harmanfreak Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 hei, skal ha meg høytalere til en harman kardon avr 140, så lurer jeg på hvoran den vil takle disse proson stratego 212 RR Tekniske spesifikasjoner: Prinsipp: 3-veis bassrefleks. Bass: 2*12 tommer Mellomtone; 6 1/2 tommer Diskant; 1 tommes superaudio dome montert i horn, ferrofluidkjølt Impedanse: 6 ohm Effekt: 350W Følsomhet: 94dB SPL Frekvensområde: 25Hz - 30KHz Størrelse: 1190 * 380 * 400mm Vekt: 39 kg per stk Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Ville heller kjøpt noen andre høyttalere. For det første så er nok ikke de høyttalerene noe særlig å rope høyt om. Og for det andre så takler nok ikke forsterkeren din dem så godt. Hvor mye penger har du å bruke? PS: Linker til produktene er ikke å forakte. Så slipper alle å google produktene. Endret 21. desember 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 forsterker takler de ikke? hvordan da?skal vel bruke rundt 2 k på høytalere, for oxo harman kardon forsterkern til 2000, det synes jeg er rimelig:) Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Mulig jeg husker feil, men forsterkeren er vel på 40watt per kanal, det blir nok litt lite. Jeg ville sett på Dynavoice i stede. Det finner du på www.surround.no Endret 21. desember 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 hva med eltax concept 400? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Eltax = avføring..... Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 men når det står den yter 2x50 watt i stereo, hvorfor så lite og så dyrt? men billige forsterkere yter "mer"? Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 H/K watt er nok mykje meir verdt enn "billigwatt".. H/K har også gode og bra dimensjonerte strømforsyninger. Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 hmm.. ok, men bør jeg gå for den harman kardon 140 forsterkeren framfor denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343501 får h/k forsterkeren for 2000,- Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 hvordan høytalere kan jeg velge i da? lyst på høytalere med 2 basselement og diskant. er rimelig ny innen hus anlegg så har ikke peiling. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Du må ikke tro at det bare er ant watt som avgjør om en forsterker er god eller dårlig. Jeg for ikke opp den komplett linken, men jeg tror nok at du får mye for pengene ved å kjøpe den H/K forsterkeren og ett sett med Dynavoice M-65 Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) ok, men basser de noe da? hvordan tror du det blir me de prosn høytalerne jeg skrev om øverst da? Endret 23. desember 2007 av nanych_2 Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) Jeg har ikke noen gode erfaringer med høyttalere av den typen. Store og "billige" høyttalere blir fort unaturlig mye bass, slitsom diskant og lite mellomtone. Det er hvertfall min erfaring. Skal sies at jeg ikke har hørt de du sikter til. Men jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å gå lei av dem om noen år. Skal også sies av mellom 15-25% av musikken er bass. Du får også mye bass fra M-65 også og andre høyttalere selv om ikke elementene er på 10" ++. Og jeg tør påstå at bassen vil være mere naturtro fra M-65, enn Proson. Man kan ikke skryte av at man har de største høyttalerene som spiller høyest, men da syns jeg det er bedre å kunne si man har det anlegget som spiller best! Det kommer jo veldig ann på rommet også. I høyttalerene jeg har nå sitter det to 7" basser og jeg sliter med at det kan bli litt mye bass til tider. Samme var det med de gamle høyttalerene mine PSB T45, der er det to 5¼" basser. Det er nok fordi høyttalerene ikke får nok luft rundt seg. Så bassen kan bli litt "brummende". Rommet min er vel på ca 9kvm. Endret 23. desember 2007 av GnoMiz Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Hva med å kjøpe Dynavoice F6 og en så stor XTZ sub du har råd til? F6 koster 1000kr paret, pluss frakt, og trenger ikke allverden med forsterkerkraft mens en 10" XTZ subwoofer vil spille nok bass for normale mennesker i de aller fleste rom ... I tillegg får du en mye penere lyd enn med de store Proson-høyttalerene. Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) hehe, er egentli ikke så nøye på om det spiller så fint egentli, vil bare ha 2 høytalere med bassere og diskanter.. og noen som vet va AVR 140 en koster/ kostet ny? Endret 23. desember 2007 av nanych_2 Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 AVR 140 er vel fjorårets? 145 ligger på 5000 på tilbud på HiFi Centerkjeden, tipper 140 låg på ca. samme pris når den var på markedet. Ganske sikker på at den H/K'en slår Kenwood til 2000 kr. Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 (endret) tror det jeg også, feks den kenwooden, hvordan kan den yte så mye når strømforsyningen bare var på 250 watt?. noen som vet om h/k forsterkere takler ned til 4 ohm? Endret 23. desember 2007 av nanych_2 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Det er jeg ganske sikker på at den gjør, uten å ha sjekka helt. Men bakpå forsterkeren pleier det å stå hvor mange Ohm du kan laste den med ... Lenke til kommentar
harmanfreak Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 ok, får den kansje i kveld. så er bare å kjøpe høytalere som står igjenn, vil ha slike med bassere og diskant:( noe concept 400 lignende.. tips? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Vil heller anbefale en aktiv subwoofer og et par høyttalere med mellomtonebasser, både for lydkvaliteten og lydstyrkens skyld. Når forsterkeren slipper å bruke masse krefter på å holde kontroll på bassen kan den levere mer strøm til mellomtonen og diskanten, det blir det høyere volum av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå