toffgub2002 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Sitter og bygger pc for første gang! Skal sette inn en HDD og en DVD-ROM som jeg hadde fra før av, men ATX hovedkortet mitt har kun 1 IDE inngang.... Gidder ikke å kjøpe nytt, så jeg lurte på om det er noen problemer med å sette de på samme IDE ledning?? Jeg må vel ikke sette opp noe master eller slave? Beklager min uvitenhet! Endret 21. desember 2007 av toffgub2002 Lenke til kommentar
MTLICA Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det går greit. Gjorde det samme jeg, og satt hdd som master og dvd-rom som slave. Lenke til kommentar
toffgub2002 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Åssen setter jeg dem opp da? Gjøres dette fysisk eller kan man gjøre det i BIOS? Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du må flytte på noen pinner ved IDE kontakten. Lenke til kommentar
MTLICA Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Bak på harddisken og dvd-rom (ca. midt på), er det 6 pinner som står for seg selv. På to av disse står en jumper, og den må flyttes på. Det står som oftest hva som er slave og master oppå harddisken og dvd-rom. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det eg finn greiast er å sette HDD og DVD til cable select (CL trur eg). Då vel hovudkortet sjølv master og slave ut frå rekkefølga på kabelen. Har hatt tilfeller der eg måtte dette for at begge enhetane skulle detekterast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå