Gå til innhold

Test: Samsung G800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Svikter der hvor det teller/svir MEST??? Er kameraet nå blitt den viktigste delen på telefonen?

 

På fotomobil så er det vel kanskje en fordel at kameraet holder mål? Var dog litt rare bilder her, så det er nesten så jeg begynner å lure på om det er noe galt med dette kameraet. At man får røde øyne er imidlertid helt naturlig, og jeg vil se den kameramobilen med xenonblits som ikke gir deg røde øyne.

Lenke til kommentar

Må si jeg er skuffet over at den ikke blir trukket i karakter for det som er MEST irriterende med denne mobilen: Den er tregere enn kald sirup. Er det noe folk irriterer seg over, så er det TREGE mobiler. På tide det blir mer fokus på hurtige menyer heretter så produsentene skjerper seg. Hvis amobil hadde forsøkt å zoome inn og ut på bilder etter at bildene var tatt, ville de sett at telefonen bruker noe sånt som 1-2 sekunder på hvert eneste hakk den zoomer inn eller ut. Det er helt ekstremt hvis man sammenligner med andre mobiltelefoner som gjør slike operasjoner øyeblikkelig.

Lenke til kommentar

Veldig synd at Samsung aldri klarer å lage en skikkelig kameramobil. Generelt sett liker jeg Samsung, synes de både er brukervennlig og lager lekre designtelefoner. Men kameraet skuffer gang på gang. Derfor var jeg egentlig forberedt på skuffelse denne gangen også, selv om jeg håpet at de hadde truffet denne gangen, siden spesifikasjonene i utgangspunktet burde knuse alle andre. Men jeg er helt enig med det testpanelet har kommet fram til i forbindelse med kameraet. Jeg har prøvd det selv, og blitzen er rett og slett en vits. Synd, for de beste kameratelefonene fra Nokia og Sony Ericsson er utrolig stygge! Ja design betyr faktisk ganske mye det også.

Lenke til kommentar
Og jeg blir bare mer og mer glad i min n95! :D
Samme her! =D

Spesielt når jeg så bildesammenligningen. Hvorfor i all verden kjøpe denne når man har N95/N82?

 

Fordi N95 og N82 er grisestygg. frister ikke det grann. men kunne godt tenke meg LG. så det blir vel å bytte inn i det hvis det ikke kommer noen forbedringer til G800

Lenke til kommentar

Poenget var ikke å vise til bedre alternativer om man skal ha kameratelefon, da ville vel K850i også vært et alternativ. Skulle vel egentlig ikke dratt inn N82. Poenget er at N95 og G800 på mange måter er prikk like, og at N95 har mer, og er bedre på det de begge har, til samme pris. Hverken N95 eller G800 er vel gode alternativer om utseende er viktig, da er KU990 veien å gå om man vil ha godt kamera også (K850i er IMO grusom sånn sett). Denne er derimot i en helt annen klasse enn de andre.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Må si jeg er skuffet over at den ikke blir trukket i karakter for det som er MEST irriterende med denne mobilen: Den er tregere enn kald sirup.

 

Her er det tydlig at du mest sannsynlig er blitt lurt og kjøpt en nokia med Samsung skrevet med tusj på mobilen.

Jeg har aldri hatt en så kvikk telefon som dette og er du i tvil om hvilke telefoner jeg har hatt så les under.....

Du satt med en deilig telefon i hånden som fikk nye sony og nokia telefoner til å blekne

Er fryktelig trist at kameraet er så dårlig som det er, men jeg har levert inn minn så får vi se hva som skjer videre

Lenke til kommentar
micro-SD og SDHC er vel egentlig det samme, eneste forskjellen er kapasiteten. G800 støtter micro-SD(HC) på 4gb.

 

Ok. Men men det du sier er at den har støtte for SDHC på 4gb. Da burde dette stå i spesifikasjonen. Ett søk i feks prisguiden på telefon med SDHC støtte gir ikke treff på G800: https://prisguiden.no/vis_kategori.ph...mp;submit=S%F8k

Og på samsungs sider står det (som i amob testen): microSD opptil 4 Gb. noe som indikerer at den skal takle SDHC, siden SD kun er opp til 2gb.

Så da er det bare å legge inn en bestilling på dette kortet...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...