panzeNOR Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 hei. Skal kjøpe meg et nytt hovedkort og skjermkort. På hovedkortet står det DDR3/DDR2, så jeg lurer da på om jeg kan sette inn DDR3-skjermkort? Hovedkortet: http://www.meeter.no/PartDetail.aspx?q=p:1587370;c:36123 Skjermkort: 8800GT 512Mb DDR3 takk på forhånd. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, det passer. Men det at det står at hovedkortet støtter DDR2 og DDR3 har ikke noe med skjermkortet å gjøre. Det betyr at du kan bruke DDR2 og DDR3 Minne (RAM) På hovedkortet. Fleste nyere skjermkort har DDR3 men det er minne på selve skjermkortet. Så trenger ikke å tenke på hva hovedkortet støtter av skjemkortminne. Det du må tenke på er om det er PCI-E eller AGP skjemkort. Du skal ha PCI-E som er raskest, skjermkortet skal være PCI-E. Lenke til kommentar
panzeNOR Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, det passer. Men det at det står at hovedkortet støtter DDR2 og DDR3 har ikke noe med skjermkortet å gjøre. Det betyr at du kan bruke DDR2 og DDR3 Minne (RAM) På hovedkortet. Fleste nyere skjermkort har DDR3 men det er minne på selve skjermkortet. Så trenger ikke å tenke på hva hovedkortet støtter av skjemkortminne. Det du må tenke på er om det er PCI-E eller AGP skjemkort. Du skal ha PCI-E som er raskest, skjermkortet skal være PCI-E. Tusen Takk,kompis! Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ikke noe problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå