Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan jenta bli gravid under ubeskyttet sex?

Leasch

Anbefalte innlegg

Jeg som ikke har hatt sexualundervisning enda, var vel også klar over at det å hoppe av i svingen ikke var så kjekt.

Men nok om det. Gjort er gjort.

HVIS det skulle vise seg at hun ble gravid, er det vel mulig å abortere? Hvertfall når det bare har gått to uker? Men jeg burde vel ikke si så mye om dette. Da jeg ikke har noen erfaring med det selv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, tard...

GO spontanabort hvis hun blir gravid da vettu ;)

Hun er tvert imot for å ta abort. Fordi hun er litt redd å ikke bli gravid igjen etter hun gjør det.

Så mye jeg vet om så er det slik at hvis hun har stans for mensen i 10 dager så er hun 100% gravid. Men hun hadde stans kun i to dager, så vil det si at hun er ikke gravid.

Alt virker bra nå, fordi hun hadde mensen i 5 dager. Men testen skal vi ta litt seinere uansett. For å bli helt sikkert.

ps. nei jeg visste ikke at "Det er fullt mulig at en jente kan bli gravid selvom du ikke kommer i hun", mulig det var fordi at jeg ikke hørte godt etter, eller kanskje vi hadde lærere som ikke var god nok til å forklare de viktige tingene.

Lenke til kommentar

Litt avhengig av hvor langt en har kommet i utviklingen så er det feil å si at om du mangler mensen i 10 dager så er du gravid. Kommer mensen er du ikke gravid i det hele tatt, men menstruasjonssyklus kan variere før du er helt ferdig utviklet. Det vil si at mensen godt kan være 1-2 uker forsinket uten at du er gravid, men er den forsinket burde en ta en test. Når hun har hatt mensen etter at dere hadde samleie kan du være veldig trygg på at hun ikke er gravid, da mensen skyller ut egg som ikke er befruktet, så har hun hatt mensen vil det si at egget ikke har vært befruktet og kroppen har derfor kvittet seg med det.

Lenke til kommentar

Man kan få mensen selv om man er gravid..

Hvorfor i alle dager brukte dere ikke beskyttelse om du visste hva hun syntes om abort?

Selv om du ikke fulgte med i timene når dere hadde sex-undervisning, så burde dere begge ha fått med dere noe så grunnleggende som at jenta kan bli gravid uansett om gutten kommer eller ikke!

Det er helt ufattelig at folk ikke vet dette!

Vet du ikke slikt, burde du heller ikke ha sex!!!

Endret av sugah
Lenke til kommentar
Man kan få mensen selv om man er gravid..

Kan man dette? Trodde egget satte seg i livmorveggen da det ble sluppet og ventet på å bli befruktet. Da det ikke blir det i løpet av ca. 3 uker danner denne veggen en "skorpe" ved der egget er, da "skorpa" faller går egget med, og du blør. Er dette helt på bærtur? Lurer litt da jeg mener det var denne versjonen jeg fikk da jeg hadde seksualundervisning.

Lenke til kommentar

Om det er ordentlig mensen eller bare blødninger er jeg ikke sikker på. Men jeg vet om mange jenter, som oftest unge, som har hatt en eller annen form for blødning mens de var gravide, slik at de ikke var klar over at de var gravide.

Dette gjelder jo særlig om du får mensen like etter den ubeskyttete sexen.

De fleste i Norge har råd til å kjøpe en graviditets test til rundt 100 kroner..

Lenke til kommentar
Gjest beentheredonethatMANGEganger

hei vill bare si at dem her som sier at det et en *veldig* god sjanse for gjøre noen gravid

uten og komme inni dem, kanskje ikke snakker ut ifra egen erfaring, men heller noe de har ifra sexualundervisningen på u-skolen o.l.

Jeg sier ikke at det ikke er mulig, bare at sjansen ikke er ekstremt stor.

De dråpene som kommer hos mange gutter når man runker, har sex osv er heller oftere et slags smørings middel som gutter utskiller (noen mye, noen nesten ingenting).

Når det er sagt kan det også komme sæd dråper (dette er også forskjellig fra person til person) og dette er ikke noen oppfordring ikke til å hoppe av i svingen,

ville bare ha dette på et litt realistisk plan, sjansene er ganske små (for de fleste)..

Lenke til kommentar
hei vill bare si at dem her som sier at det et en *veldig* god sjanse for gjøre noen gravid

uten og komme inni dem, kanskje ikke snakker ut ifra egen erfaring, men heller noe de har ifra sexualundervisningen på u-skolen o.l.

Jeg sier ikke at det ikke er mulig, bare at sjansen ikke er ekstremt stor.

De dråpene som kommer hos mange gutter når man runker, har sex osv er heller oftere et slags smørings middel som gutter utskiller (noen mye, noen nesten ingenting).

Når det er sagt kan det også komme sæd dråper (dette er også forskjellig fra person til person) og dette er ikke noen oppfordring ikke til å hoppe av i svingen,

ville bare ha dette på et litt realistisk plan, sjansene er ganske små (for de fleste)..

sjansen for at jeg dør om jeg går i blinde over gata utfor hos meg er relativt liten, det betyr ikke at jeg gjør det veeeeeldig mange ganger alikavel...

personlig mener jeg at om sjansen er der for at jenta kan bli gravid, så kan jeg faen meg holde meg til jeg har skaffet prevansjon.

Lenke til kommentar

petterpann: Dette burde dere endre på så fort som mulig, enten få jenta på p-piller eller bruke kondom. Det å hoppe av i svingen er risikabelt! Men må si første jeg tenkte på var at en av dere var steile, enten deg eller dama. Kan jo bare ha hatt en ekstrem flaks da.

Lenke til kommentar

Kan fortelle dere andre noe helt latterlig siden vi allerede er inne på det med dårlig kunnskap om sex. Før jeg leste dette trodde faktisk jeg også at ikke jenta kunne bli gravid dersom man hoppet av i svingen. Jeg er 21 år gammel. :p

Vi har vært sammen så lenge, og siden det aldri har skjedd noe (kanskje med ekstrem flaks) trodde jeg ikke det var mulig heller. Neida, ingen av oss er sterile heller. Det kan jeg love dere! Men trodde ærlig talt ikke det gikk ann å bli gravid dersom man ikke fikk "hovedutløsninga" i jenta. :p

Lenke til kommentar

Minner om at det faktisk er noe som heter "angrepille" som man får på apotek og som kan tas rett etter en slik "episode"..Gir nok et visst ubehag for jenta - og skal ikke brukes i steden for prevensjon (ærlig talt hva tenker dere med??) men er nok bedre en å måtte ta abort ihvertfall... For sent for trådstarter kanskje.. men kan jo være andre der ute som er like "dumme"

http://samliv.net/prevensjon/angre.htm

Edit: så ikke at noen hadde nevnt det lenger opp.. men uansett er det vel en nyttig påminnelse... Kanskje også en idè å lese de andre artiklene som står der.. for flere...

Endret av granny
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...