Alticon Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Har ett domene der jeg har laget en hjemmeside. Jeg har nå lyst til å jobbe videre med dette på mac'en i jula. er det så enkelt som å logge seg på domenet og laste det ned i ett FTP program ? - for så å bruke f.eks Iweb på mac'en Håper noen kan hjelpe meg :-) God Jul @lticon Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jepp, skal gå det.. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det går vel greit, men det enkleste er vel å bruke en editor som har innebygget FTP-klient slik at du kan redigere filene direkte. Eller har du ikke Internett i Jula? Lenke til kommentar
funkyboy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har ett domene der jeg har laget en hjemmeside. Jeg har nå lyst til å jobbe videre med dette på mac'en i jula. er det så enkelt som å logge seg på domenet og laste det ned i ett FTP program ? - for så å bruke f.eks Iweb på mac'en RBrowser og Smultron (Søk etter de på http://www.macupdate.com/ - Begge er gratis) kommer godt med dersom du skal jobbe med web på Mac. Det eneste problemet jeg kommer på at du (ofte) vil møte på, er i forhold til tegnsett, men Smultron har valg for dette etter hva jeg husker. Enkelte foretrekker forøvrig TextWrangler (også gratis - Denne er kort sagt en gratis (og mer fleksibel) versjon av BBedit) som teksteditor. UTF-8 er som alltid å foretrekke som tegnsett uansett hva du lager og hvilke programmer du bruker i forbindelse med webproduksjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå