Gå til innhold

Hvordan kommer det til å gå med nåverende regjering neste stortingsvalg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De rødgrønne vil tape, fordi de (tradisjon tro) ikke har klart eller vil klare å holde løftene sine, med de skuffelser det medfører hos lettlurte velgerne. Når de borgerlige så kritiserer dem i 2009 vil de si "hvis vi hadde sittet ville vi klart det", velgerne vil bite på og de rødgrønne vil ikke kunne forsvare seg.

Historien vil gjenta seg i 2013, da vil vi få en rødgrønn regjering.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

AP vil bli sittende, fordi de er ikke fremmed å samarbeide med KRF, SV eller SP. Jeg tror SV er det fint lite igjen av, så det konservative AP ser nok gjerne til det konservative KRF om de trenger støtte.

Om AP skal vippes vekk tror jeg FRP og Høyre sammen må få flertall, noe som nok blir i tøffeste laget. KRF og Venstre nekter å inngå regjeringssamarbeid med FRP og H, KRF og Venstre blir nok ikke stor nok til å kunne inngå samarbeid.

Ser for meg at partiene er åpen for å samarbeide med følgende:

AP: SV, SP, KRF og muligens Venstre

KRF: AP, Høyre, Venstre og muligens SP

SV: AP og SP

FRP: Høyre, Venstre og KRF

Venstre: KRF, Høyre og SP

SP: Høyre, Venstre, AP, KRF og SV

Høyre: FRP, SP, Venstre og KRF

Uansett utfall finner vi nok en regjering med enten Høyre eller AP i.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

KrF, FrP og Høyre vil nok finne sammen, og Venstre vil sette seg ned og trasse fordi de vil ha mer å si i en regjering nå som de har så "stor" oppslutning...

Lenke til kommentar

Nå er det jo lenge til neste stortingsvalg, så det er mye som kan skje på nesten to år.

Hvis ting fortsetter som nå, så er jeg redd vi sitter med en herlig kombinasjon av AP, SP og KrF etter valget i 2009.. Hvis det er lov til å være så pessimist, da. :p

Av noenlunde realistiske scenarier, så håper jeg naturligvis på et rent borgerlig flertall med FrP/Høyre. Dessverre er det akkurat nå litt spisse fronter på borgerlig side, med Venstre som sjefsklovn. Håper det roer seg ned i løpet av neste år.

Lenke til kommentar

Det hadde vært fint med en regjering uten SV eller KRF. Men jeg er bare blitt mer negativt innstilt til samtlige partier, så det blir litt valget mellom pest og kolera. Skjer uansett få endringer og fiffen sitter nok igjen med makten, nok en gang. Næringslivstoppene (og "samfunnseliten") stemmer jo hovedsakelig Høyre og AP så det blir vel nye år med fortsatt monarki, fortsatt statsreligion, fortsatt diskriminering av folk som homofile, fortsatt fordommer og fortsatt politikere som gjør sitt beste for å kvitte seg med integriteten sin. Men jeg er nok bare blitt eldre, gretnere og mer pessimistisk. Er så politisk i utakt med alle partier at jeg får nøye meg med å sutre litt og gjøre det beste ut av det :)

Lenke til kommentar
Det hadde vært fint med en regjering uten SV eller KRF. Men jeg er bare blitt mer negativt innstilt til samtlige partier, så det blir litt valget mellom pest og kolera. Skjer uansett få endringer og fiffen sitter nok igjen med makten, nok en gang. Næringslivstoppene (og "samfunnseliten") stemmer jo hovedsakelig Høyre og AP så det blir vel nye år med fortsatt monarki, fortsatt statsreligion, fortsatt diskriminering av folk som homofile, fortsatt fordommer og fortsatt politikere som gjør sitt beste for å kvitte seg med integriteten sin. Men jeg er nok bare blitt eldre, gretnere og mer pessimistisk. Er så politisk i utakt med alle partier at jeg får nøye meg med å sutre litt og gjøre det beste ut av det :)

Godt sagt!

Veldig enig. Det eneste jeg tør håpe på er at vi er kvitt SV i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...