konduktans Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg skal ha ny pc og har egentlig ikke råd til å kjøpe spill. Pleier det å være mye problemer med å laste ned? Går det ann å laste ned gratis, eller er det ulovlig på lik linje med musikk? Har lasta ned en del spill og programmer før, men vet ikke helt om det er lov, og om det er mye virus og dritt der? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du har råd til ny PC, men ikke til spill? :| Nedlasting av spill er like ulovlig som nedlasting av musikk og film. Det er selvsagt om du ikke betaler for nedlastingen, og skaffer deg spill via f.eks. Steam. Lenke til kommentar
Kawabonga Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Du skal KJØPE spill ja Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det er ganske tåkete rundt deg om du ikke har fått med deg det at det å laste ned spill er ulovlig. Lenke til kommentar
GeForcy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Det er jo lov å laste ned det som er tilgjengelig. Det som ikke er lov er å laste opp programmer og spill. Lenke til kommentar
Doktoren Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 over 330 posts men du vet ikke at du må betale for spill? Imponert:P Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Last ned spillene, test de en dag eller to, kjøp dem om du liker dem. Min mening. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Det er jo lov å laste ned det som er tilgjengelig. Det som ikke er lov er å laste opp programmer og spill. Kanskje du burde lese loven litt bedre? § 12. Når det ikke skjer i ervervsøyemed, kan enkelte eksemplar av et offentliggjort verk fremstilles til privat bruk. Slike eksemplar må ikke utnyttes i annet øyemed... Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å ... b) fremstille maskinlesbare eksemplar av datamaskinprogram, ... Bestemmelsen i første ledd gir ikke rett til å la fremstillingen utføre ved fremmed hjelp når det gjelder: a) musikkverk, b) filmverk, ... Spill regnes som datamaskinprogram så vidt jeg kan forstå. Edit: Dette gjelder selvfølgelig bare fremstilling der opphavsmannen, eller den han bemyndiger, ikke uttrykkelig tillater slik fremstilling. Edit2: Det å laste ned regnes som å fremstille et eksemplar ved fremmed hjelp. Endret 21. desember 2007 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Enig med han ene over. Last ned spilla først for å teste de, liker du spillet så går du i butikken og kjøper det. Liker du det ikke, vel da uninstallerer du det. Det gjør jeg. Lasta ned Unreal Tournament 3 her om dagen, digga det og gikk rett i butikken dagen etter og kjøpte det, med god samvittighet. Hvis jeg får enda en warning nå, så ler jeg til over nyttår... Lenke til kommentar
Eirik1992 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 kjøp dem. eller er du fattig? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Enkelte spill som er abandonware er gratis, som f.eks. GTA og GTA2. Resten må du kjøpe men kjøp gjerne på nett fordi det er billigst der. ..og last ned demo (det betyr demonstrasjon, ref: gutta over) av spillene for å teste. Stenges. Endret 21. desember 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg