karitrestakk Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Når jeg søker opp internettsider får jeg heng og harddisken har smerter! Bruker evigheter på å bla opp en side og det har blitt gradvis verre og verre. Er det eventuelt bare å kjøpe mer RAM? Hvordan vet jeg om det er plass til mer RAM på maskinen min? Har bare 512.. Hva skyldes dette? Har brukt PC-en daglig i 3 år nå, men de siste ukene har det skjedd noe. Har forsøkt å slette diverse småprogrammer, men det har ingen effekt. Lenke til kommentar
JUL Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Når jeg søker opp internettsider får jeg heng og harddisken har smerter! Bruker evigheter på å bla opp en side og det har blitt gradvis verre og verre. Er det eventuelt bare å kjøpe mer RAM? Hvordan vet jeg om det er plass til mer RAM på maskinen min? Har bare 512.. Hva skyldes dette? Har brukt PC-en daglig i 3 år nå, men de siste ukene har det skjedd noe. Har forsøkt å slette diverse småprogrammer, men det har ingen effekt. Siden den har funket fint frem til nå nylig er det nok noe som har skjedd den siste tiden derfor vil ikke mer ram løse hovedproblemet ditt. Det kan være noe du har innstallert nå i det siste som gjorde dataen treig ? Varmeproblemer ta en tur inn i kabinette, se om alle vifter funker ordentlig, og se om det er mye støv tilstede Du kan også prøve og formatere og se om det hjelper Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Formatering er aldri en løsning, bare en siste utvei. Om dette har skjedd de siste dagene kan det være grunnet virus. Ta en scan på det mens maskinen ikke er tilknyttet nettet. Kan også være at disken kjører i PIO, eller har bestemt seg for å ta kveld om ikke lenge. For å sjekke om disken kjører i PIO -> (link). Lenke til kommentar
karitrestakk Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg tør nesten ikke si dette.. men jeg åpnet kabinettet og fjernet udyrene som veltet ut.. skrudde løs vifta og fikk støvsugd skikkelig (brukte vaskeklut foran røret), og nå har jeg plutselig fått meg pc uten lyd! Og internetsidene popper opp neeesten så raskt som jeg skulle ønske! Nesten pinlig at det ikke skulle mer til. Det må jo ha vært grusomt varmt inne i kabinettet i det siste, for vifta har jo vært stappfull av gørr, bør jeg da for sikkerhets skyld skifte noen komponenter som kan ha tatt skade av dette over tid, f.eks prosessor eller hovedkort? (har ikke peiling på dette.. jada, er kjærring!) Lenke til kommentar
JUL Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Så fint det men er litt skeptisk til vaskeklut og sånt inne i kabinette men hvis alt funker fint ser jeg ingen grunn til å bytte noen komponeter siden du bruker den til ting som ikke krever så mye likevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå