jeg_lyver_mye Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei. Jeg kan egentlig lite om politikk, men jeg føler de får klask på rompa vær dag jo! Såååå... hva hvordan spår dere at det vil gå da ? Takk for svar! Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Vel NRK sa idag at de borgelige hadde vunnet med god margin hvis det var valg idag. Så forhåpentligvis går det til helvete for de rødgrønne. Hvis dem vinner igjen er det et stort tap for Norge. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) De rødgrønne vil tape, fordi de (tradisjon tro) ikke har klart eller vil klare å holde løftene sine, med de skuffelser det medfører hos lettlurte velgerne. Når de borgerlige så kritiserer dem i 2009 vil de si "hvis vi hadde sittet ville vi klart det", velgerne vil bite på og de rødgrønne vil ikke kunne forsvare seg. Historien vil gjenta seg i 2013, da vil vi få en rødgrønn regjering. Endret 20. desember 2007 av T.F.T Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 AP vil bli sittende, fordi de er ikke fremmed å samarbeide med KRF, SV eller SP. Jeg tror SV er det fint lite igjen av, så det konservative AP ser nok gjerne til det konservative KRF om de trenger støtte. Om AP skal vippes vekk tror jeg FRP og Høyre sammen må få flertall, noe som nok blir i tøffeste laget. KRF og Venstre nekter å inngå regjeringssamarbeid med FRP og H, KRF og Venstre blir nok ikke stor nok til å kunne inngå samarbeid. Ser for meg at partiene er åpen for å samarbeide med følgende: AP: SV, SP, KRF og muligens Venstre KRF: AP, Høyre, Venstre og muligens SP SV: AP og SP FRP: Høyre, Venstre og KRF Venstre: KRF, Høyre og SP SP: Høyre, Venstre, AP, KRF og SV Høyre: FRP, SP, Venstre og KRF Uansett utfall finner vi nok en regjering med enten Høyre eller AP i. Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Dotten: Jeg er ikke så gammel og kan ikke så mye om dette, men vil det være mulig at Høyre og AP samarbeider? Hvorfor ikke Høyre, Venstre og AP? De kunne vel klart det? Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg antar at SV vil tape med glans, Arbeiderpartiet og SP vil ha nogen lunde samme oppslutning, og det vil bli et enten senter og/eller høyrerejering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 KrF, FrP og Høyre vil nok finne sammen, og Venstre vil sette seg ned og trasse fordi de vil ha mer å si i en regjering nå som de har så "stor" oppslutning... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg håper Høyre og Frp får flertall sammen, men det er heller lite realistisk. Krf kan dra dit peppern gror. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Jeg håper Høyre og Frp får flertall sammen, men det er heller lite realistisk. Krf kan dra dit peppern gror. Frp og Høyre ville vært heaven on earth Endret 21. desember 2007 av Myagos Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Frp og Høyre ville vært heaven on earth Heller helvete på jord, spør du meg. i alle fall, noe sier meg at FrP kommer til å ha mye å si for regjeringsforhandlignene etter neste valg. Kanskje kommer de til og med i regjering. Dessverre Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 Vi har prøvd så mye annet nå, kan ikke FrP få en sjanse da? Alt annet har jo tydligvis feilet... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Jeg har samme mening som pricks. FRP og Høyre, med Høyre som leder parti.... Sosialistene skal blir kjeppjaget, skutt og brent! Endret 22. desember 2007 av Vaio Lenke til kommentar
kapitalisten Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Slik som disse klovnene i regjering har styrt kommer det virkelig til å gå til helvete med dem. Håper på Høyre, Frp, men kan også godta KrF. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Nå er det jo lenge til neste stortingsvalg, så det er mye som kan skje på nesten to år. Hvis ting fortsetter som nå, så er jeg redd vi sitter med en herlig kombinasjon av AP, SP og KrF etter valget i 2009.. Hvis det er lov til å være så pessimist, da. Av noenlunde realistiske scenarier, så håper jeg naturligvis på et rent borgerlig flertall med FrP/Høyre. Dessverre er det akkurat nå litt spisse fronter på borgerlig side, med Venstre som sjefsklovn. Håper det roer seg ned i løpet av neste år. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg håper Venstre og Krf blir såpass marginalisert at de ikke kommer seg inn på Stortinget. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Det hadde vært fint med en regjering uten SV eller KRF. Men jeg er bare blitt mer negativt innstilt til samtlige partier, så det blir litt valget mellom pest og kolera. Skjer uansett få endringer og fiffen sitter nok igjen med makten, nok en gang. Næringslivstoppene (og "samfunnseliten") stemmer jo hovedsakelig Høyre og AP så det blir vel nye år med fortsatt monarki, fortsatt statsreligion, fortsatt diskriminering av folk som homofile, fortsatt fordommer og fortsatt politikere som gjør sitt beste for å kvitte seg med integriteten sin. Men jeg er nok bare blitt eldre, gretnere og mer pessimistisk. Er så politisk i utakt med alle partier at jeg får nøye meg med å sutre litt og gjøre det beste ut av det Lenke til kommentar
edds Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Det hadde vært fint med en regjering uten SV eller KRF. Men jeg er bare blitt mer negativt innstilt til samtlige partier, så det blir litt valget mellom pest og kolera. Skjer uansett få endringer og fiffen sitter nok igjen med makten, nok en gang. Næringslivstoppene (og "samfunnseliten") stemmer jo hovedsakelig Høyre og AP så det blir vel nye år med fortsatt monarki, fortsatt statsreligion, fortsatt diskriminering av folk som homofile, fortsatt fordommer og fortsatt politikere som gjør sitt beste for å kvitte seg med integriteten sin. Men jeg er nok bare blitt eldre, gretnere og mer pessimistisk. Er så politisk i utakt med alle partier at jeg får nøye meg med å sutre litt og gjøre det beste ut av det Godt sagt! Veldig enig. Det eneste jeg tør håpe på er at vi er kvitt SV i alle fall. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Man skal ikke bli overrasket om SV havner under sperregrensen ved neste valg. Tror AP blir sittende, men bytter ut SV med KRF. Ut med sosialister, inn med kristenfundamentalister. For en gjeng. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Tror minst ett av dagens stortingspartier vil havne under sperregrensa. Blir spennende å se hvilke. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. desember 2007 Del Skrevet 26. desember 2007 Jeg håper SV og Venstre går under sperregrensa. Jeg ville håpet på Krf, men jeg vet at kristenfundamentalistene er for mange til at de vil skje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå