wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 7950GT hadde en maxtemperatur på 120 grader før den automatisk klokket seg ned for å avkjøle seg. La merke til dette i spill når det begynte å hakke periodisk. Har 8800GT serien en tilsvarende max før nedklokking? Hva er den høyeste temperaturen dere har oppnådd uten problem? Fikk vite at normal temperatur for XFX kortene lå mellom 80 og 100 grader. Men når jeg spiller Crysis så fryser kortet vedca 92grader med blå og grønne teksturer. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Morn. aiai. kan kortet dit ha denne feilen tro.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=881745&hl= Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Håper virkelig ikke at den er defekt. Ingenting som er så kjipt som å sende inn kort for RMA og vente på nytt et (for først må de jo få inn et nytt et!). Ihvertfall i disse dager hvor det er stor etterspørsel på disse kortene. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 post screenshot fra når det skjer. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Hehhe. Maskinen er jo fryst Men skal ta fram digitalkameraet Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Morn. aiai. kan kortet dit ha denne feilen tro.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=881745&hl= det der er ingen feil. 8800gt. har en orginal minnebus på 1800 mhz. det prblemt i linken din er hvis man klokker minnet på skjermkortet over 2000 mhz. Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Slo av RivaTuner oppsettet mitt (som klokket ned til 640 med tilsvarende shader og memclock reduksjon + bedre vifteoppsett. 29% er visst standard...). Etter boot så er ser det slik ut: Kjørte Crysis i vindu. Da gikk det faktisk helt opp i 97 grader. Muligens at jeg har "kjørt kortet inn" litt. Fikk ingen artifakter men skjermen var fryst. Hørte spilllyden fortsette i bakgrunnen en liten stund før den begynte å slite. Rebootet. Så kjørte jeg Crysis i fullskjerm. Fikk spillt en stund. Hadde Rivatuner logging på i bakgrunnen. Så frøs den med dette fine artifakt vinduet. Lyd fortsatte i bakgrunnen. Kunne alt-tabbe ut i windows (men uten å kunne se hva jeg gjorde). Så systemet kjørte mao videre men skjermkortet var "slått av". Ingen signal til skjermen. Etter maskinen var bootet sjekket jeg loggen. Toppen er i det den fryser. Tempen synker straks det har fryst til. Stoppet på 94grader denne gang. Uansett så ligger minnet frekvensen under maksen på 1000 (se første bilde). Med tanke på at kortet er fabrikk klokket til dette oppsettet, så bør og skal det fungere under normal stress i Windows når jeg har et godt gjennomluftet kabinett (3 vifter inn foran, og 3 ut bak). Jeg skal ikke måtte klokke ned for å spille slik jeg har gjort nå. Ikke det at det gjør meg særlig mye. Fornøyd med kortets ytelse ellers. Men hadde heller håpt at kortet kunne "koke" til den traff en max sikkerhetstopp hvor den automatisk ble skrudd ned i ytelse for å kjøle seg som 7950GT kortet mitt gjorde. Har enda ikke funnet ut noe info om at dette faktisk finnes i 8800GT kortet i det hele tatt. Har spurt XFX men dessverre gjorde jeg den fatale tabben å spørre om mer enn 1 ting om gangen. Og hva svar får man da? Jo svar på det ene spørsmålet og "er det noe mer så gi oss en lyd melding". Så jeg har oppdatert ticketen med at jeg vil ha svar på hvert av spørsmålene mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå