picori Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Når jeg starter opp datamaskinen min så lager den en helt sinnsyk viftestøy, når jeg kommer til "Velg bruker" menyen i Windows så går den litt ned, og når jeg har kommet til skrivebordet og alle ikonene ol. er kommet frem returner støyen til vanlig nivå.. Dette er noe som har kommet de siste ukene, og jeg tror det er viften i strømforsyninge som bråker så. Hva er det egentlig som foregår og hva må jeg gjøre for å stanste det? Må jeg bytte ut vifter/strømforsyning for å bli kvitt problemet? (Varme er vist ikke et problem, ifølge Nvidia Monitor så er det høyste jeg noen gang har vert oppe i 58*C) Lenke til kommentar
mungo Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det er meget mulig det er skjermkortviften(e) som lager mye støy. Det gjør de hos meg også når jeg starter, men så roer de seg når driveren har blitt lastet inn. Det kan også være PSU-vifta som du skriver siden systemet antakeligvis trekker en del strøm i oppstartsfasen. Har du byttet noen komponenter den siste tiden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå