Gå til innhold

Hvilket skjermkort skal jeg kjøpe/Crossfire

Defus

Anbefalte innlegg

Hei der!

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere min gamle socket a, men det ser ut som ikke alt er like rosenrødt som da jeg kjøpte sist :p

Som en mostander av Nvidia og Intel, blir det et AM2 hovedkort og ATI skjermkort. Men jeg har noen spørsmål angående Crossfire.

Hvordan fungerer dette, og hvordan vet jeg hvilke skjermkort jeg kan bruke i crossfire?

skjerm kort budsjettet mitt er 1200 kr ca. Det jeg lurer på da er , vil to 600 kr skjermkort i crossfire, gi meg bedre ytelse enn ett kort til 1200 kr ?

Dessuten, følger det med overgang slik at jeg kan få liv i min gamle lcd skjerm som ikke har dvi eller va det heter kontakt, men den gamle som ctr skjermene hadde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei der!

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere min gamle socket a, men det ser ut som ikke alt er like rosenrødt som da jeg kjøpte sist :p

Som en mostander av Nvidia og Intel, blir det et AM2 hovedkort og ATI skjermkort. Men jeg har noen spørsmål angående Crossfire.

Hvordan fungerer dette, og hvordan vet jeg hvilke skjermkort jeg kan bruke i crossfire?

skjerm kort budsjettet mitt er 1200 kr ca. Det jeg lurer på da er , vil to 600 kr skjermkort i crossfire, gi meg bedre ytelse enn ett kort til 1200 kr ?

Dessuten, følger det med overgang slik at jeg kan få liv i min gamle lcd skjerm som ikke har dvi eller va det heter kontakt, men den gamle som ctr skjermene hadde.

Hvilke skjermkort som støtter crossfire? Vanligvis så står det på details til kortet, det er bare å lese og finn det frem.

Jeg anbefaler ATI Radeon HD 3850 (1100,- oppover) eller ATI Radeon HD 3870 (1500,- oppover) selv om jeg er en ATI hater ^^. Tror nokk at et kort på 1200kr yter bedre enn to på 600kr. I tillegg så har du en ledig slot til fremtida når du får inn mere cæsh slik at du kan kjøpe et 1200 kort til for å kjøre SLI, som yter bedre enn 8800GT 512 i SLI.

Edit : ...

når du får inn mere cæsh slik at du kan kjøpe et 1200 kort til for å kjøre SLI
..... Mente Crossfire selvsagt. Endret av Divisor
Lenke til kommentar

Vet ikke helt, men når jeg åpnet XFX 8800GTS 512 så var det med. Skal prøv å google frem ATI Radeon HD 3850, 3870 accessories og se hva som er med i pakken. Fant det ut slik når jeg skulle sjekk hva som var inni pakken til XFX 8800GTS 512.

EDIT: Jeg fant det ut, og ja det hører med. Du kan jo alltid ring og spørre butikken du har tenkt å kjøpe det fra for å være 100,1% sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...