^fmj Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Link Hva skal man si til sånt egentlig? "Vi omfavnet hverandre i gjensynsgleden. Akkurat da kom en politibil forbi, og da de så oss, bråstoppet de og kom ut, forteller Nielsen til Dagbladet.no" Vedkommende burde jo mistet jobben og blitt anmeldt for vold. Håper Staff fikser biffen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er personlig en som synes det er helt OK å bruke makt blant politifolk og vektere.. Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Når det er sagt, så mener jeg allikevel ikke at all vold er berettiget! Dessverre er det kun i ettertid at man kan være etterpåklok, og det er da forståsegpåere dukker opp.. i hopetall! Har ikke satt meg noe særlig inn denne saken, og jeg liker absolutt ikke å peke noen finger i noen spesiell retning, spesielt ikke når journalisten er fra VG, elller Dagbladet og "ofrene" er de som har startet saken.. Skal ærlig innrømme at jeg er pro Politiet, og det er uhyre sjelden at jeg ikke står bak deres avgjørelser.. Hovengrunnen til det er at jeg mener kriminelle bør få sin straff, og at politiet bør få lov til å gjøre det de kan for å se til at dette skjer.. jobben politiet gjør for å utrette dette er IKKE en svart / hvit -situasjon, og det samme mener jeg om denne situasjonen; Missforståelser KAN skje, da de -gudskjelov- bare er mennekser de også.. jeg tviler derimot at saken er så ensfarget som det avisen vil ha det til! Vi har bare hørt en side av saken.. Men, en annen sak for å unngå missforståelser; GJØR SOM POLITIET SIER! FORKLAR DEG, IKKE START EN KRANGEL!! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Stygg sak. Håper bare at de skyldige virkelig får sin velfortjente straff ...!? Men det er vel for mye å håpe på, siden saken som vanlig blir behandlet internt, og da er sjansen for rettferdig behandling i nærheten av null. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Er personlig en som synes det er helt OK å bruke makt blant politifolk og vektere.. Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Flott at du er for maktbruk. Slike gutter vil gamle Norge ha! Når noen ikke kan annet språk, så kalles det evneveikt i min bok. Edit: Hva er det med denne automatiserte sammenslåingsgreia? Noen ganger er den tilstede, men vanligvis glimrer den med sitt fravær ... Endret 21. desember 2007 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Er personlig en som synes det er helt OK å bruke makt blant politifolk og vektere.. Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Flott at du er for maktbruk. Slike gutter vil gamle Norge ha! Når noen ikke kan annet språk, så kalles det evneveikt i min bok. Ja, i min bok kalles det også evneveik! Jeg er så hjertens enig.. problemet er at det er de kriminelle som er evneveike og det er dessverre politiet som av og til må gå den den veien, og snakke det evneveike "språket".. rett og slett på grunn av evneveike kriminelle, da de ikke forstår seg på rett og galt! EDIT: Så ja, om maktbruk må til for å få vekk og straffe kriminelle, når ikke vanlig sunn fornuft holder, så kjør på! Endret 21. desember 2007 av Bone Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er personlig en som synes det er helt OK å bruke makt blant politifolk og vektere.. Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Flott at du er for maktbruk. Slike gutter vil gamle Norge ha! Når noen ikke kan annet språk, så kalles det evneveikt i min bok. Ja, i min bok kalles det også evneveik! Jeg er så hjertens enig.. problemet er at det er de kriminelle som er evneveike og det er dessverre politiet som av og til må gå den den veien, og snakke det evneveike "språket".. rett og slett på grunn av evneveike kriminelle, da de ikke forstår seg på rett og galt! EDIT: Så ja, om maktbruk må til for å få vekk og straffe kriminelle, når ikke vanlig sunn fornuft holder, så kjør på! Antar at du selv aldri har vært utsatt for slik, eller lignende unødig maktbruk? Og nei, det er ikke bare kriminelle som tillater seg "ulovligheter". Det er bare en viss forskjell i behandlingen av saken. Lenke til kommentar
hean Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Men, en annen sak for å unngå missforståelser; GJØR SOM POLITIET SIER! FORKLAR DEG, IKKE START EN KRANGEL!! Som jeg forstår det har de prøvd å forklare for politiet flere ganger men at de ikke ville høre etter. I denne situasjonen ser det ut til at det er politiet som det må brukes dette språket på.... altså makt. Akkurat som med en vekter, hadde noen gjort dette mot en venn av meg som var nyoperert hadde jeg forsvart han med makt om nødvendig. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Antar at du selv aldri har vært utsatt for slik, eller lignende unødig maktbruk? Og nei, det er ikke bare kriminelle som tillater seg "ulovligheter". Det er bare en viss forskjell i behandlingen av saken. Jo, faktisk! Også det som hendte meg var kun missforståelser (jeg ble "sluppet fri" på stedet, da), men jeg skjønner også godt at politiet reagerte som de gjorde dengang! ..selv om de "tok feil".. Politiet (så godt som uten unntak) bruker ikke makt så sant de i situasjonen det gjelder ikke føler at de trenger å bruke det.. Om de føler at de BØR bruke det, grunnet MISSFORSTÅELSER, så blir det en annen sak igjen.. MEN, da er jo tydeligvis saken ikke så svart/hvitt som media ofte vil ha saker til å være, heller -for da hadde heller aldri politiet missforstått og heller da ikke brukt makt som EGENTLIG ikke var nødvendig.. SÅ, hvis alle hadde hørt på politiet når politiet hadde snakket til dem, stoppet med det de gjorde og forklart seg på en vanlig måte, så tror jeg alt hadde gått så mye bedre! Uten at jeg har førstehåndskjennskap til saken.. Det kommer jo også frem til at de "røsket til seg armen".. det er noe de faktisk har innrømmet selv! Hva som EGENTLIG har skjedd, hva som ble sagt, osv, osv, det er ikke sikkert har funnet frem til teksten vi diskuterer! JEG er HELT overbevist at det har skjedd mer enn hva som kommer frem i teksten.. Jeg sier "tydeligvis", for jeg har stor tro på at politiet gjør hva de føler at de må til enhver tid, og hvis de følte der og da at de måtte gjøre det de gjorde, ja, så tror jeg at de gjorde riktig! De har erfaringen på sin side.. Situasjonen denne tråden gjelder var tydeligvis en missforståelse, men jeg er ikke et øyeblikks tvil engang på "misforståelsen" skyldes hendelser som hendte, som ikke vi får lese om, ei heller får vite.. Dette er min personlige mening! Grunnen til dette er rett og slett at det er kun det "språket" enkelte folk forstår! Men, en annen sak for å unngå missforståelser; GJØR SOM POLITIET SIER! FORKLAR DEG, IKKE START EN KRANGEL!! Som jeg forstår det har de prøvd å forklare for politiet flere ganger men at de ikke ville høre etter. I denne situasjonen ser det ut til at det er politiet som det må brukes dette språket på.... altså makt. Akkurat som med en vekter, hadde noen gjort dette mot en venn av meg som var nyoperert hadde jeg forsvart han med makt om nødvendig. Som jeg skrev over, så tror jeg det ligger mer bak pågripelsen enn dette! Det er mulig de sa i fra, etter hvert, men JEG er SIKKER (jeg sier ikke at jeg vet) på at personen som ble lagt i bakket mest sannsynlig krysset en linje ovenfor politiet i måten han reagerte på som gjorde at det ikke lenger hadde noe å si hva utgangspunktet var; At det da hadde blitt en "ny sak" som politiet ikke aksepterer.. Jeg tipper han provoserte og ikke var samarbeidsvillig! Moralen er fortsatt; Hør på politiet! Stopp hvis de sier stopp! Det er ikke sikkert at de alltid har rett, men hvis du ikke gjør motstand og heller prøver å forklare deg, så hadde dette unngått! Politiet gjør sine aksjoner basert på erfaring.. og det er SÅ JÆVLA MANGE hendelser som politiet gjør som aldri kommer til media, hvor alt blir gjort riktig, ..men, så har man noen få, få hendelser hvor ting ikke var helt rett, hvor missforståelser har oppstått, hvor feilvurderinger har blitt tatt, som kommer i media.. og da roper alle sammen "politivold" og "unødvendig maktbruk"! Jeg er den personen som aksepterer og godtar disse småfeilene, fordi jeg mener de i den store helhet gjør så forbanna mye bra at dette er "bagateller" vi bare får leve med.. Folk føler seg litt urettferdig behandlet og føler litt smerte.. det går over! Lev med det!! Igjen, min mening.. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 FORKLAR DEG Som om det hjalp i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 FORKLAR DEG Som om det hjalp i dette tilfellet. Som jeg også skrev, og mener.. tror IKKE det var ALT de gjorde.. Hadde de vært helt stille, oppført seg og forklart seg, så har ikke dette vært en sak i hele tatt.. Ikke ta ord ut av sammenheng.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hva du tror er irrelevant, det står tydelig hva som skjedde. Det er jo direkte sitat fra loggen til politimannen i artikkelen. Vedkommende som ble lagt i bakken dro armen til seg, dette anså politimannen som truende. Det er jo logisk, tro om han har hørt om refleks noen gang. "Han ønsket ikke å bli med meg til siden, og da jeg tok tak i den ene hånda hans, dro han til seg hånda. Jeg oppfattet kroppsholdningen hans som truende. Jeg la ham dermed ned i bakken, siterer stasjonssjef Brian Jacobsen ved Sandefjord politistasjon overfor VG." Er det rart han ikke ville følge med politiet, han hadde jo ikke gjort noe som helst. Noen politimenn vet ikke hva sunn fornuft er. Endret 21. desember 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 FORKLAR DEG Som om det hjalp i dette tilfellet. Som jeg også skrev, og mener.. tror IKKE det var ALT de gjorde.. Hadde de vært helt stille, oppført seg og forklart seg, så har ikke dette vært en sak i hele tatt.. Ikke ta ord ut av sammenheng.. Var du til stede? Det virker nemlig som om du var det. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hva du tror er irrelevant, det står tydelig hva som skjedde. Det er jo direkte sitat fra loggen til politimannen i artikkelen. Vedkommende som ble lagt i bakken dro armen til seg, dette anså politimannen som truende. Det er jo logisk, tro om han har hørt om refleks noen gang. "Han ønsket ikke å bli med meg til siden, og da jeg tok tak i den ene hånda hans, dro han til seg hånda. Jeg oppfattet kroppsholdningen hans som truende. Jeg la ham dermed ned i bakken, siterer stasjonssjef Brian Jacobsen ved Sandefjord politistasjon overfor VG." Er det rart han ikke ville følge med politiet, han hadde jo ikke gjort noe som helst. Noen politimenn vet ikke hva sunn fornuft er. Hvorfor ønsket han ikke å bli med til siden? Politiet ønsket å geleide han til siden, og hadde sikkert et tak i armen hans.. når da "offeret" ikke ville bli med til siden og heller dro til seg armen, så nektet jo dermed vedkommende å høre på politiet! Noe jeg mener man skal gjøre.. derfor ble han da lagt i bakken! Helt greit, hvis personen ikke er samarbeidsvillig, spør du meg.. Jeg vet at hva jeg tror er irrelevant for saken, men nå har jeg nå engang valgt å delta i diskusjonen, så da er mine meninger relevante i en diskusjon med meg om dette.. Likeså med dine meninger.. FORKLAR DEG Som om det hjalp i dette tilfellet. Som jeg også skrev, og mener.. tror IKKE det var ALT de gjorde.. Hadde de vært helt stille, oppført seg og forklart seg, så har ikke dette vært en sak i hele tatt.. Ikke ta ord ut av sammenheng.. Var du til stede? Det virker nemlig som om du var det. Nei, jeg var ikke tilstede.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Såså jenter Noen av oss beveger seg enten på kanten av veiskuldra, om ikke helt nede i grøfta, mens andre holder seg både på veien, og til saken. Altså forholder seg til det som er skrevet, og intet annet. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Såså jenter Noen av oss beveger seg enten på kanten av veiskuldra, om ikke helt nede i grøfta, mens andre holder seg både på veien, og til saken. Altså forholder seg til det som er skrevet, og intet annet. Hvis jeg forsto deg riktig nå, så blir dette for meg feil.. Hvis vi skal diskutere KUN det som er skrevet, og dermed "politivold", så er det jo ikke mye å diskutere.. saken er jo slikt sett dømt fra journalisten, allerede.. For meg blir det dermed feil å kalle dette "politivold", da jeg tviler sterkt på at journalisten har fått med seg alt som det er å få med seg i denne saken.. Jeg klarer ikke å blindt stole på at det som blir skrevet i VG og Dabladet er helt korrekt.. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hvis diskusjonen ikke skal dreie seg om fakta, så skjønner ikke jeg hvordan vi skal holde tungen i rett munn. Men vi kan dra inn mange andre kjensgjerninger som underbygger saken. Her kan nevnes andre politivoldsaker, som ikke lenger er det, fordi politiet etterforsker seg selv. Vi kan også nevne Obiora-saken, bidra med egne erfaringer osv. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 For meg ser det ut som et soleklart tilfelle av overdreven maktbruk. Politimannen går på mental cruise-control - noe som strider mot alt skikkelig politiarbeid er basert på. Sånne folk burde aldri sitte i stillinger med utøvende makt. Dette er selvfølgelig forutsatt at hendelsen forløp seg slik som det ble fremstilt i avisen. Tristest av alt er at de fleste er innforstått med at saker som gjelder svikt hos politiet blir automatisk diskriminert og trenert. Ikke akkurat inspirerende for resten av det norske folk... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jobber selv med utagerende mennesker. Har vært truet både fysisk og verbalt, men har til nå ikke vært nødt til å bruke fysisk makt for å roe ned noen. Så jeg for min del kjøper ikke så lett argumentene som ordensmakten bruker. Lenke til kommentar
Fhtagn Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Synes det er utrolig idiotisk av vennene til han som lå på bakken og ikke adlyde politiet når politiet sa at de ville ta han karen håndjerna hvis de gikk vekk. Men neida, de bare stod der med det dumme kameraet og argumenterte. Han kamera slasken klarte til og med å filme seg selv litt da(Selvopptatte molbo). En annen ting er også at politiet kunne vist litt folkevett og vært forsiktige når de hørte smerteskrikene og gråten til han de pågrep. Endret 21. desember 2007 av Fhtagn Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Synes det er utrolig idiotisk av vennene til han som lå på bakken og ikke adlyde politiet når politiet sa at de ville ta han karen håndjerna hvis de gikk vekk. Men neida, de bare stod der med det dumme kameraet og argumenterte. Han kamera slasken klarte til og med å filme seg selv litt da(Selvopptatte molbo). Hvis de ikke hadde dokumentert dette, så hadde vi sannsynligvis ikke hatt denne diskusjonen. Slike utfordringer er det faktisk andre yrkesgrupper som opplever hver dag, og de klager ikke. Så kom ikke her, og her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå