Kent Touch This Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei. Trenger en ny xenonpære, og det billigste jeg har funnet hittil er Mekonomen som skal ha nesten 1200,- for en pære. Ser ikke ut som om biltema har xenonpærer, i hvert fall fant jeg ingen på nettsiden deres. Noen forslag til noen i Oslo-området som har billigere pærer? Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Her er fra biltema. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92645 Hvis du vil ha enda billigere finnes det forhandlere på ebay. Men de må sendes. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Her er fra biltema.http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=92645 Hvis du vil ha enda billigere finnes det forhandlere på ebay. Men de må sendes. Tusen takk! Tydeligvis blitt litt blind med årene Haster litt med å få den byttet så det blir nok ikke noe fra Ebay. Du har ikke tilfeldigvis noen erfaringer med disse pærene? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Biltema leverer gode vanlige pærer i allefall. Billig som fy er det også! Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Biltema pærene suger, spesielt de Mega Blue pærene. lyser drit dårlig og varer maks 1-2 måneder. 100watt pærene dems lyser mye dårligere enn feks Philips sine vanlige 55 watt pærer. Styr unna! kjøp kvalitet fra Philips, koster dobbelt så mye ja, men er 10 ganger bedre og varer mye! lengre så er mye billigere i lengden. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Biltema pærene gir et stygt grønt lys. Jeg kjøper ikke pærer der igjen. Kjøp heller fra ebay. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Biltema pærene suger, spesielt de Mega Blue pærene. lyser drit dårlig og varer maks 1-2 måneder.100watt pærene dems lyser mye dårligere enn feks Philips sine vanlige 55 watt pærer. Styr unna! kjøp kvalitet fra Philips, koster dobbelt så mye ja, men er 10 ganger bedre og varer mye! lengre så er mye billigere i lengden. Kan være enig i at Biltema pærene lyser dårlig, men at dem varer kort tid er jeg ikke helt enig i. Har hatt mine i 1.5 år nå og de funker fremdeles. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 ta en titt på finn. mange som selger 2 stk for under 1000 lappen vet ikke hvilken type xenon pære du skal ha, men du finner nok den du skal ha. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Er da stor forskjell på Xenon og vanlige pærer og holdbarhet da. Vet ikke hvordan kvalitet det er på de, men stefaren til dama tror jeg har biltema pærene og ser ut til å fungere veldig bra:) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kan være enig i at Biltema pærene lyser dårlig, men at dem varer kort tid er jeg ikke helt enig i.Har hatt mine i 1.5 år nå og de funker fremdeles. Jeg har prøvd både vanlig H7 og Mega Blue H7 fra Biltema, og de lyser dårlig og varer kort (fra noen dager til en måned eller to). En MegaBlue eksploderte etter et par dager, og spredte tusenvis av bittesmå blå glassbiter som brente seg fast i reflektor og glass (plexi). En pære var feilprodusert, slik at den blendet møtende trafikk. Har prøvd Osram, Philips og GE, alle er laaangt bedre enn Biltema. Kanskje andre pærer enn H7 er bedre, jeg har prøvd kun disse. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Tror det er endel forskjell på biltema pærene fra Vanlige halogen til Xenon. Hvis en pære til 700kr ryker får man nok reklamert litt. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Takk for alle svar, ser ut som om jeg har funnet meg noen Osram-pærer (D2S) til ok pris. Er det stress å bytte pærene selv? Har ikke skrudd mye bil akkurat, men jeg er ganske teknisk av meg. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Kommer helt ann på bilen, hvor lett det er å komme til bak lyktene. Men er som regel bare fjerne ett deksel. Så løsne en slags festemekanisme så hele pæra med sokkelen løsner. Kan være andre måter som jeg ikke har vært borti da. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 27. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2007 Kommer helt ann på bilen, hvor lett det er å komme til bak lyktene. Men er som regel bare fjerne ett deksel. Så løsne en slags festemekanisme så hele pæra med sokkelen løsner. Kan være andre måter som jeg ikke har vært borti da. BMW E39 - må si jeg ble litt demotivert da jeg så i instruksjonsboken - "bytte av xenon-pærer må kun utføres av autorisert personell!" Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Haha:P Burde kanskje ha med noen som har litt peiling. Hvertfall gå forsiktig frem, å ikke surr med noe du ikke skjønner noe av:P Snakker av erfaring! Men kan hende det er enkelt å du klarer det fint alene. Bare å kikke først å se det;) Lykke til! Lenke til kommentar
bamsemoms Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Haha:P Burde kanskje ha med noen som har litt peiling. Hvertfall gå forsiktig frem, å ikke surr med noe du ikke skjønner noe av:P Snakker av erfaring! Men kan hende det er enkelt å du klarer det fint alene. Bare å kikke først å se det;) Lykke til! har et spørsmål.... er det låv å ettermontere xenon lys hvis det ikke har vert på bil.? Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 har et spørsmål.... er det låv å ettermontere xenon lys hvis det ikke har vert på bil.? JA, men der krever at du har automatisk justerbare lykter, noe som egentlig bare kommer på biler med xenon Så man er nesten like langt, man ja det er lov. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ingen som merker om du ettermonterer det Jeg har aldri blitt stoppa... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Ikke bruk de 100W pærene på biltema folkens. De er ikke CE godkjente, og dermed ikke lovlige å bruke. På den andre siden blir de svært så varme og du ender med en deffekt reflektor og enda dårligere lys. Bilpærer er det bare kvalitetsmerker som fungerer. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 100W er jo alt for masse effekt! Det burde man unngå uansett merke! Xenon er tingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå