Gå til innhold

Neon Genesis Evangelion

unwill

Anbefalte innlegg

Jeg har kanskje brukt litt tid, men nå har jeg sett både serien og filmene. For en bra anime-serie. Endelig en som man virkelig må tenke litt på.

Det er fortsatt masse ting jeg ikke helt forstår med den, men hvis jeg ser den et par ganger til og kanskje får litt hjelp av noen her?

Noen som har sett serien?

En vesentlig ting som jeg lurer på er hvorfor må de som piloter EVA være 14 år gammel? Og hvorfor ble Toji valgt som the 4th child?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

har sett og har hele serien og death of evangelion :D R0XX0r uR b0XX0r 2k3!!! :woot::woot::woot:

og for å svare på hvorfor pilotene er så unge, hett tips : når var first impact :D

hvorfor toji ble valgt kan jeg ikke huske noen god grunn for egentlig, men det varte ikke akkurat no lenge det heller da :cry:

Lenke til kommentar

Har sett serien om og om igjen nå, også med kommentar osv... skjønner endelig mer. Den ser så bra... har ikke set noe lignende en gang.

Holder på å se en helt annet serie nå da... Love Hina, ganske morsom den også, men kanskje litt for "søt"... Tenker jeg skal se ferdig Bubblegum Crisis snart...

Lenke til kommentar

mhm.. tenkte jeg skulle sette meg ned å se love hina jeg oxo.. men har ikke giddet det enda.. kansje chobits.. men må se ferdig sesong 2 av ranma 1/2 først iallefall :D

btw: er det bubblegum crisis eller bubblegum crisis 2040 du ser på?

Lenke til kommentar

Ferdig med Bublegum Crisis, skal begynne å se Bublegum Crisis 2040 nå... eller snart...

Chobits ja, den får jeg ta etter Bublegum Crisis... eller jeg har ikke fått sett Escaflowne enda... wha.... so much to see but so little time...

Har du noe å anbefale? Noe mer actionfylt enn Love Hina... Kan ikke se 2 søte animes etter hverandre... btw. har du sett Cardcapture Sakura?

Lenke til kommentar

har sett litt sakura ja... noen filmer og litt av serien.. litt sukkersøtt, men men..

hvis du vil ha action vil jeg anbefale trigun, cowboy bebop, vandread, hellsing, full metal panic, outlaw star, en av gundam seriene eller kansje ranma (ikke så mye action men masse tøff slossing lell :D )

escaflowne er driitbra, men filmen "a girl from gaia" bør du ikke se først, den er så forskjellig fra serien :p

edit: hvis du vil se en bra film så kan jeg anbefal Vampire Hunter D Bloodlust , ikke Vampire Hunter D da.. Bloodlust er MYE bedre :D

Lenke til kommentar
hva er det med data og amine? syntes det er så mange som liker den kombinasjonen. jeg personlig liker ikke anime av det jeg har sett.

Hmm... vet ikke. Jeg liker noen sci-fi serier også da... og kongekomiserien Friends.

Hva har du sett da? Det går vel ikke an å ikke finne en eneste animeserie som "passer" deg...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Har ALLE på DVD :woot: og det er en konge serie. Synes også Robotech er bra men har ikke alle på DVD enda :( Kommer snart i posten da :smile:

Lenke til kommentar

jepp... anime har alle sjangere...

Action

Sci-fi

Eventyr

Love-Story

Blanding av alt

Komedie

Grøsser

Psykologisk (Neon Genesis Evangelion)

Filosofisk

Og til og med p0rn... bremøte hentai...

Min favoritt er det jeg har sett så utrolig mange ganger, sett siden jeg var "liten". Dragon Ball! Sett den siden 87 tror jeg... og har vel sett så si alle episodene i Dragon Ball, Z, GT seriene...

Lenke til kommentar
Min favoritt er det jeg har sett så utrolig mange ganger, sett siden jeg var "liten". Dragon Ball! Sett den siden 87 tror jeg... og har vel sett så si alle episodene i Dragon Ball, Z, GT seriene...

djiiisus... det blir jo en hel del da... har ikke sett no mye DBZ enda jeg, men holder på å skaffe hele Z

btw: unwill , du bor vel ikke tilfeldigvis i trondheim? :wink:

Lenke til kommentar

djiiisus... det blir jo en hel del da... har ikke sett no mye DBZ enda jeg, men holder på å skaffe hele Z

btw: unwill , du bor vel ikke tilfeldigvis i trondheim? :wink:

hehe... jo... flyttet hit forrige høst...

Syns DB passet meg ganske bra, fordi DB er veldig barnevennlig, og jeg så den da jeg var "målgruppen" dems. Så kom DBZ... og jeg var ungdom, og det passet meg veldig bra. Men DBGT er litt skuffende... ikke så bra, men det kan jo hende det er fordi jeg har vokst fra målgruppen dems? Eller tror ikke det. DBGT er liksom ekstra... han lagde den jo etter at han bestemte seg for å ikke lage noe mere DB... Det blir som på film... en dårlig oppfølger...

Lenke til kommentar

Næh... er egentlig ingen LAN-person.

Maskinen min er heller ikke altfor egnet for LAN... men det hender at jeg spiller litt med venner, men ingen store LAN.

Har ikke hørt om noen av de LANene du skrev...

btw. Så akkurat Ranma 1/2 ep 1-2, morsom serie ;) Tegnene viser vel at den er fra tidlig-midten av 90-tallet. Ikke verst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...