tinkamolly Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Help!!!! I dag så fikk jeg et nytt skjermkort fra Creative labs,men maskina finner ikke kortet.Jeg har et MSI Mainboard intel 815 Family chipset Based. OS WIN ME Jeg har vert inne her på forumet før og spurt om råd men jeg har ikke fått noen gode råd.Det som er rart er at maskina finner et lite Premedia skjermkort men når jeg avinnstallerer det og setter i det nye creative 3DB 4MX420 kortet så får jeg bare en lang piiipe lyd. Håper noen har noen gode råd Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 kor gammel er maskina ? Og eg håper at du ikke kjøpte d kortet for å spille med... Lenke til kommentar
Y-Com Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hovedkort har jo mange forskjellige måter å si ifra om og hva som er galt (det kan du lese om i manualen til HK'et ditt). En lang pipelyd, kan bety at grafikkort ikke er tilstede, eller da defekt i ditt tilfelle siden du hadde satt det inn... Har du nok strøm på AGP porten? noen hovedkort har problemer med Creative grafikkort på grunn av svak strøm. Sjekk med produsenten av hovedkortet ditt og finn ut hva slags grafikkort som er anbefalt å benytte seg av, finn ut hvor mye strøm AGP porten din kan levere til grafikkortet og finn ut om Creative kortet har noen spesielle krav på det området. Ellers vil jeg legge til at jeg aldri har vært noen fan av Creatives grafikkort, eller MX varianter generellt sett. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Dersom det er innebygget skjermkort på hovedkortet ditt så prøv dette. du har sikkert glemt å stille om i bios at den ikke lenger skal bruke det innebygde skjermkortet. det er bare å sette i skjermledningen i porten til det innebygde kortet og starte maskinen og gå inn i bios og velge at den skal bruke agp i stedet for onboard kort...og husk også å fjerne allkokeringen av minnet til det innebygde skjermkortet. Restart og kobl til det nye kortet. Dette måtte jeg gjøre på min gamle pc da jeg fikk nytt skjermkort. Fikk litt panikk da jeg fikk svart skjerm første gangen jeg startet Pipelyden kan bety ganske mye rart. Men er som oftest når noen står dårlig tilkoblet.(har i hvertfall jeg erfart) prøv å dytte skjermkortet litt hardere ned (men ikke for hardt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå