Gå til innhold

Swifteck eller AMD Pro Waterkit???

steinih

Anbefalte innlegg

Er det noe som har noe sysnspunkter på dette? Vurderer enten å skaffe meg Swifteck sitt sett hos Microplex eller AMD Pro Waterkit hos 3DFXcool, men jeg er litt usikker på hva jeg skal velge! Er det noen som har noe erfaring med bruk av disse settene? PS er villig til å punge ut ca 3000,- for det jeg ev. velger og da innkludert et Chieftec Servertower fra Microplex.

/steinih :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg har swiftech sitt vannkjølingsett, og etter å ha lest testen her på overklokking.no føler jeg kansje at jeg har kjøpt feil:

Grunn 1 : Bedre/like gode resultater

Grunn 2 : Pris

grunn 3 : Swiftech kan ikke brukes med andre komponenter uten modifiseringer . feks radiator, på grunn av slangene som medfølger.

Grunn 4 : Swiftech bruker de fire hullene rund slotketen på hkèt ,som er veldig upraktisk dersom du tar det ut i ny og ne.

hvis jeg var deg hadde jeg vurdert å kjøpe dangerden maze 2-2 + Blackice radiator. Disse har jeg stor tro på. Kan kjøpes på http://www.netconnection.no

Lenke til kommentar

Ja, kjøp dangerden maze 2.2

BTW, å feste blokka med de fire hullene rundt prosessorsokkelen er ikke bare dumt, men dersom du mener det er litt for upraktisk å måtte fjerne HK før du kan få tatt av blokka, bare sag ut et stykke av HK-plata slik at du kommer til uten å fjerne HK. Dremel er et fabelaktig verktøy.

Lenke til kommentar

Er det noen som har sett noen tester av det Koolanse-kabinettet? Virker veldig bra, men jeg er litt usikker på om det kjøler like bra som de andre løsningene? Og på Microplex sier de at det er et fulltower, men det er det da virkelig ikke?

/steinih :smile:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har kjøpt og montert AMD settet fra 3DFX, og er meget fornøyd. Jeg lagde tanken selv og brukte et register til bil som radiator. Vedrørende montering så ble jeg skeptisk etter å ha lest diverse skrekkopplevelser, og bestemte jeg meg for å lage et som brukte de fire hullene i HK. Dette funker perfekt, og jeg kan ta løs blokka uten å gå bak HK-et, jeg trenger ikke engang verktøy, bare fingrene. Man må jo selvfølgelig ta av kortet første gangen, men det hefter ikke! Kjører min 1,2 TB på 27 grader, og etter å ha rippet tre cd-er med Music Match, kom den opp i 28. Og så er det så deilig stille.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...