glotón Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg har nylig begynt å lære meg Java. Fra før er jeg vant til Python og java syntaks osv. er fortsatt temmelig uvant for meg. Jeg får opp en feilmelding når jeg forsøker å kompilere et program jeg har skrevet av min lærebok: GameLauncher.java:1: class GuessGame is public, should be declared in a file named GuessGame.java public class GuessGame { ^ GameLauncher.java:64: class Player is public, should be declared in a file named Player.java public class Player { Hvordan løser jeg dette problemet? Jeg kan jo kun gi filen ett navn Lenke til kommentar
mar Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) En fil for hver klasse. Du kan også legge klasser inni andre klasser, men som regel bør de ligge for seg. Edit: Du kan også opprette ikke "public" klasser i filen, de trenger da ikke ligge inni hovedklassen. Et lite eksempel (filen må hete Test.java) public class Test { public class Test2 { } private class Test4 { } protected class Test5 { } class Test6 { } } class Test3 { } Endret 20. desember 2007 av mar Lenke til kommentar
glotón Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Ok, det tenkte jeg faktisk ikke på engang. Er ikke helt vant til java enda merker jeg.. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå