Gå til innhold

Andre med samme sjefer der ute?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt utrolig glad i Diskusjon.no og alle brukerne her som tross alt gjør dette til et flott samfun.

Derfor kommer jeg tilbake med en historie om mitt arbeidssted, håper at noen har noen gode tips eller lignende nå i jula.

Jobber innenfor et stort selskap innen for IT og Telemarketing, men denne avdelingen er outsourcet gjennom et vikarbyrå. Begynte der med en lett stilling innenfor kvalitetssjekking på 130,- kr timen, arbeidstiden var perfekt og kom fort inn i en veldig fin rutine og ble lagt merke til. Ved juletider ifjor ble jeg oppgradert til en annen stilling med litt tyngre oppgaver og dette endte med at jeg fikk flotte tilbakemeldinger fra folk jeg snakket med osv. slik at de så mitt potensiale. Gikk opp til 140,- kr timen noe som jeg så som veldig positivt.

Der ender positiviteten også, fikk forespørsel om en ny stilling som jeg takket ja til på stedet, men har hele tiden hatt samme arbeidskontrakt i og med at alle på avdelingen har det. Når jeg spurte om fast ansettelse og høyere lønn, fikk jeg beskjed om at jeg måtte levere resultater først, okay tenkte jeg greit nok, og lot dette være rolig.

Tidlig i Desember fikk jeg vite at personen som kjører lønnen og har ansvaret over 3 team på jobben skal ut i permisjon, ble dratt med inn på møterommet og ble forespeilet en stilling som var helt lik den over, bare uten lønnskjøringen. Jeg valgte å takke ja til denne for jeg så muligheten til å få en bedre cv og mer i lønn. Denne stillingen ville jeg gått inn i fra 1.1.2008

Har ikke skrevet under på noen kontrakt, og valgte å ta opp lønnsforhøyelse senere i Desember, da jeg er den eneste på avdelingen som kan tiltre hans stilling fra den datoen. Ingen andre som har kompetanse til å gjøre det hos oss. Jeg fikk beskjed iløpet av første minutt at lønnen skulle være den samme som jeg har idag, men jeg vet at det er mye mer tyngre oppgaver i den stillingen som jeg skulle tatt over, så valgte på grunnlag av at jeg ikke får noe personalansvar eller høyere lønn for mer ansvar å takke nei til stillingen og sa også at jeg ser på det som et kontraktsbrudd.

Etter snakk med tidligere sjefer/kolleger og venner, har jeg besluttet meg for å takke nei til stillingen, selvom jeg skulle få det jeg mener er korrekt timelønn på 160,- kr timen.

Å jobbe under sånne sjefer vil jeg rett og slett ikke.

Skal nevnes at det er mye feil på lønninger, ikke HMS ansvarlig og ledelsen er rett og slett piss. Spør du om en ting, (noe jeg gjør 2 ganger i uka) så får man bare tåpelige og usaklige svar tilbake.

Slik som jeg ser det per idag, så har jeg ikke noe valg, og må sende oppsigelsen min rundt den 30 desember.

Jeg har vel egentlig bestemt meg for hva jeg kommer til å gjøre, men jeg kunne tenkt meg å høre fra flere folk som har enten vært i lignende situasjoner eller som har en rotete arbeidsplass og hva man kan gjøre for å få ordnet dette.

Hilsen Kalamdrar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har bra timelønn. tenk på dem som arbeide i fiskeindustrien for 110-120 kr timen. dem har det virkelig tungt.

Tenk på alle barn i Afrika som sulter!

Jeg mener tiden er inne til å tenke på seg selv, kjenner dessverre ikke til lønningene i fiskeindustrien men trodde at det lå høyere en 110,- kr timen.

Noen som kan komme med noe konstruktivt?

Noen som vet hva en salgskoordinator stilling får betalt i lønn her?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

virker som om dette er vanlig praksis blandt outsourcing.

en kammerat av meg gikk inn i HELT annen stilling med helt andre arbeidsoppgaver, og han fikk ny tittel på jobb, men lønna har forblitt akkurat det samme.

Personlig byttet jeg jobb ca samtidig som han(intern flytting), og jeg gikk opp ganske mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...