steinih Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Er det noe som har noe sysnspunkter på dette? Vurderer enten å skaffe meg Swifteck sitt sett hos Microplex eller AMD Pro Waterkit hos 3DFXcool, men jeg er litt usikker på hva jeg skal velge! Er det noen som har noe erfaring med bruk av disse settene? PS er villig til å punge ut ca 3000,- for det jeg ev. velger og da innkludert et Chieftec Servertower fra Microplex. /steinih :smile: Lenke til kommentar
Lego Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Hei jeg har swiftech sitt vannkjølingsett, og etter å ha lest testen her på overklokking.no føler jeg kansje at jeg har kjøpt feil: Grunn 1 : Bedre/like gode resultater Grunn 2 : Pris grunn 3 : Swiftech kan ikke brukes med andre komponenter uten modifiseringer . feks radiator, på grunn av slangene som medfølger. Grunn 4 : Swiftech bruker de fire hullene rund slotketen på hkèt ,som er veldig upraktisk dersom du tar det ut i ny og ne. hvis jeg var deg hadde jeg vurdert å kjøpe dangerden maze 2-2 + Blackice radiator. Disse har jeg stor tro på. Kan kjøpes på http://www.netconnection.no Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Ja, kjøp dangerden maze 2.2 BTW, å feste blokka med de fire hullene rundt prosessorsokkelen er ikke bare dumt, men dersom du mener det er litt for upraktisk å måtte fjerne HK før du kan få tatt av blokka, bare sag ut et stykke av HK-plata slik at du kommer til uten å fjerne HK. Dremel er et fabelaktig verktøy. Lenke til kommentar
Lego Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Ja du kan sage et hull i bakplata, det har jeg gjort også, men det er litt putlete det også. Men ma er jo garantert god kontakt+at den ikke faller av under frakt. LAN etc. Lenke til kommentar
blackice Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Du kan jo også kjøpe et Koolance tower fra microplex det har jo vannkjølings systemet innebygd og er dessuten idiotsikkert. Koster 2766kr pluss porto. Det er med pumpe, vanntank, kjøleblokk, radiator og et fett styresystem. Sjekk ut http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
steinih Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Er det noen som har sett noen tester av det Koolanse-kabinettet? Virker veldig bra, men jeg er litt usikker på om det kjøler like bra som de andre løsningene? Og på Microplex sier de at det er et fulltower, men det er det da virkelig ikke? /steinih :smile: Lenke til kommentar
Prog_Kick Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Du kan kjøpe det Koolance systemet fra kaldpc.no for 2390 i hele Januar :smile: Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Nei det er ikke et fulltower. Koolance selv kaller det et midtower. Microplex får inn den nye fylltower varianten (et chieftec fulltower med dør) uti februar engang. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Kan du koble på flere kjøleblokker på AMD sette (Som du kan gjøre på Koolance)? Lenke til kommentar
steinih Skrevet 7. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2002 Er det noen som har peiling på støynivået til Kollance kabinettet? /steinih :smile: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 9. januar 2002 Del Skrevet 9. januar 2002 På amd settet fra microplex er det jo bare å koble flere kjøleblokker, pumpa klarer det, samt at radiatoren virker effektiv nok til å takle en del mere. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 20. februar 2002 Del Skrevet 20. februar 2002 Jeg har kjøpt og montert AMD settet fra 3DFX, og er meget fornøyd. Jeg lagde tanken selv og brukte et register til bil som radiator. Vedrørende montering så ble jeg skeptisk etter å ha lest diverse skrekkopplevelser, og bestemte jeg meg for å lage et som brukte de fire hullene i HK. Dette funker perfekt, og jeg kan ta løs blokka uten å gå bak HK-et, jeg trenger ikke engang verktøy, bare fingrene. Man må jo selvfølgelig ta av kortet første gangen, men det hefter ikke! Kjører min 1,2 TB på 27 grader, og etter å ha rippet tre cd-er med Music Match, kom den opp i 28. Og så er det så deilig stille..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå