abene Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du har nå muligheten til å bli tester av utviklerutgaver av Firefox og andre fremtidige Mozilla-produkter. Les mer Lenke til kommentar
Popsi Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Sjekk The Burning Edge hvis man er interessert... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Og hvordan er dette annerledes enn å f.eks. kjøre nightly trunk builds? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Etter at 2.0.0.11 kjørte alle CPU'er i 100% stadig vekk så gikk jeg over til Opera 9.25 både hjemme og på jobb. Hasta la vista baby. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Merkelig, jeg har aldri opplevd samme problemet. Hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg skjønner heller ikke hvordan dette er forskjellig fra å laste ned nightlies. Men hva pokker har Opera med saken å gjøre? Kan vi ikke bare gi faen i å starte browser-kriger hele tiden? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Merkelig, jeg har aldri opplevd samme problemet. Hvilket OS kjører du? CPU buggen er en kjent feil i 2.0.0.11, flere her som opplever den. Derfor gikk jeg vekk fra Firefox og bye bye Fx for now. Endret 21. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Jeg skjønner heller Men hva pokker har Opera med saken å gjøre? Kan vi ikke bare gi faen i å starte browser-kriger hele tiden? Kanskje du rett og slett er litt forutintatt og småhissig eller skal man ikke kunne ytre seg rundt browsere? For meg er det uinteressant å betateste Mozilla når de ikke gidder fikse bugs som nevnt som er kjent og som oppstod med 2.0.0.11. Endret 21. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Kanskje jeg er lei av browser-trollingen som skjer til stadighet? Dette handler ikke om deg. Det handler om å teste Firefox. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Kanskje jeg er lei av browser-trollingen som skjer til stadighet? Dette handler ikke om deg. Det handler om å teste Firefox.For noe tullprat, det handler ikke om enkeltpersoner bare for at man nevner hvilke erfaringer man selv har med de forskjellige browsere. Endret 21. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Erfaringen du har er neppe representativ for alle andre, og dessuten er det heller irrelevant for saken om betatesting av Firefox. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Erfaringen du har er neppe representativ for alle andre, og dessuten er det heller irrelevant for saken om betatesting av Firefox.La ballen ligge. Betatesting handler om å samle individuelle erfaringer, slike kommentarer får du bare tåle. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Du har enda ikke svart meg hvilket OS du bruker. Hadde alle hatt feilen ville det nok blitt kaos overalt, så jeg er ikke helt overbevist om at det er representativt for en stor andel. Firefox-utviklerne må prioritere, så de vanligste og mest alvorlige feilene tas først. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) jorgis: Jeg leste om bug'en her på forumet samme dag som 2.0.0.10 rekordraskt ble erstattet med 2.0.0.11 hvorpå noen sure forumbrukere ikke var særlig glad over akkurat denne bug'en i 2.0.0.11. Hadde du fulgt da hadde du fått det med deg. Dette skjedde meget konsekvent på flere maskiner på arbeidsplassen og hjemme, samt hos flere forumbrukere her inne i tiden rett etter oppgradering til x.11. Fikk rapporter om maskiner som hang etc. etc. firefox.exe var synderen og da fant jeg tråden her inne som omtalte det. EDIT: Jeg bruker Windows XP SP2 uten denne måneds hotfixes på alle maskiner. Engelsk hjemme, Norsk på jobb. Og her har du et kjapt søk på det jeg prater om. http://www.google.com/search?client=opera&...-8&oe=utf-8 Noe du kunne gjort selv. Endret 21. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Fant litt om folk som klaget over høy CPU-bruk, men i mange av tilfellene kokte det ned til at Flash gikk amok av en eller annen grunn, eller at de hadde en extension som ikke tålte oppgraderingen. Se her for mer info. Skal nevnes at jeg aldri har hatt dette problemet her med 2.0.0.11 i Ubuntu. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Utelukker ikke at det kan oppføre seg forskjellig på forskjellige OS jorgis, den er jeg helt med på . Forsåvidt glemte jeg å svare deg på det med OS, derfor det tok litt tid før jeg la ut den. Forundrer meg ikke at Flash innvirker til problemene, det er en gammel gjenganger på CPU relatert "problematikk". Skal kikke på linken din. Hjemme har jeg noen extensions, på jobb har jeg ingen. Men det er også absolutt en mulig forklaring på problemer. Og som en av de oppegående brukerne sier rundt disse problemene og 2.0.0.11 So if you are suffering from insanely high CPU utilization in Firefox as of recent, there you have the answer. Disable the add-on and wait until an updated version is out. Could this be sloppy patching and coding as a side effect of Firefox 3 becoming a priority? Add-ons kan helt klart være årsaken etter patchingen og det samme med flash etc. Bra link du oppga om "hvordan feilsøke CPU problematikk i Firefox" den er ikke dum å gå igjennom innimellom. Edit: Har tydeligvis fjernet alle mine add-ons ved en tidligere oppgraderingsrunde så nå hadde jeg kun split-browser som jeg fjernet nå. Ser igjennom artikkelen for å se om noe løser problemet. Endret 22. desember 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Vennligst ikkje la dette bli noko nettlesar krig, stay on topic! Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Erfaringen du har er neppe representativ for alle andre, og dessuten er det heller irrelevant for saken om betatesting av Firefox.La ballen ligge. Betatesting handler om å samle individuelle erfaringer, slike kommentarer får du bare tåle. Betatestingen foregår ikke her i forumet, og det virker jo ikke som du kommer til å delta uansett. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor du måtte kommentere her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg anntar at vi ikke må kommentere produkter her i forumet? Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Når man vet at å rakke ned på en browser ofte fører til flamewars, så er det kanskje greit å la være å gjøre nettopp dette. Særlig når nedrakkingen ikke er relevant for tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå