Gå til innhold

Kohinoor årets nordmann 2007 - hva synes du?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En farget blir myrdet av hvite: Fakkeltog og enorme avisoppslag.

En hvit blir myrdet av svarte: En liten notis.

Yeah right. Kjekt å forholde seg til virkeligheten? :roll:

På hvilken måte er ikke dette virkeligheten?

Enig. Det har jo vært voldsomt rabalder rundt Obiora-saken og Ambulansesaken, og da mer eller mindre utelukkende fordi det angivelige overgrepet ble begått mot en av ikke-nordisk herkomst. Det har nok ikke vært mangel på mer "vanlige" saker hvor skadelidte har vært norsk, men lite blest om det i mediene. Det er underlig at enkelte ikke ser dette, og heller ikke ser den åpenbare mangelen på proporsjonalitet ved de to nevnte sakene.

Lenke til kommentar
Personlig blir jeg småkvalm både av hele PK-seansen hvor de som hevder å være for et fargefritt Norge kroner henne deres dronning nettopp pga. hennes hudfarge, samt det fascist-symbolet hun ofte har rundt skolten.

Du veit at det ikke bare er muslimer som av og til har på seg skaut? Det er ganske vanlig at folk med dreads (noe Kohinoor har) har på seg skaut (eller hva man skal kalle det) for å beskytte håret :thumbdown:

En farget blir myrdet av hvite: Fakkeltog og enorme avisoppslag.

En hvit blir myrdet av svarte: En liten notis.

Yeah right. Kjekt å forholde seg til virkeligheten? :roll:

På hvilken måte er ikke dette virkeligheten?

Enig. Det har jo vært voldsomt rabalder rundt Obiora-saken og Ambulansesaken, og da mer eller mindre utelukkende fordi det angivelige overgrepet ble begått mot en av ikke-nordisk herkomst. Det har nok ikke vært mangel på mer "vanlige" saker hvor skadelidte har vært norsk, men lite blest om det i mediene. Det er underlig at enkelte ikke ser dette, og heller ikke ser den åpenbare mangelen på proporsjonalitet ved de to nevnte sakene.

OMG! Du har jo helt rett! Ganske nylig kom en (hvithudet) narkoman i klammeri med vektere og ingen medier ville skrive om saken.

Lenke til kommentar

Det gjør meg kvalm av at Kohinoor har blitt årets nordmann. Tilogmed på TV i går klarte hun å reklamere for "artisten Kohinoor". At hu er neger spiller fin liten rolle. Ville heller hatt Aslam Ahsan (AP) hvis de vil ha en ikke-vestlig innvandrer som årets nordmann.

Endret av thrice
Lenke til kommentar
Soldaten ofret livet sitt for å bedre afghaneres liv. Ikke bare ofret han livet for folk med annen hudfarge, men også for folk som snakker et annet språk, annen kultur, religion og så videre.

Og så ofret han livet for å gjøre USA og den "frie verden" tryggere. Lurer på hvor mange uskyldige afganere måtte betale samme prisen?

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt Staljin? Uansett hva slags konspirasjoner du måtte mene at står bak krigen var han der for å gjøre en forskjell og bedre Afghanernes liv. Uavhengig av om det er ledernes intensjoner har han offret utrolig mye mer enn Kohinoor og bevisst satt seg selv i fare for å beskytte andre mennesker. Innlegget ditt har i så måte ikke noe med saken å gjøre. Om noen fortjener prisen så er det i allefall ham eller andre som har utrettet noe, ikke noen som sutrer for egen vinning.

Lenke til kommentar
Hva er poenget ditt Staljin? Uansett hva slags konspirasjoner du måtte mene at står bak krigen var han der for å gjøre en forskjell og bedre Afghanernes liv. Uavhengig av om det er ledernes intensjoner har han offret utrolig mye mer enn Kohinoor og bevisst satt seg selv i fare for å beskytte andre mennesker. Innlegget ditt har i så måte ikke noe med saken å gjøre. Om noen fortjener prisen så er det i allefall ham eller andre som har utrettet noe, ikke noen som sutrer for egen vinning.

Poenget mitt og problemet er at han egentlig ikke har utrettet noe som helst i det "big picture"(selv om vi liker å tenke at han gjorde det). Så lenge det er militære styrker i Afganistan så har man en viss kontroll, men med en gang de er dratt så blir det same old igjen.

Og jeg håper inderlig at han er en slik idealist som du beskriver han. Uansett hva jeg måtte mene så har du mer eller mindre rett.

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Enig med Pricks. Jeg synes rasisme blir brukt opp i dagens samfunn, og de gangene rasisme faktisk er en reell faktor vil ingen bry seg.

Alt som går i mot en utlending med annen farge enn hvit er automatisk rasisme.

Det meste blir brukt i dag til et eller annet formål. Syns media viser kun 2 bilder av utlendinger, det kriminele og det andre er hvor utlendingene blir diskrimenert av etniske nordmenn.

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
Underlig at slike ting skulle hende folk med annen hudfarge da. Rasisme foregår overalt i samfunnet, er bare rett at noen tar tak i det og sier ifra. Hvis det ikke interresserer deg så får du bare lese andre nyheter.

Like underlig som at det var en innvandrer som slo han ned. Normenn er redd for å fremstå som kulturimperialistiske, derfor denne usaklige sympatien. Omvendt rasisme er overgått den opprinnelige rasismen. Det hele har blitt et jævla stort tilfelle av Stockholmsyndrom spør du meg. Kohinor er en paranoid, virkelighetsfjærn og minimalt intelektuell kvinne. Hun hang ut det norske folk som rasister etter at to individer hadde en utelukkende feilaktig fremgangsmåte i sin jobb. Skal vi tolerere det?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar

Mye enig der egentlig. Søkelyset ble ikke rettet mot det faktum at utrolig mye av volden og ranene i Oslo ble begått av innvandrere og at noe må gjøres med dette, i steden ble det offentlige stemplet som rasismens høyborg mens innvandrerne (helst mørkhudede) ble uskyldige offere oppe i det hele. Ambulansepersonellet som gjorde en tabbe ble ikke bare udugelige, de ble også rasister. Jeg stiller meg etterhvert skeptisk til alt som har med rasisme å gjøre fordi jeg blir regelrett kvalm av å høre alt gnålet hele tiden uten at det er noen grunn. Jeg tviler på at jeg er den eneste. Virker som om innitiativet ikke skal ligge hos innvandrerne for å skape ett bedre forhold til oss men vi må gjøre alt for at de skal føle seg hjemme. Kanskje ikke uten grunn at de gjerne ler litt av oss?

Lenke til kommentar
Hun har støttet sin kjære gjennom en hard tid, og muligens bidratt i noe grad til å sette søkelys på rasisme i samfunnet. Men jeg synes ikke akkurat hun fortjener en pris for det hun har gjort. Er vel mange andre personer som har gjort vikitgere ting i år.

På hvilken måte? Løpe ut og rope Rasisme kun fordi en handling fra en hvit skjedde mot en farget? Rart vi ikke hørte om hun "hvite fitta" som ble angrepet av 15 utlendinger eller noe.

Mye mer enig i VG sin kåring, nemlig han soldaten som mistet livet i Afganistan.

Lenke til kommentar
Mye enig der egentlig. Søkelyset ble ikke rettet mot det faktum at utrolig mye av volden og ranene i Oslo ble begått av innvandrere og at noe må gjøres med dette, i steden ble det offentlige stemplet som rasismens høyborg mens innvandrerne (helst mørkhudede) ble uskyldige offere oppe i det hele. Ambulansepersonellet som gjorde en tabbe ble ikke bare udugelige, de ble også rasister. Jeg stiller meg etterhvert skeptisk til alt som har med rasisme å gjøre fordi jeg blir regelrett kvalm av å høre alt gnålet hele tiden uten at det er noen grunn. Jeg tviler på at jeg er den eneste. Virker som om innitiativet ikke skal ligge hos innvandrerne for å skape ett bedre forhold til oss men vi må gjøre alt for at de skal føle seg hjemme. Kanskje ikke uten grunn at de gjerne ler litt av oss?

Der har du et poeng, mtp at Norge skal legge alt til rette for de som kommer inn. Blir helt feil når muslimer som har innvandret inn i Norge krever egne garderobeanlegg på skolen fordi de i følge sin religion ikke kan dusje med oss andre. Rasisme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...