Gå til innhold

Pussig problem

Wicken

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp! Her på fredag skulle jeg installere nye skjermkortdrivere, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte avinstallere de gamle først, så jeg for på legg til/fjern programmer. Der avinstallerte jeg nVidiadrivere for windows Xp/2000. Etter at den var ferdig med å avinstallere startet maskinen på nytt. Men da den bootet opp fikk skjermen ingen signal, og jeg fikk beskjeden "System failed VGA-Test".

Jeg har prøvd med forskjellige skjermkort, og forskjellige harddisker..

Jeg har også brukt Reset Bios jumperen, men ingenting har hatt noe effekt.

Noen som har vært gjennom det samme, eller har en logisk løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da merkelige greier! Gjorde akkurat det samme og det fungerte helt fint. Sjekk om du har onboard skjermkort som du kan bruke til du får installert nye drivere. Kommer du inn i bios?

Hvis du ikke kan noen av delene ville jeg fått tak i et annet skjermkort og prøvd med det.

Hvis du kjører win2k/xp ligger det jo standard-drivere inne som skal registrere kortet. Var det disse du avinstallerte eller hadde du installert et nyere sett drivere oppå disse?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd to forskjellige skjermkort, så det er nok ikke problemet..

Et annet problem er at pc'en stopper før jeg har mulighet til å komme meg i bios. Har nok ikke onboard skjermkort.

Jeg avinstallerte nVidiadriverene, altså dem jeg har installert manuelt fra før av.

Lenke til kommentar

Jeg har vært innom tanken.. Men det å avinstallere skjermkort driverene skal jo da ikke ødelegge hovedkortet.. Det er jo totalt ulogiskt, men så er jo denne feilen også litt rar :-?

Det kan jo også være Bios som er fucked..

Lenke til kommentar
Er jeg den eneste som har hatt dette problemet? Tror jeg må få oppkalt feilen etter meg... :)

Nei,en kamerat fikk også samme feilen,men da kom han helt til A7V8X bildet som dukker opp,så sa det stop.Pc'n blei stående der i 40 år,så gav han opp,og vi formaterte den på min(det var på et LAN vi hadde),men da kom den bare til "VERIFYING DMI POOL DATA".Der sto den i 40 år til,så gav vi opp,plukka ut hele driten,og sendte det til Expert(på den butikken hadde de en sånn"vi mekker pc¨'n din" sjappe).Men de fant ikke ut hva det var,så nå ga'n faen,sendte det tilbake til quad,selger de resterende delene på denne siden:http://home.no.net/mrvince/pc.htm

og kjøper seg laptop.Han sier han skal bygge seg en ny stasjonær pc......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...