Gå til innhold

Apple 24" iMac - Kommer det oppgraderinger eller lavere priser snart?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok.. fant frem til denne siden http://buyersguide.macrumors.com/

der kan det se ut til at det vil gå fra 3-6mnd rundt regnet før den får en oppgradering. vanskelig valg om eg skal kjøpe i januar (når eg får penger), eller vente på neste release :hmm:

skjermkortet er kanskje litt pinglete for en 24" om eg skal spille litt på den? (da mener eg litt, er først og fremst ute etter en maskin til musikkproduksjon, men spiller litt wow, civ4 o.l. innimellom og så greit å ha muligheten :) )

Lenke til kommentar

Om det kommer en større oppgradering av iMac'en så blir det neppe før tidligst til høsten neste år. Det er lenge siden jeg har opplevd at Apple har oppgradert samme produktserie to ganger i løpet av et år. De gjorde det en stund på 90-tallet, utfra ideen om at nye produkter trekker nye kunder. Problemet var at de gamle kundene ble sure på dem fordi produktene de betalte i dyre dommer for ble utdaterte over natten. Edit: En gang halverte de prisen på to modeller (i Performa-serien om jeg husker rett) etter bare to måneder...!

Så siden har de roet ned oppgraderingstakten, og heller smelt til med skikkelige nyheter når de først kom med dem.

Ellers er det vel ingen store teknologinyheter i emning fra Intel eller andre som man kunne tenke seg at Apple ville implementere i iMac'en. Så kommer det noen endringer er de antagelig minimale. Det er min spådom, og den er like mye eller lite verd som alle andre spådommer.

Det går selvsagt an å vente. Før eller senere kommer det noe nytt. Men det gjør det alltid, så tenker man slik får man aldri kjøpt noe. Spørsmålet er hva man skal gjøre i mellomtiden.

Jeg hadde samme problemstillingen forøvrig, men bestemte meg for ikke å vente. Jeg skal hente min 24" iMac idag. :love:

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Jeg tillater meg å forbedre emnetittelen litt, så folk vet hva tråden dreier seg om.

Hehe, det går bra :p

Takker for gode tilbakemeldinger. Blir selvsagt litt spekulasjon dette, og det vil jo alltid være en vurdering om man skal kjøpe nå eller vente på neste oppgradering på produkter som dette.

Jeg har uansett ikke råd til noen mac før om en måned ca, så får ta vurderingen da, så vet jeg kanskje bedre om det kommer noen oppgradering med det første... I mellomtiden får jeg klare meg en stund til med min bærbare Dell :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...