Gå til innhold

Enda mer politivold

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
P.S. Når det gjelder spekulasjoner rundt fakta som muligens ikke dukker opp i denne saken, så synes jeg at man i det aller minste burde holde seg til å spekulere rundt indisier, ikke noe mer. Å gå ut fra at politifolk automatisk er ufeilbarlige og uangripelige er ikke et indisie. Det er bare naivitet.

Dette burde jo du også huske på når du skriver det første i innlegget ditt også. Du kjenner ikke alle fakta her og det er nå slik at du spekulerer veldig og trekker antagelser. På lik linje med mange andre her. Folk flest virker ikke som om de er villig til å la tvilen komme folk tilgode når det er snakk om politifolk. Holster your scythe people. Det er høyst uansvarlig å dømme utifra denne videoen. Jeg håper ikke dette er nivået man legger seg på om man noengang skulle ende opp i en jury. Det er som å vanne og se justismordene vokse seg store og mange :)

Jeg var så godt i gang med bilder.......

2002-02-20%20Feb%20Lynch%20mob%20and%20Hollingworth%20550.JPG

Lenke til kommentar
P.S. Når det gjelder spekulasjoner rundt fakta som muligens ikke dukker opp i denne saken, så synes jeg at man i det aller minste burde holde seg til å spekulere rundt indisier, ikke noe mer. Å gå ut fra at politifolk automatisk er ufeilbarlige og uangripelige er ikke et indisie. Det er bare naivitet.

Dette burde jo du også huske på når du skriver det første i innlegget ditt også. Du kjenner ikke alle fakta her og det er nå slik at du spekulerer veldig og trekker antagelser. På lik linje med mange andre her. Folk flest virker ikke som om de er villig til å la tvilen komme folk tilgode når det er snakk om politifolk. Holster your scythe people. Det er høyst uansvarlig å dømme utifra denne videoen. Jeg håper ikke dette er nivået man legger seg på om man noengang skulle ende opp i en jury. Det er som å vanne og se justismordene vokse seg store og mange :)

Jeg var så godt i gang med bilder.......

Hallo? Jeg skrev jo tydelig i mitt første innlegg at min uttalelse var "selvfølgelig forutsatt at hendelsen forløp seg slik som det ble fremstilt i avisen". Når jeg skriver en kort kommentar, med en klar tillegsopplysning som fordrer at dette kun er basert på det som kommer fram i avisen, så skjønner jeg ikke helt hvordan du klarer å blande det med å opptre som prematur dommer, jury og bøddel overfor politiet, slik du så bastant fremstiller det i både tekst og "artig" bilde.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med politivoldsaker er måten de blir behandlet på. Når man anmelder en sak til nye sefo, så får man automatisk et brev i posten om at 90% av alle saker blir henlagt uten at de blir behandlet pga stor pågang. De værste sakene hører man gjerne aldri noe om pga de ikke inneholder saker som personer med en annen etnisk bakgrunn eller noen med mobilkamera i nærheten. Men sant skal sies, politiet har en utrolig vanskelig jobb, og viktige vurderinger må bli tatt på et brøkdel av et sekund.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Såvidt jeg har forstått, så kan vektere kun holde tilbake folk hvis de har tatt noen på fersken. Hva slags grad av makt og om dette er begrenset av en viss type kriminalitet er jeg ikke sikker på. Det er også mulig at dette er en rettighet som egentlig gjelder for alle borgere? (noen som vet?). (edit: jeg så ikke reverto's kommentar før etter jeg skrev dette)

Jeg er også nyskjerrig på hvordan vektere er forventet å forholde seg til kriminalitet som de observerer, men som ikke er innenfor deres eget ansvarsområde. F.eks. hvis det er et ran eller et overfall i nærheten. Vil da vekterne stå og se på, eller vil de kun beskytte den eiendom som er oppgitt som deres ansvarsområde?

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...