CAT-scan Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg sliter noe veldig med å installere drivere til en HABU i Windows Vista Premium 64, og siden Vista nekter meg å velge drivere selv, så tenkte jeg at kanskje installasjonsprogrammet klarer å overstyre Vista så lenge jeg klarer å avinstallere defaultdriveren (HID compliant mouse), (muligens reboote), og la musen være koplet til mens programvaren installerer software og drivere. Jeg har for øvrig prøvd å avinstallere driveren for å så kjøre installasjonsprogrammet uten å reboote (siden Vista ikke installerer ny driver av seg selv om man gjør det), og da blir fortsatt 'HID compliant mouse' installert. Jeg har også prøvd å kjøre driverinstallasjonsprosedyren i driver/driver64 i installasjonskatalogen etter at jeg har fjernet defaultdriveren, da dukker også defaultdriveren opp igjen. Dette etter jeg har prøvd alle tenkelige og utenkelige kombinasjoner av mus ut/inn, driver ut/inn under kjøring av installasjonsprogrammet. Den vil rett og slett ikke la seg installere. Det må da være mulig å kunne slå av automatisk installasjon av drivere i Vista på et eller annet vis, siden det helt tydelig er dette som lager krøll? Jeg har forresten også nyeste firmware på musa (dualbooter med XP, så flasha den fra XP - hvor for øvrig software og drivere fungerer ypperlig). Noen som har forslag? Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Kontrollpanel > System > Avanserte Systeminnstillinger > Maskinvare> Driverinstillinger for Windows Update> "Se Aldri etter drivere når jeg kobler til en enhet" . Jeg kjører riktig nok SP1, men det er sikkert det samme om du ikke har det. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 ... men det slår vel bare av leting etter drivere om ikke det finnes noen defaultdrivere i Windows fra før av. HID compliant mus leter ikke Windows etter på nettet. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 ... men det slår vel bare av leting etter drivere om ikke det finnes noen defaultdrivere i Windows fra før av. HID compliant mus leter ikke Windows etter på nettet. tja. vær ikke sikker. PRØV så finner du ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå