sovelars Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Har lest flere steder at f.o.m. mandag 17.12.07 og 60 dager frem i tid kan man sende sitt evga 680i HK til usa og få et nytt 780i kort for $90. Er det noe poeng i dette eller er det bedre å kjøre 680i kortet et år til og pensjonere det da? Er det noen som vurderer å sende inn kortet sitt? Jeg er klar over de viktigste oppgraderingene (3*pcie 16x + 45nm intel cpu kompabilitet) men er dette virkelig verdt pengene? tviler på at jeg kommer til å kjøpe en qx9770 med det første... Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) 45nm-CPUene er da mye mer enn QX9650 og QX9770. I Februar/Mars engang kommer Intel med sine quad'er for "normale" folk i flere prisklasser. Hadde jeg hatt EVGA-kortet hadde jeg nok utnyttet meg av tilbudet ja, men dette må du jo kjenne litt på selv da, om du tror du kommer til å kjøpe en annen CPU mens du har hovedkortet enda osv. Edit: 780i klokker også mye bedre kontra 680i(spesielt med quads). Endret 21. desember 2007 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Om du bodde i statene, så for all del slå til.... Men i og med at du bor i Norge og må sende til USA, så kan du jo fort regne med opp mot en tusenlapp i frakt begge veier. legg på de 90USD for oppgraderingen så kan du jo nesten kjøpe deg et nytt 780i i stedet og behode ditt gamle 680i i tillegg. Ved midnre du har en eller annen genial ide på hvordan du skal kunne frakte kortet ditt dritbillig så kan jeg ikke se at det er noe praktisk valg å ta for oss her i "utlandet" (relativt til USA). Og når det komemr til quad overklokking så kommer det veldig ann på hva du måøer det mot. Det er hovedsakelig GTLRef1 spenningen som var feil på de fleste 680i modellene, men min 680i rev A1 f.eks. har fått den rettet, og jeg når nå prime stabilt ca 1910 (leker fremdeles med om det er mer å hente). Det tilsvarer 4,3Ghz på en Q6600 (som min CPU heldigvis klarer å dra unna på fase hehehe). Reviews av diverse 780i kort på nettet tilsier ikke at de klokker noe høyere enn 470'ish de heller, så med andre ord egentlig helt likt som et 680i med GTLref1 spennings-fix. 780i er bare verdt å ha dersom du enten skal ha tripple-SLI ennter 45nm CPU, for eller er det nesten 100% identisk (dessverre...). Hvis du skal slå til med ny CPU snart så er det jo likevel fort verd å ha 780i bare for 45nm støtten alene, for når de kommer på markedet så blir det jo mer eller mindre bare de som blir noe aktuelle å kjøpe i praksis. -Stigma Endret 21. desember 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 tilbudet varer i 56(?) dager til, og jeg ville vertfall ventet med å sende inn kortet til etter jul tar jo tross alt ca 3 uker. Latterlig lenge for å få en pakke til og fra USA synes jeg.. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Tror nok jeg går for x48 istedenfor å styre med sending til usa, så vente på nytt kort osv. Lenke til kommentar
brg Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg tror Europa sender til Tyskland. Da det er lager der og i tilbudet får alle innenfor Tyskland fri frakt pga. dette. Men man blir jo uten maskin i minst 2 uker uansett. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Ja, at de ikke har en cross shipment er latterlig. Totalt latterlig. Lenke til kommentar
sovelars Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Takk for alle svar. Beklager sen tilbakemelding. Er fortsatt i tvil, men tror jeg beholder mitt 680 kort. Tyskland er riktignok litt nærnere, hvis det stemmer at det er dit jeg evt. må sende kortet, men tanken på 2 uker med bare xbox 360 er altfor hard. Godt poeng det der med cross shipping. På den andre siden skjønner jeg dem også, Hadde vær veldig lett å putte et slitent 945 kort e.l i pakka istedenfor... Venter heldigvis et koolace 1036 kabinett medio januar. Skal da knalle til med 2*8800gtx i SLI og vannkjøling på alt unntatt hdd. 3 veis sli hadde vært moro, men det koster jammen meg å være mann/nerd. Greit at gtxene er blitt billigere, men jeg må jo oppgradere ram, samt kjøpe ny psu. Forresten noen alternativer til toughpower 1200? like greit å gå for el punto grande når jeg først skal ha ny psu. Andre forslag? i tillegg til en rimelig stiv pris på kabinettet, kommer frakt+moms tilsammen på rundt 9 g's (oh gosh ) så sparegrisen min saksøker meg vel snart for voldekt hvis dette pengesluket ikke stanses. Igjen takk for innspill! sovelars a.k.a. Sh33p Sh4gg3r the 3rd Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 "EVGA foran med godt eksempel" Kan dette brukes til noe?????? : http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/t...radering_/46682 Lenke til kommentar
sovelars Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 "EVGA foran med godt eksempel" Kan dette brukes til noe?????? : http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/t...radering_/46682 Det var etter at jeg leste den artikkelen at jeg startet denne tråden i forumet... Lenke til kommentar
arnakke Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 "EVGA foran med godt eksempel" Kan dette brukes til noe?????? : http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/t...radering_/46682 Det var etter at jeg leste den artikkelen at jeg startet denne tråden i forumet... Kanskje du vil vise til det du omtaler neste gang? Denne artikkelen sier ikke noe om å sende kortet utenlands, gjør det.........????? Noen er bare tunge å danse med!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå