Gunsmoke Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Jeg booter fra CD alt iorden. Jeg velger installer (samme om jeg bruker Live CD eller Alternative versjonen) fra (K)Ubuntu menyen som kommer frem etter oppstart. Så kommer det opp mye tekst på skjermen og det stopper opp med følgende melding: [28.928377] Kernel panic - not syncing: Attemted to kill init! Etter dette må jeg restarte. Det samme skjer for alle 7.10 versjonene av (K)Ubuntu; server, desktop, Live CD og Alternate. Jeg bruker et VIA EPIA EN12000EG EDEN V4/1200Mhz,SATA Mini-ITX, DDR2-533, Fanless, LAN, Firewire hovedkort, 512MBx64, CL4, 533Mhz, 240pin RAM og en 120 GB Seagate harddisk. Er ganske nubi på Linux.. Takker for svar. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Fikk opp Live CD for Kubuntu 6.06, men den krasjet etter noen minutter, når den var i ferd med å formatere og installere. Se rapport på BUG siden her Lenke til kommentar
Del Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Høres ut som om du er rammet av en bug. En grei workaround kan være å installere 7.04, og så oppgradere til 7.10 over nett etterpå. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 21. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2007 Høres ut som om du er rammet av en bug. En grei workaround kan være å installere 7.04, og så oppgradere til 7.10 over nett etterpå. OK prøver det.. Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 Fikk opp Live CD for Kubuntu 6.06, men den krasjet etter noen minutter, når den var i ferd med å formatere og installere. Se rapport på BUG siden her Fjernet formatering av NTFS partisjonen og da gikk installasjonen av Kubuntu 6.06 ok. Høres ut som om du er rammet av en bug. En grei workaround kan være å installere 7.04, og så oppgradere til 7.10 over nett etterpå. Jeg har lett etter versjon 7.04 men fant den ikke, noen forslag? Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 28. desember 2007 Del Skrevet 28. desember 2007 Velg hvem du vil her: ftp://ftp.uninett.no/linux/ubuntu-iso/ Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 31. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 31. desember 2007 Takker for linken Kagee! Go nyttårsfering til alle!!! Lenke til kommentar
Del Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Godt nyttår, og lykke til! Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Fikk omsider oppdatert bios til 1.09 versjonen, og da fikk jeg installert LinuxMCE 7.10 Beta4 Måtte først installere win XP og bruke Flash Utility for windows. Fordi DOS versjonen fikk jeg ikke til å fungere på minne pennen. Nå har jeg problemer med skjerm driverne til linux, har postet problemet på linux forumet så får jeg se om det også løses Endret 31. mars 2008 av Gunsmoke Lenke til kommentar
Gunsmoke Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har lastet ned linux display drivere for VIA "opencrhome", men jeg skjønner ikke hvor denne skal installeres under LinuxMCE. jeg finner følgende oppskrift på Wiki: HOW-TO VIA Openchrome driver for xorg: For VIA CX700M2 UniChrome PRO II Graphics (1" VIA units) or mainly via graphics: shell into your box and do the following: apt-get build-dep xserver-xorg-video-via apt-get install subversion autoconf automake libtool cd /usr/src svn checkout http://svn.openchrome.org/svn/trunk openchrome cd openchrome* ./autogen.sh --prefix=/usr make make install Now we have to edit /etc/X11/xorg.conf and change the device driver to via openchrome: vi /etc/X11/xorg.conf Go to Section "Device" and change Driver "vesa" to Driver "openchrome" save and test the compiled new driver with a: X :1 and if your xwindow comes up, you can reboot and have fun Vil noen utdype dette nærmere? Skal driverne installeres før LinuxMCE laster inn, eller gjøres dette under Kubuntu grensesnittet? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Jeg regner med linuxmce kjører oppå xserveren, så endrer du driver i xorg.conf fra Vesa til openchrome burde det gjøre susen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå