Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kan jenta bli gravid under ubeskyttet sex?

Leasch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du er 19 år gammel, og veit ikke dette?

Uffda, har selv hatt ubeskyttet sex en gang, var panikkslagen de første dagene etter det.

Etter et par dager kan hun sjekke om hun er gravid, antar jeg.

jaha, hmmm kan ikke vente så lenge, vi går t legevakta og hu ska ta test om hun er gravid eller ikke.

Lenke til kommentar

Hvis du venter litt og ser om hun blir veldig kvalm om morgenen osv. burde dere dra til legen. Eventuelt kan dere vente å se om hun får mensen. Ikke for å være moralist, men det å hoppe av i svingen er en dårlig ide da hun fort kan bli gravid til tross for at hovedspruten ikke går inni hu.

Hvis du vil bli helt sikker kan du jo gjøre som Loso sier da, spark hu hardt i magen. Eller på gamlemåten, bruk strikkepinner og tving frem en ufrivillig abort. :p

Lenke til kommentar

Si meg, har sex-undervisningen sviktet helt her i landet? Du er 19 år, det betyr at du skulle hatt minst 3 perioder med sex-undervisning i løpet av grunnskolen.

Mitt inntrykk var at alle visste at gutten har noe som kalles forsæd, som ikke kan kontrolleres, og dette kan befrukte jenta. Du kan hoppe av i svingen, du kan hoppe av mitt på E6, men det er pinade fortsatt en sjanse at jenta blir gravid med en gang du stikker snoppen i henne!

Dette minner meg veldig om en episode for et par måneder siden når en kamerat kom bortover til meg og sa følgende: "Du, kan jenta blir gravid om man har sex uten kondom, men ikke kommer?" Fyren har en unge alleredet.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_same_*

Blir trist av å høre hvor lite folk vet om dette emnet...

jeg er selv 15 år å har en del peiling etter sexualundervisning på skolen.

Det er fullt mulig at en jente kan bli gravid selvom du ikke kommer i hun, i teorien er det nokk med en sædcelle for å gjøre hun gravid.

Hoppe av i svingen er garantert den mest risky måten å ha sex på, å det er den type "prevensjon" som feiler mest.

For å sjekke om jenten har blitt gravid må hun ta en graviditets test, ikke en,to,tre,fire, fem eller 6 dager, men 2 uker.

ikke se bort ifra at du kan ha gjort hun gravid, det er relativ stor sjanse at hun er det, i alle fall hvis hun hadde eggløsning før...

som sagt tideligere, det er svært trist å høre at en 19 åring ikke vet dette allerede. folk som ikke har peiling på slike grunnleggende ting som dette, burde ikke ha sex - før de kan det...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...