Gå til innhold

Problemer med harddisk eller kun windows xp tull?

Malvado

Anbefalte innlegg

Ved innstalasjon av et kranglete Dlink kort så var jeg ofte innom hendelselisten og systemloggen og fant veldig mange referanser (fra etter instalasjonen av kortet) til systemfeil med Id 51 , 9 , 11 og 5 , kort sagt pagineringsfeil og kontroler feil på ide port 1.

Tok sporenstraks Sikkerhetskopi av alle viktige filer på L og la merke til at overføringshastigheten var nede i 3Mb/s. Å overføre ca 7Gb med data tok nesten 3 timer (La meg til å sove så det er ikke helt nøyaktig).

Så I dag så har jeg tatt en del feilsøking for å finne ut hva som er årsaken til dette og om jeg hadde en defekt hd, jeg gjorde følgende :

*Stillte alt I bios til optimale verdier : Ikke noe resultat.

*Sjekket om minnet var i orden : Ikke noe feil.

*Sjekket om verdiene S.M.A.R.T var i orden : Alt bare bra.

*Sjekket UDMA innstillingene : De var helt riktige 5 / 6

*Sjekket strøm verdiene : Ligger på 12.25V (ser riktige ut). **

*Avinstalerte nettverkskortet fysisk : Ingen endring.

*Kjørte chkdsk /f : Ingen endring.

*Skiftet Sata kabel og kanal : Ingen endring, gikk tilbake til orginal kanal grunnet post heng.

Til syvende og sist så tok jeg og kjørte en systemgjennoprettning til den 12 Desember, noen dager før jeg innstallerte nettverkskortet og driverne og jammen til min overraskelse så fungerte alt plutselig greit igjen. Ble jo selvsagt ikke helt overbevist da maskinen hadde hengt seg opp et par ganger i post (mens jeg feilsøkte og endret bios innstillinger dog) så derfor tenkte jeg å høre litt om det er flere som har opplevd dette.

I bunn og grunn så ser jeg for meg at det var windows som fant ut at det ikke likte nettverksortet i det hele tatt og gjorde ting ekstra vriene for meg, ellers så har jeg denne listen som sannsynlige kandidater :

*Problem med harddisk???

*Problem med hovedkort???

*Strømproblemer??? (PSU er OCZ 540W).

Oppsettet mitt er inne på profilen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, du sier noe der.

Det var en IRQ conflikt, dog mellom nettverkskortet og lan kontrolløren.

Lurer på om den kanskje var verre en det jeg trodde og den også hadde fått dratt med seg hd'en.

Snodige greier, blir litt skeptisk til å innstallere det Dlink kortet igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...