Gå til innhold

Kohinoor årets nordmann 2007 - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er hudfarge og religion et kriterie for å være norsk?

Du må da skjønne at hvilken asiatisk religion en person har har stor betydning for nordmenn.

Så ateister passer ikke for deg, virker som om du bare finner på nye argumenter for at hun ikke skal vinne pga hennes hudfarge?

Her misforstod du både ordene og inneholdet av det jeg sa, prøv å lese det en gang til...

Lenke til kommentar
Er hudfarge og religion et kriterie for å være norsk?

Du må da skjønne at hvilken asiatisk religion en person har har stor betydning for nordmenn.

Så ateister passer ikke for deg, virker som om du bare finner på nye argumenter for at hun ikke skal vinne pga hennes hudfarge?

Ja, enig med robertaas altså, liker ikke astmatikere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Om personer med utenlandsk opprinnelse gjør noe flott, ærverdig og samfunnsnytttig kan de gjerne være "årets nordmann", med eller uten skaut. Problemet i dette tilfellet er at jeg kan overhodet ikke se at denne personen har gjort noe som helst som kvalifiserer til en slik tittel.

Uansett ser jeg bare på det som et patetisk "reklame-jippo" fra ei perifer blekke, laget for å skape blest om seg selv.

Koffor i all verden er at ei dame av utenlandsk opprinnelse blir kåra til årets nordman, ærverdig og flott?

Lenke til kommentar
Er det nevnt i denne ærverdige diskusjonen at dama er adoptert fra Bangladesh til en norsk familie, altså oppvokst her og like "norsk" inni skallen som alle oss innfødte hvitinger?
Sa noe om det på sist side, men det hadde tydeligvis liten effekt. =/ Endret av Innos
Lenke til kommentar
Om personer med utenlandsk opprinnelse gjør noe flott, ærverdig og samfunnsnytttig kan de gjerne være "årets nordmann", med eller uten skaut. Problemet i dette tilfellet er at jeg kan overhodet ikke se at denne personen har gjort noe som helst som kvalifiserer til en slik tittel.

Uansett ser jeg bare på det som et patetisk "reklame-jippo" fra ei perifer blekke, laget for å skape blest om seg selv.

Koffor i all verden er at ei dame av utenlandsk opprinnelse blir kåra til årets nordman, ærverdig og flott?

Ehh, god dag mann økseskaft?!

Lenke til kommentar
Er det nevnt i denne ærverdige diskusjonen at dama er adoptert fra Bangladesh til en norsk familie, altså oppvokst her og like "norsk" inni skallen som alle oss innfødte hvitinger?

Var nytt for meg det der, men det sier vel litt mer om min evne til å tilegne meg nødvendig info før jeg åpner kjeften og sier noe dumt da :p

Hun gir liksom ikke det intrykket bare...

Lenke til kommentar
Synes dere det er riktig at ei av utenlandsk opprinnelse og sjal over huet blir kåret til årets nordmann?

Om noen som var av norsk opprinnelse hadde gjort det samme, hadde vedkommende da fått tittelen?

Denne tråden er på ingen måte rastistisk myntet,

og jeg ber alle å holde rasistiske utsagn for segselv

Jeg synes dette var vanvittig dårlig formulert dersom du virkelig mener at innlegget ditt ikke er rasistisk myntet.

Er enig i at "rasismegnålet" etterhvert når nye høyder. Rasisme er et trist kapittel i menneskehistorien, men visse individer innenfor etniske grupper, ihvertfall i Norge, har en tendens til å tolke all motgang som rasistisk begrunnet. Mulig Benjamin Hermansen-saken har bidratt til at disse får øynene opp for at det faktisk skaper oppmerksomhet å lage oppstyr rundt slike saker (uten at jeg på noen måte betviler de rasistiske hensiktene i akkurat den saken), og dette er rett og slett fælt. At media i tillegg ikke evner å holde seg objektive i slike saker, er også trist. Media bestemmer opinionen i dag, og dets makt som en "fjerde statsmakt" er i ferd med å skli helt ut. Norske medier er et privatdrevet propagandaorgan ikke så ulikt de statlige drevne propagandaorganene fra stater som Nord-Korea, Kina og det tidligere Sovjetunionen. Jeg mener det er på høy tid å få regulert media til å gjengi samfunnssaker fra et objektivt ståsted (uten at staten på sin side får fullstendig kontroll heller). Mulig dette er et naivt ønske fra min side, men i mine øyne ville dette være en ideell løsning om det lot seg gjøre.

Når hun hadde konsert på skolen vår fikk jeg inntrykk av at hun var alt annen enn nordmann. Hun snakket hele tida om hvor bra Bangladesh var, og at hun var lei seg for at hun ikke bodde der lenger. Men hun ville gjerne dra ned og hjelpe med å bygge landet opp igjen.

Dersom det du sier er riktig, synes jeg at hele saken stinker.

Forøvrig så ser jeg poenget med at Kristoffer Sørli Jørgensen er en god kandidat, men likevel ikke noen bedre kandidat enn resten av personellet i Afghanistan. Jeg mener at alle som tjenestegjør i Afghanistan eller andre risikofylte områder burde vinne kåringen.

Lenke til kommentar

Det viser at innvandrere/folk med innvandrerbakgrunn er blitt såpass integrert i samfunnet at man ikke ser på dem som utlendinger lenger, heller som nordmenn. Kåringen til Ny Tid viser at man ikke gjør det.

Hun er nok ikke det. Hun ser på Bangladesh som hennes virkelige hjemland.

Lenke til kommentar

Kilde?
Lenke til kommentar

Kilde?

Når hun hadde konsert på skolen vår fikk jeg inntrykk av at hun var alt annen enn nordmann. Hun snakket hele tida om hvor bra Bangladesh var, og at hun var lei seg for at hun ikke bodde der lenger. Men hun ville gjerne dra ned og hjelpe med å bygge landet opp igjen.
Lenke til kommentar

Jeg snakket med henne nå nettopp. Hun sa at jeg var pen, og at hun holder på å spille inn "Ja vi elsker" til sitt neste album.

edit: Uansett om det stemmer 100%, så betyr det langt ifra at hun ikke anser seg som norsk.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Jeg syns ikke Kohinoor burde vunnet årets nordmann.

Hvis beskrivelsen din av hennes forakt mot Norge stemmer, så skjønner jeg godt at hun vant denne latterlige "kåringen". De som kåret henne er nemlig selv hatere av Norge. De er sterke tilhengere av "arvesynden". At vi har alt ansvaret for all elendigheten i verden, særlig på grunn av historien.

Lenke til kommentar
Jeg synes dette var vanvittig dårlig formulert dersom du virkelig mener at innlegget ditt ikke er rasistisk myntet.

Det er formulert litt provoserende. Nettopp derfor jeg skrev på slutten at det ikke var rasistisk myntet

Provoserende var vel uttrykket jeg lette etter ja. Det er sant, du redder deg selv litt med den siste der, men jeg selv ville nok ha skrevet om innlegget før jeg trykket post i utgangspunktet.

Ikke at jeg er perfekt heller ;)

Lenke til kommentar

Hvis beskrivelsen din av hennes forakt mot Norge stemmer, så skjønner jeg godt at hun vant denne latterlige "kåringen". De som kåret henne er nemlig selv hatere av Norge. De er sterke tilhengere av "arvesynden". At vi har alt ansvaret for all elendigheten i verden, særlig på grunn av historien.

Kilde?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ehh, god dag mann økseskaft?!

Fine svar du komme med.

Lenke til kommentar

Hun forakter vel ikke Norge. Men det virket på meg som at hun likte Bangladesh bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...