenke til kommentar
Drunk_Panda Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Status nå er at jeg har fått et svadasvar fra Sony Nord-Amerika om at konsollen ikke på noen måte er brukbar i andre land, de hevder blant annet at den kun støtter 120v. Så der er der nok ingen hjelp å hente. VGP har svart som ventet at jeg må sende den tilbake og dekke all frakt. De sier også at jeg må vente på at de får den reparert hos Sony, noe som jeg krangler på basert på det de selv skriver under Warranty "Confirmed defective merchandise will be replaced immediately with same item shipped at cost to customer." Playstation-support Norge har ikke svart i det hele tatt. -- Luggage nå er det jo slik at de bruker 120 V i Nord Amerika, mens vi i norge har 240V inn i huset, så det som kan ha skjedd er at PS3en din er blitt skadet av det. Men just a guess.... Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 strømforskyningen er fortsatt den samme uansett hvor du kjøper den, støtter 100-240v. Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Herregud, hjelp da den stakkars mannen! Han får ikke spilt Tiger Woods! Lenke til kommentar
MrLuggage Skrevet 2. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2008 Har fått nytt svar fra VGP: "With console returns our suppliers are told by all makers (sony, nintendo, microsoft) that warranty issues are to be handled by the customer. In cases like these we handle the return for you as you can not do it as you are an international customer. Please send it back to : VGP 934 Wilson Ave Toronto, Ontario M3K 1E7 Canada Please mark it as a defective return and with a low value and as a gift so we do not get customs duty. Please include order number and situation. Once it arrives I will test it out ot make sure the problem occurs for me as well. I will then set up the repair with sony on your behalf." Garantibetingelsene deres gjelder altså ikke på kjøp av konsoll. Man må returnere defekt konsoll til dem, vente på reperasjon, og betale frakt begge veier. Frakt ser forøvrig ut til å komme på rundt 1400 kroner. Nå må jeg bare innrømme at jeg angrer sterkt på at jeg ikke kjøpte fra en norsk butikk -- Luggage Lenke til kommentar
k-kanin Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Prøv med en norsk butikk som selger PS3. Jeg hadde kjøpt en PS3 da jeg var i Hong Kong i fjor sommer, når jeg kom hjem fant jeg ut at den var defekt. Heldigvis tok Lefdal imot maskinen. Noen uker senere fikk jeg en helt ny norsk PS3. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 3. februar 2008 Del Skrevet 3. februar 2008 Slike historier kommer dessverre når man skal spare noen hundrelapper på produkter kjøpt i utlandet, men ikke tar med i betrakting de gode forbrukerrettighetenen man har i Norge Må bare pirke på deg her; som regel er det ikke noen hundrelapper, men tusenlapper en kan spare så lenge en gjør jobben skikkelig. Personlig har jeg feks fått en X60 tablet som koster 25 000 i Norge, pluss docking til 5000, for 8000 kra fra usa inkl alt, og den var ny. Alt beror på hvem man handler med og prisen en betaler, og ofte er det mye! å hente. Lenke til kommentar
MrLuggage Skrevet 7. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2008 Nå er Ps3'en reparert og på plass i stuen. Totalt kostet det meg ca 1100 kroner i frakt og tok ca en måned. Servicen til Videogamesplus har vært helt ok, men ikke noe å rope hurra for. Men det meste er glemt nå, storkoser meg både med Blu-ray-filmer, Burnout Paradise og diverse nedlastede småspill fra PSN. -- Luggage Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Tja, da var det vel rask betjening hvertfall? Syns fortsatt de kunne sendt deg en helt ny men, får håpe det klarer seg! Surt med den frakta, men viktigste er at du har ps3'n din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå