Gå til innhold

Kopiere et ark i Excel

Linea

Anbefalte innlegg

Takk for svaret, men jeg skal prøve å forklare det på en annen måte.

Finnes det en måte å forhindre at formlene forandrer seg når man skal kopiere et ark med formler i Excel til en ny fil?

Jeg har laget et program i Excel som har mange ark. Problemet oppstår når jeg skal kopiere ark2 som har referanse til ark1 til en ny fil.

Ettersom den nye arbeidsboken skal være lik den gamle arbeidsboken vil jeg at formlene i den nye arbeidsboken skal vise til ARK1(ny arbeidsbok) og ikke ARK1(gammel arbeidsbok) som skjer dersom jeg prøver å kopiere formlene.

Referansen jeg får på ARK2 er =[Fil1.xls]Ark1!D4. Der jeg ikke skulle hatt med Fil1 referansen da det blir feil i ARK2. (får da feil summeringer). Er det noen som klarer å løse dette? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eks. Ark2 har referanse til Ark1, men jeg vil nå kopiere Ark2 til en ny fil, men da endrer formlene seg.

Men hvis det finnes referanser til ark 1 i ark 2 som du skal lagre alene, og du ikke skal ha med ark 1 til den nye filen, vil det jo bli problemer med referansene og du vil ikke få opp noe vettugt i disse cellene... Er det bare verdiene i cellene du skal ha med, eller skal du ha med formlene også ?? Misforsto jeg dette riktig nå ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...