Gå til innhold

Newb prosjekt q6600

Anbefalte innlegg

Det ligger an til å skaffe en intel q6600 g0 2.4MHz prosessor, til et MSI P35 platinum (1333MHz) hovedkort.

Er ikke sikker på hvordan det skal legges opp hvis jeg ønsker å komme i mål å etterhvert klokke cpu permanent til 3GHz med 333x4 FSB.

Har jeg skjønt det riktig at jeg burde sette bios til å kjøre med tilpasset 266 FSB for å kjøre prosessoren uten overklokking først på 2.4GHz, sånn for å kunne installere OS og se hvordan det går.

Med grei luftkjøling Zalman 9700 håper jeg å kunne få klokke cpu fra 2.4 til 3 GHz og ha den sånn til den dauer. Godt om cpu'en vil kunne vare i 2 år i det minste med 10 timer daglig bruk (men ikke 100% load hele tida).

Har lest at EIST vil fungere og klokke ned automatisk fra x9 til x6, når en bare justerer FSB og ikke noen cpu multiplikator. Lurer på om det f.eks vil være mulig å ha EIST justere ned cpu'en fra 3 (x9) til 2 GHz (x6) når en bruker PC-en med quad core til lettere ting som å bruke en nettleser. Ellers vil vel kanskje bare EIST hjelpe når en går fra datamaskinen?

Endret av Decoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...