Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Et liv uten nærhet og kjæreste?

Gjest FrustrertThomas

Anbefalte innlegg

Gjest FrustrertThomas

Hei. Jeg er en singel mann på 35 som er fornøyd med hverdagen generelt sett. Har to sexpartnere tidligere, og nå føler jeg meg liksom mettet og sliten av bare tanken på sex og nærhet. Litt rart fordi det har tross alt gått fire år siden siste kjæreste. Forholdene var bra, men ikke nok til at det ble fast. Er så usikker. Jeg bare lurte på om det er normalt? Er det usunt å leve uten sex? Kan man får psykiske problemer at mangelen på nærhet og sex selv om man ikke er klar for nye forhold? Jeg føler naturligvis trang etter nærhet og sex, mens noe inne meg sier at jeg ikke vil.

Hilsen frustrert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, ikke noe farlig å leve uten sex eller kjæreste.

Hvis du føler deg deprimert og alene, så vil ikke en "superkjæreste" hjelpe noe som helst, du vil være ytterst misserabel for enhver ny partner.

Sånn du beskriver det, så burde du egentlig ta en tur ned til en psykolog. Jeg vil likevel anbefale deg å være litt på vakt, de fleste innen psykologien er full av synsing og selvmotsigelser. Vil anbefale deg noen innen en eller annen bred rettning i psykologien.

Grøsser bare av tanken på psykologien generelt, der trengs en skikkelig oppvask!

Uansett, ingenting er mer gale med deg selv enn du gjør det til selv. Egentlig burde du klare deg helt fint med litt selvrefleksjon, men å ta seg selv i nakken og sette igang er den vanskelige delen.

Sex er farligere enn ingen sex. Bare tenk på alt som skjer med kroppen når du får orgasme. Blodtrykket, hormonene, pupillene utvider seg, er ikke for ingenting at franskmennene kaller det "liten død".

Du vil klare deg helt fint.

PS! Selvmotsigende? Jepp. Nyttig? Absolutt. Godt for deg? Lite sannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...