Gå til innhold

ca 40 " til under 10 000,- Mulig i januar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville tro at Samsung har et bedre panel enn Mirai men spesifikasjoner alene kan ikke avgjøre om det ser bra ut eller ikke. Eneste du kan gjøre er å bedømme etter hva du selv syntes.

 

Samsung er verdens største LCD-TV produsent så du har på det trygge at du får et produkt som har en viss kvalitetsstandard (..skulle man tro). Jeg har selv Samsung og er temmelig fornøyd men har en mye eldre modell da.

Lenke til kommentar
Samsung LE40M86 (med full HD) får man nå for like under 11 000. Kanskje verdt å spare litt til for denne, eller hva tror dere?

Jo, absolutt! M-serien til Samsung er, om ikke tar feil, toppserien til Samsung og har en sinnsyk bra bildeprosessor. Jeg ville ha definitivt spart litt ekstra for denne. Visste faktisk ikke at prisen på 40" M har falt så mye, disse var svindyre når de kom på markedet.

@underground,

Kontrast er noe man ikke nevnverdig skal bry seg om siden kontrast måles på forskjellige måter. Samsung (og flere produsenter) har noe som heter dynamisk kontrast. Dynamisk kontrast er ikke en reel kontrast men elektronisk styrt så det ser ut som at kontrastnivået er høyere. For alt det jeg vet, kan en TV med 15000:1 i dynamisk kontrast ha reelt 5000:1.

 

Bunnlinjen er vel å se på TV-bildet og bedømme selv hva man syntes. Fotball er det verste du kan mate TV-en din med mtp. responstid og farge. Har man etterslep på ballen, har TV-en dårlig responstid. Blør fargene i draktene til spillerene, har den dårlig bildeprosessor. Å benytte 14-dagers angrefrist, evnt. butikkens åpent kjøp er gull verdt når man skal kjøpe en såpass dyr gjenstand.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Men i mitt tilfelle , så vil jeg ikke betale over 10 000,-

 

Det er så lett å bare fyke lenger og lenger opp. "For bare 500,- til så får man det" "Og er man først der, bør man like gjerne slenge på en tusenlapp for det og det.."

 

En stund siden jeg la fram topicen, men jeg har nå bestemt meg for at den burde være noe billigere. Skal flytte inn i leilighet for første gang, og må ta meg råd til noen stoler og bord og noe greier i tillegg:)

 

Så flere forslag i 8-9000 klassen er jeg glad for..

 

Ikke for å være kjip altså..

 

Jeg er ikke veldig kresen. Kommer ikke til å bruke pc noe særlig på tv'en. Først og fremst vanlig tv-titting og mange filmkvelder. Fotball er jeg glad i, så etterslep er jo ikke så stas.

Lenke til kommentar

Skjønner problemstillingen din og det er jo ofte sånn typ "litt til så får du en bedre.." men jeg mener da at når du først skal punge ut såpass mye for en gjenstand som man bruker daglig og gir så mye glede, så er det kjedelig å sitte der med en så-og-så TV fremfor en knallbra TV som koster litt ekstra.

 

Men uansett; kjøper du en Samsung, kjøper du ikke noe ræl.

Lenke til kommentar
Skjønner problemstillingen din og det er jo ofte sånn typ "litt til så får du en bedre.." men jeg mener da at når du først skal punge ut såpass mye for en gjenstand som man bruker daglig og gir så mye glede, så er det kjedelig å sitte der med en så-og-så TV fremfor en knallbra TV som koster litt ekstra.

 

Men uansett; kjøper du en Samsung, kjøper du ikke noe ræl.

 

Hmm..virker som jeg må vente litt til med innkjøp. Etter endel lesing virker det som det er plasma jeg bør gå for.

Kanskje denne Panasonic 42"

 

Får håpe den faller litt mer i pris..

Lenke til kommentar

Driver og ser etter flatskjerm mellom 37"- 42" og har ikke helt funnet ut hvilket eg skal ha enda men har kommet fram til noen som virker spennende:

 

Toshiba 37X3030DG "full HD 37"

 

"...Testvinner Lyd&Bilde nr.9-07, - Toshiba imponerte fra starten av bildemessig, og uten ankepunkter er dette den definitivt beste tv-en bildemessig. Den er også den rimeligste, størrelse tatt i betraktning. Det kvalifiserer for vår beste karakter og høyeste anbefaling!..."

 

http://www.lydogbilde.no/index.php?cat=792...p;edittest=3472

 

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=162016

 

------------------------------------------------------------------

 

SAMSUNG LCD TV LE37M86BD "Full HD 37"

 

SAMSUNG LCD TV LE40M86BD "Full HD 40"

 

 

 

Men så har eg hørt at det ikke er vitsi med full HD hvis man har skjerm mindre enn 50"

Man skal vistnok nesten ikke kunne se forskjellen fra normal avstand. Eg vet ikke eg men eg har tenkt å sitte ca 1.5 til 2meter fra skjermen.

Lenke til kommentar

Om det er noe poeng med Full hd er en evig diskusjon. Enkelte mener at dersom man ikke sitter veldig nærme tven ser man ikke forskjell og enkelte mener at man ser forskjell. Selv valgte jeg og gå for en Full hd tv.

 

Jeg har en Toshiba REGZA 37X3000PG, som er samme modell som 37X3030DG, men den er beregnet for det norske markedet( 3030DG har en digital motaker som etter det jeg har hørt ikke kan brukes i Norge) Er super fornøyd med tv`en. Flotte farger og god bildekvalitet kombinert med knivskarpe bilder. Designet på tven er i mine øyne også veldig bra :)

 

Anbefales på det sterkeste, prisen på rundt 10.000kr er ikke så ille heller :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Samsung LE40M86 (med full HD) får man nå for like under 11 000. Kanskje verdt å spare litt til for denne, eller hva tror dere?

Jo, absolutt! M-serien til Samsung er, om ikke tar feil, toppserien til Samsung og har en sinnsyk bra bildeprosessor. Jeg ville ha definitivt spart litt ekstra for denne. Visste faktisk ikke at prisen på 40" M har falt så mye, disse var svindyre når de kom på markedet.

@underground,

Kontrast er noe man ikke nevnverdig skal bry seg om siden kontrast måles på forskjellige måter. Samsung (og flere produsenter) har noe som heter dynamisk kontrast. Dynamisk kontrast er ikke en reel kontrast men elektronisk styrt så det ser ut som at kontrastnivået er høyere. For alt det jeg vet, kan en TV med 15000:1 i dynamisk kontrast ha reelt 5000:1.

 

Bunnlinjen er vel å se på TV-bildet og bedømme selv hva man syntes. Fotball er det verste du kan mate TV-en din med mtp. responstid og farge. Har man etterslep på ballen, har TV-en dårlig responstid. Blør fargene i draktene til spillerene, har den dårlig bildeprosessor. Å benytte 14-dagers angrefrist, evnt. butikkens åpent kjøp er gull verdt når man skal kjøpe en såpass dyr gjenstand.

 

 

hei!

virker som du har god peil på lcd! vet du hva er forskjell mellom f- og m-serien fra samsung?

f-serien er en god del dyrere....er de noe å satse på?

 

takk for svar!

 

Erick

Lenke til kommentar

F-serien er nå Samsungs highend serie, overtatt tronen fra M-serien. Hva F koster i dag, kostet M for ikke så lenge siden.

 

F-serien har innebygd digitalmottager men desverre er dette MPEG-2 og NOrge bruker MPEG-4 så den er ubrukelig i Norge. 25k i kontrast, dynamisk vel å merke, 100Hz, HMDI 1.3 og fullHD er absolutt ingen å skimte av men jeg tror heller at jeg hadde kjøpt M-serien hvis prisforskjellen er enorm (har ikke sjekket prisen)

 

Spiller ikke pris noen rolle, er absolutt F-serien den å gå for

Lenke til kommentar
F-serien er nå Samsungs highend serie, overtatt tronen fra M-serien. Hva F koster i dag, kostet M for ikke så lenge siden.

 

F-serien har innebygd digitalmottager men dessverre er dette MPEG-2 og NOrge bruker MPEG-4 så den er ubrukelig i Norge. 25k i kontrast, dynamisk vel å merke, 100Hz, HMDI 1.3 og fullHD er absolutt ingen å skimte av men jeg tror heller at jeg hadde kjøpt M-serien hvis prisforskjellen er enorm (har ikke sjekket prisen)

 

Spiller ikke pris noen rolle, er absolutt F-serien den å gå for

 

Har M-serien en digitalmottager som man kan bruke i Norge da? Hvilke?

46 tommers M-serien koster 15990 - 16355,- etter om det er M86 eller M87.

46 tommers F-serien koster 29990,-.....altså vesentlig dyrere....

 

hva syns du? Tror M-serien har også 100Hz, HMDI 1.3 og fullHD..d eneste forskjell som jeg kan se er at F-serien har 25k i dynamisk kontrast mens M-serien har 15K. Er det snakk om vesentlig forskjell? Har hørt at det ikke fins noe standard for måling av kontrast.....Skal jeg vente litt på F-serien slik at den faller i prisen eller rett og slett bare kjøp en fra M-serien?

 

Takk for svar!

 

Erick

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...